Mikä virka sillä muovisella tangolla joka on varustettu ihan kalvolla. Ryypyn vipujen kanssa on naimisissa.
Kolmessa solexissa ei ole missään kohdassa liikkunut.
Jos laitat 5 kierrosta seosruuvista niin on rankasti laihalla, näin ainakin oma B200K, tulpat aivan valkoiset. taitaa nyt olla 8 kierrosta.
Joo. Päästöt ovat tosin pienet 5 kierroksella.
Oma käsitys tangon toiminnasta on seuraava (tietäväisemmät korjatkaa) ja se liittyy kylmäkäynnistykseen:
Kun ryyppy on 4 asennossa (tapissa) niin yläläppä on täysin kiinni 1.kurkussa. Kun kone käynnistyy ja alipaine lähtee "päälle" kalvo työntää tangon avulla läppää auki. Tällöin kaasutin saa riittävästi ilmaa sekä oikeanlaisen seoksen syntymiseen ja tarpeeksi voimakkaaseen ilmavirtaukseen mikä ohjaa seoksen palotilaan. Kone ei tukehdu liikaan bensaan.
Jos kalvo vuotaa, alipainetta ei ole tarpeeksi ja läppä pysyy kiinni. Imua moottoriin ei synny sillä ilmaa ei tule tarpeeksi, seos on liian rikas ja konetta on tällöin vaikea käynnistää ryyppy täysillä (kuten Volvon ohjekirjassa neuvotaan:käynnistä moottori rikastin asennossa 4 jos ilman lämpötila on alle 20 astetta) (onnistuu kyllä 3 ja 4 asennon välissä, jolloin läppä jää oikeaan asentoon auki. Taisi olla noin 3mm.). Jos läppä on enemmän auki on ilmaa liikaa ja imua ei myöskään synny.
Lämpimässä koneessa (ja imusarjassa) polttoaine höyrystyy helposti jo osuessaan imusarjan seinämään ja imun määrä ei ole niin kriittinen. Tällöin yläläppä on täysin auki ja ilmamäärästä huolehtii alemmat läpät.
Tanko työntää läppää auki ainoastaan käynnistäessä jos ryyppy on päällä mutta ei muulloin.
Pitkähkö postaus, pahoittelut siitä