Futurez  Kulkukoira

945 -98 ja mysteerivaruste?

  • 10 Vastauksia
  • 4993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
945 -98 ja mysteerivaruste?
« : 02.06.2011, 21:47:20 »
Löysin tossa Volvosta piuhanipun takakontin oikeanpuoleisesta (pyörä)kotelosta. Tai siitä sivukotelosta mikä on takakontin lattiassa..

Joku jälkiasennusvaruste siinä on ollut. 3piuhaa sinne tulee (eripaikoista) mitkä vedetty nippuun. Eli mikähän varuste tässä on ollut kiinni? Piuhoista ei ole mitään haittaa, kaikki toimii ja voi hyvin mutta mielenkiinnosta olis mukava tietää mikä tässä on ollut kun en ole aikasemmin vastaaviin setteihin törmännyt.. Mieleen tuli joku autopuhelin,antennivahvistin tms.. Mutta missään ei näy mitään reikiä tai muutakaan joka viittaisi johonkin jo poistettuun lisävarusteeseen.. Myöskään yhtään ylimääräistä antennia ei ole. Ainoastaan radio(katto)antenni..

Piuha 1. Virta akulta, sulake välissä. Tietääkseni ei ole mitään kytkintä yms välissä. vaan tulee akulta suoraan tonne koteloon. Perus 2,5mm2 monisäikeistä näytti olevan. Eli ei millekkään isoille virroille..

Piuha 2. Litteä, n.5mm leveä kaapeli, tulee ilmeisesti jostain kojelautan alta. Toista päätä en ole vielä löytänyt. Päässä tollanen verkko/puhelin liitin.

Piuha 3. Menee kotelosta jonnekkin taaimmaisen pilarin sisään takavalon vierestä. Liittimestä tulee jonkunnäköinen antenni tms liitin mieleen..

Piuha 2. kuva:


Piuha 3. kuva:

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #1 : 02.06.2011, 22:32:35 »
NMT-kamoja. Keskuspömpeli ollu takapäässä siitä johdot antennille pilariin ja kapulalle etupäähän.

Onko autossa antenneja, luulemassasi "radioantennissa", lukeeko jonkun jalassa esim ALGON, jos lukee, tämä on NMTpiiska.

Mulla oli 360ssäkin kattoantenni nmt-piiska...
« Viimeksi muokattu: 02.06.2011, 22:34:25 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #2 : 02.06.2011, 22:43:12 »
Joo nmt puhelimen piuhoja noi on kun omasta setensatasesta vastaavat purin pois kun edellinen omistaja oli luuri osan jonnekkin hukannut ja kaikki muu oli kyllä jätetty paikoilleen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #3 : 02.06.2011, 22:44:50 »
Kuvassa 3 on TNC-liitin. Kuvassa 2 on RJ-sarjan liitin. Joten annan minäkin ääneni NMT/GSM-autoasennussarjalle.

Ja varsinkin jos autosta löytyy joku piiska-antenni, niin veikkaus on yli 99,9% varmuudella juuri noin.

945:n ULA-antenni on kuskin puolen takakabiinin ikkunalasissa (kaikissa jotka olen huomannut).
Ja kuten Atai sanoi, jos antennijalassa lukee ALGON tms. niin se on varmuudella NMT/GSM-antennijalka.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #4 : 02.06.2011, 22:45:14 »
mulla tismalleen samat piuhat, vanha taxi.
tarkastas onko sulla se pömpeli paikoillan siellä paneelin takana rattiakselin peitelevy. mulla se piuha päättyy sinne. omassa oli siellä mittari tarkastajan hyväksyntä leimatarroja.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2011, 22:47:47 kirjoittanut The moose »

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #5 : 02.06.2011, 22:52:51 »
Itse kanssa veikkasin puhelinta. Mutta ei vaan ole mitään jälkiä että olis sellanen ollut kiinni niin vähän laitto ihmetyttämään. Antennista en löytänyt mitään tekstiä.. Aika jännää että joku on vielä -98 vuoden autoon puhelimen laittanut. Eiks se ollu sitä 80-90luvun taitetta enemmän? Ja vanha taksi tämä ei ainakaan ole, omistajahistoria on tarkasti tiedossa :D
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

The moose

  • Vieras
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #6 : 02.06.2011, 22:59:17 »
eihän se huonoa autoa siitä tee jos se olisi ollut taxina, no enivei.. soihan se olla vaan tehtaalla varusteltu vielä tona vuonna jollain autosarjalla joka suht saman näkönen mitä nmt vaikka oliskin jo gsm systeemiä  ??? kukaties?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #7 : 03.06.2011, 05:27:21 »
Itse kanssa veikkasin puhelinta. Mutta ei vaan ole mitään jälkiä että olis sellanen ollut kiinni niin vähän laitto ihmetyttämään.

