Futurez  Kulkukoira

Spaprikan C70 T5 Italia

  • 82 Vastauksia
  • 33546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #30 : 01.05.2015, 15:46:00 »
Paljonkos tää sun italiaihme ahtaa ? :D Itellä ahot on vain 0.4  ja monet sanoo että pitäs olla 0.8 vakiona suurinpiirtein. Enkä ole oikein saanu varmaa vastausta mistään.

En nyt tarkemmin ole sitä neulaa seuraillut, mutta siellä 0.8-1.0 paikkeilla se pysyy täyskiihdytyksessä.
Lähtisin ensimmäisenä katsomaan bypassia, jos siellä kalvossa on reikä, koska helppo tarkistaa teoriassa, käytännössä ei (helvetin ahdas paikka).
Jollei reikää löydy niin voisin epäillä ahtopaineen säädintä, koska on kumminkin kulutusosa joka on myös hyvin vaihdettavissa.

Tuossa kuvaa kun itse availin sitä:




Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #31 : 02.05.2015, 22:13:10 »
jaha no 0.4 ahtoja on hukassa.. :-\ Ja onko jotain vinkkejä tohon irrotukseen ? muistakko millä pulteilla se oli kiinni ? Oon epäilly kans tota TCV solenoidia mutta vaihan sen ja tuon kalvon, kun kerran lastuttaakki pitää niin meneepähän siinä samalla.  :) Ja kiitoksia paljon kuvista :)
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #32 : 24.08.2015, 03:29:54 »
Pitkästä aikaa tänne tekstiä.

Tilasin tuossa pari viikkoa sitten Lesjöforssin madallusjouset S70/854 malliin (eli siis Ceehen ;D) TUV papereiden kera, ja eilen tuli pistettyä alle.
Luvattu madallus oli n. 4cm yllämainituissa ja ehkä 3cm se tippui Ceessä. Sopivan maltilisesti laski ja teki hieman jämäkämmän ajettavuuden mutkissa.

Kuvia laitan myöhemmin.

Muuta mitäs tässä on tehty:
-Vahvistetut XC90 ylätukikumit eteen
-Meyle-HD koiranluut
-Takavaloja sävytetty kuultomaalilla tummemman punaisiksi
-Äskettäin öljyt, suodatin, turbon paluuputken ylä- ja alatiiviste vaihtoon.

Tarkoituksena rupea ajovaloja metsästämään. Jotain vähän näyttävämpää.
Spacereita ja takaluukun lippaa katsottu jo pitkään.

Kilometrejä eniten tässä viestien välissä hankittu mutta taas tekisi mieli alkaa puunaamaan kaaraa välistä.   :D

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #33 : 26.10.2015, 19:26:30 »
Päivitystä  ::)
Viime aikoina tapahtunutta:

-Uusi huohotinsysteemi
-Imusarjan, suuttimien ja öljykorkin tiiviste vaihdettu
-Takaluukun lippa
-Uusi akku + akkukiristin
-Uusi kartiosuodatin
-Käsinoja mukitelineillä

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #34 : 27.03.2016, 22:03:31 »
Päivitellään taas.

Eli talvi meni toisen auton kanssa ja Cee sai seistä kovimmat pakkaset tallissa odottamassa parempia kelejä.

Hetken mielijohteesta tekisi mieli alkaa vähän kutittelemaan konetta Ceestä jokin kaunis päivä (tai sitten vaihtaa auto suoraan 2.3 koneelliseen, tiedä sitten mitä tulee tehtyä).
Pikaisen lueskelun jälkeen kanget ovat ilmeisesti ensimmäiset kilkkeet mitkä menevät vaihtoon näistä jos jotain lastua enemmän haluaa tehdä. Turbo, suuttimet, välijäähdytin, putkisto, softa... jne. Saas nähä mitä keksii.

Tuosta vielä kuva nykyisestä kalustosta. Tuo 240 on btw myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa. Nettiautosta bongaamaan! MYYTY.

« Viimeksi muokattu: 10.04.2016, 03:51:07 kirjoittanut Spaprika »

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #35 : 10.04.2016, 03:48:22 »
Noniin,
19T tuli hankittua, pääsee toistaiseksi pölyttymään hyllyyn ja odottamaan asennuspäivää.

Uudet kesävanteet haettu, mallia Rota Grid. Kaikki koossa 18x9.5" ET35. Kumeiksi näillä näkymin 235/40 ja 225/40
Omasta mielestä vanteiden tämän hetkinen väri ei välttämättä sovi autoon, ja hieman täytyy mietiskellä mitä niille tekisi. Gunmetal väriä tekisi mieli, mutta se jää nähtäväksi.  ::)

Valkoinen tökötti kuvissa on sitten jotain rengasrasvaa tms.  :D



Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #36 : 26.05.2016, 23:14:50 »
Päivitystä tänne, ja nyt niitä kuvia.

