Jatkuu..eli sain lopulta homman hoidettua. 2 vuotta tuon venttiilikopan maalausta olenkin jo ehtinyt suunnitella..
Muovit kun purki pois tieltä ja kopan irroitti niin selvisi että todella rankasti hapettunut tietyistä kohdista. Paksua "hometta".. Ensin annoin hiukan teräsharjaa ja sitten rk maalinpoistoa päälle. Ihan käypää tavaraa motonetistä ja puolet halvempaa ku esim nitromors. Maalit kun sain veks niin hemmetinmoinen teräsharjaus ja hionta -ähinä käyntiin. Oli pakko lopuksi pestä koppa läpikotaisin kun epäilytti että pelkkä imurointi ei enää riitä (rasvat oli poistettu kopan sisäpuolelta tarkasti ettei pöly tarttuisi siihen). Sitten vielä rasvan ja silkoonin poisto ja happopohjamaali äkkiä ettei ehdi oksidoitua. Vht ryppymaalia ei kuluttajille enää myydä niin ostin pahamaineista biltema ryppyä. Etukäteen tiesin että se ei ryppyynny kuivuessaan vaan antaa heti "huonon pinnan". Ensi ruiskaisu oli heti katastrofi sillä suuttimesta tuli serpentiiniä..jonka annoin hetken kuivahtaa ja hioin pois. Sitten alkoikin maalia suuttimesta tulemaan ihan sumuna ja sitä kun asteittain suhautteli niin alkoi näyttää hyvältä. Lopulta olin ulkonäköön hyvin tyytyväinen ja aloin siirtämään koppaa kuivatukseen niin huomasin alupaperin maalisumun irtoavan ihan sormella pyyhkäisemällä

kokeilin varovasti itse koppaa niin siitäkin varisi pinnasta vähän maalitomua. Laitoin kiroillen kuivumaan lämpimään ja menin venttiilisäätöhommiin. Koska happopohja oli liki täydellinen värimätsi ryppymaalin kanssa ja koska oli kiire niin päätin että harjaan ja imuroin kopan kevyesti ja laitan paikoilleen. Lähtekööt vaikka kaikki veks jos niin on käydäkseen. Better luck next time. V-mäinen vain asennella venttiilikoppaa josta irtoaa maalitomua. Noh, harjaamalla ja imuroimalla pinnasta itseasiassa tuli vielä paremman näköinen eikä siitä lopulta irronnut asennuksessakaan enää mitään. Ilmeisesti ihan viimeset kerrokset onnistuin vain jotenkin ryssimään. Omasta mielestäni en suihkinut liian kaukaa ja lämpötilakin oli noin 20deg.
Mutta MITÄ tekee hän ihan loppusuoralla? Onnistuu saamaan neljä mustaa moottorisilikooni sormenjälkeä paraatipaikalle. Vaikka varmaan kolmet kertakäyttöhanskat käytin juurikin välttääkseni sottausta kopan asennusvaiheessa. Kädet täristen räpläsin silikoonipoistoaineen kanssa ja sain sormenjäljet suurimmaksi osaksi veks. Yllättävästi maalia ei irronnut lainkaan, huh. Nyt sitten jännitetään että onko syksyllä muuta kuin happopohjat enää kiinni kopassa. Kuumaksi on kertaalleen ajettu eikä ainakaan heti irronnut
Edit: ai niin, kohokuvioidun logon yläpinnan ajattelin hioa maalista puhtaaksi jahka se on tuossa muutaman päivän tuo koppa muhinut. Eikai ne tehtaallakaan niitä maskaa vaan tekevät juuri näin(?). Itse en millään jaksanu alkaa pipertämään teippien kanssa. Tuntuu että hionta kai se n ainut oikea tapa