Vanteet saivat uutta väriä pintaan ennen asennusta, ehkä hieman liian tummat niistä tuli verrattuna muuhun koriin mutta menkööt. :D










Vanteiden jälkeen tuli alustaa Mamasanilta, BC Racing BR.



Testiajo itsessään vaikutti hyvältä kunnes ajoin takaisin pihaan ja huomasin kumin käryn etupäästä. Noh, rengas pois ja katsaus koteloon, ja vetarin suojakumi rikki.
Tämä siis molemmin puolin. Olin siis mennyt itse tolpan alapäätä säätämään niin alas että hinkkasi suojakumit auki.

Muutaman ärräpäätteen jälkeen hakemaan uudet kumit ja 9 tunnin paukuttelun ja availun jälkeen huomaan keskellä yötä että otinpas väärät kumit.
Välitön masennus iski ja aamulla varaamaan aika liikkeestä sillä oma motivaatio laski täysin nollaan. Muutaman päivän ajan tuli ajettua siis käsipyyhe/jeesusteippiviritelmällä.
Huollossa vaihtoivat molemmat ulommat vetarit ja niiden kumit.

Opimmehan tästäkin alustahommasta jotain.



Ja biltemasta 3mm spaceri väliin niin saatiin tämmöinenkin ongelma pois.



Ja nykyisestä ulkonäöstä kuvaa:



Ja sitten kalustoon tulikin pieni lisäys. :)



Kyseinen peli toimii kakkosautona kun Ceehen tekee jotain vähän pitkäveteisempää rojektia.

Auto on siis 850 2.3 T5, vuosimallia -94 ja manuaali lootalla. Tästä nyt en jaksa erikseen alkaa mitään selittelemään. Toimii kehonsiirtimenä ja kakkosautona kun sellaisia hetkiä tulee. :D Kauppakassi siis.


Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Cheytac

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #37 : 27.05.2016, 01:26:58 »
On muute nätin näköne c70  :P :P
S60 T5

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #38 : 28.05.2016, 15:37:53 »
Helkkari ku tuli komee laitos noilla vanteilla ja madalluksella. Tässähän alko jo melkee ikävöimään omaa entistä ceetä.  :D
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2019
  • Näpräilijä
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #39 : 29.05.2016, 09:10:49 »
Tää on menny täysin ohi :o Erittäin hieno cee, 5/5!
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Baambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #40 : 31.05.2016, 13:02:07 »
Sinnehän ne Rotat sujahti ihan näppärästi. Joutuiko mankeloimaan?

Otappa kuvaa sivuprofiilista, et näkee miten vanteet tulee kaarelle :)
V70 2007 D5244T4+M66 
Vikakoodien luku Kouvola

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #41 : 31.05.2016, 16:15:34 »
Sinnehän ne Rotat sujahti ihan näppärästi. Joutuiko mankeloimaan?

Otappa kuvaa sivuprofiilista, et näkee miten vanteet tulee kaarelle :)

Ei suoranaisesti mankeloimaan joutunut mutta metallipokkaukset joutui kääntämään ylös ja pois edestä ettei töyssyissä ratti linkussa raapaise niin kovin. Toiselle puolelle on tulossa sisälokasuoja kun se otti vähän osumaa irrotusvaiheessa.

Takana ei mitään ongelmaa. Kuvaa tulee todennäköisesti viikonloppuna. Mutta kyllä ne enemmänkin kaarelle saisi vielä tulla kunhan saa lokarien lipat pois edestä ensin. :D

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #42 : 31.05.2016, 16:25:37 »
Sopiiko muuten sama sisäloksu, kuin S ja V - malleissakin?

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #43 : 31.05.2016, 23:30:30 »
Sopiiko muuten sama sisäloksu, kuin S ja V - malleissakin?

En usko, sillä saman ikäluokan S/V-malleissahan etulokarit on hieman kulmikkaat? Varmaksi tätä en voi kyllä todeta, mutta luulisin että eivät sovi.

Itse tilasin tuommoisen: http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/14364143/26235
Osa on siis Avo-malliin kun coupea ei löytynyt, mutta veikkaan että sama osa. Ilmoittelen tänne miten käy!  :)

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #44 : 01.06.2016, 12:36:46 »
Kai siinä sitten on jotain eroa kun niitä erikseen myydään. Lokarit piti kai olla ihan samat kuin V ja S malleissakin, mut ilmeisesti niissäkin voi jotain pientä eroa olla. Konepelti on ainakin sama. No voisinhan näitä itteltä kurkkia kun C ja V molemmat löytyy.

 

Autoracing  KL-varaosat