Niitä pyrittiin asentelemaan mahdollisimman huomaamattomasti, ettei jällenmyyntiarvo kärsisi rumista rei´istä. Volvo 945 maksoi tuolloin vähintään kohtuullisen omakotitalon verran uutena...  :hello:

Kun oma merikonttini valmistui tuotantolinjalta, silloin ajelin (ja harrastin) viimeisiä vuosiani Opelix Commodore B/Redord D koppaisilla peleillä, jollaisia ei enää nykyin montaa löydä liikenteestä tai myynnistä.
http://www.nettiauto.com/opel/commodore/4014454
http://www.nettiauto.com/opel/rekord/3978606

Himottaisi vieläkin korinn muotoilun puolesta mutta peltihommat eivät kiinnosta! Moottoritekniikka on alkeellista (60-luvulta) mutta sitähän voi veivata, kuten itse tein sovittamalla ison getrakin dieselin perään (ei kuulemma mahdollista). Mutta jos sovittaisi B230FT:n getrakin jatkoksi reilusti ahdettuna ja sopivalla ruiskulla maustettuna, sisätilat uudellen tehtynä ja reilusti sähköhiluilla varusteltuina, niin johan olisi mellevä käyttis...   :)
Tosin emäntä ottaisi eron jos tuollaiseen rakennusprojektiin ryhtyisin. Ja meillä sentään on  muutamia pokaaleja kirjahyllyn päällä emännän näyttely-autosta...   :D

Tilaa noissa on reilusti enemmän kuin merikontissa. Kuskinpukilta ei tälläinen pygmi yllä repsikan ikkunan veiviin. Omalla kohdalla ratkaisin tuon aikanaan sähköveivien jälkiasennuksella...   :D
Maku-asia sanoi koira kun ******n nuoli! Aikansa kutakin...    Ja tämä on rajusti OT täällä VRCF:llä....   ;D

Joten asiaan...

Antennista en löytänyt mitään tekstiä.. Aika jännää että joku on vielä -98 vuoden autoon puhelimen laittanut. Eiks se ollu sitä 80-90luvun taitetta enemmän? Ja vanha taksi tämä ei ainakaan ole, omistajahistoria on tarkasti tiedossa :D
Se voi olla Sirio tai pari muuta vaihtoehtoa jo fuusioituneiden valmstajien antenneita/jalkoja.

No, asuin tuolloin kaupungissa ( 3km keskustasta linnuntietä) oman merikonttini valmistumisen aikaan ja siellä ei toiminut kuin TELE:n (nyk. Sonera) GSM (ja NMT), itselläni oli Radiolinjan (nyk. elisa) liittymä, josta puhelut menivät soitonsiirron kautta (*62# ja *61#) avulla puhelut TELE:n liittymään. Tämä oli tilanne vielä alku vuonna -97.   :o

Eikä kaupunki ollut sentään ihan pienin, sillä sieltä alkoi VIRVE-verkon koekäyttö operatiivisessä toiminnassa -99.   :P

Ensimmäisen matkapuhelimeni ostin vuonna 1992 tai 93 ja maksoin siitä (käytetty) 14 000 tai 15 000 mk (raahattava motorola). Eka kännykkäni taisi olla Siemens S1. Äänenlaadussa kaikki sittemmin hankkimani luurit häviävät vieläkin 6-0 sille motorolalle.
80-90 lukujen taitteessa aika harvalla oli vielä matkapuhelin (NMT tai ARP) ja ne maksoivat silloin tavan tallaajan reilun puolen vuoden brutto-palkan verran uutena.

Vielä vuoden 1998 aikana ei ollut yleisessä tiedossa se, että TELE lakkauttaa NMT900-verkon pikavauhtia taajuuksien saamiseksi GSM900-verkon tarpeita varten. NMT-450 lakkautettiin yhdessä ERMES-kaukohaun kanssa 2002. Joten nurinkurisesti vanhempi matkapuhelinverkko loptettiin myöhemmin kuin nuorempi versionsa.  :o

Mobiiliviestinnässä kymmenen vuotta on ikuisuus nykyisin käytännössä, vaikka perusinfra on usein huomattavasti vanhempaa. 

Ihan aiheeseen liittyvä kysymys, kuinka moni on omistanut Benefonin kännykän?
O tempora, o mores ! 


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Tatu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #8 : 27.06.2011, 20:42:22 »
Benefon Gamma on omistettu, on tuolla laatikossa muistona vieläkin...
Ensimmäinen raahattava oli Ericsson Hot Line, tuntui olevan valovuoden kotimaista kilpailijaa edellä
Aikoihin eletty kun noita asennussarjoja mysteerioina pidetään    8)

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #9 : 28.06.2011, 10:27:04 »
Toista se oli ennen VIRVE:N tuloa.  :'(  Ypitery-skanneri kertoi partiokanavilla (yleensä nro 4= 165.175) aina kun oli tutkapartio tulossa vastaan. :)

Ypitery oli mulla kiinteästi asennettuna monikanava-antennin tukemana Volleen juurikin tuollaisen antenniliittimien kautta.
Piti asentaa piiloon hansikaslokeroon. Ja kaiutin oli kiinni kuskinovessa. Jos matkustajia kyydissä , käytin vaihtoehoista korvakuuloketta.
Noiden asennusten piuhoja mun volle seuraava omistaja varmaan täällä taivastelee... ::)

Naapurin vanhemmalla konstaapelilla oli ooppelissaan myös skanneri, joka aina tukki Ypiteryn, kun opelinsa kiireellä pyhkäisi ohi... Mikä lie ollut merkki... jokin vuotava halpismerkki, kun häiriöitä aiheutti...

voi niitä aikoja. sakot oli harvinaista herkkua.

-sfr-

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 -98 ja mysteerivaruste?
« Vastaus #10 : 28.06.2011, 22:09:16 »
Juu, noita Yupiterun skannereita pyörii omissa nurkissa vielä jokunen.   ;)

Ainakin seuraavat mallit löytyy:
MVT-9000, MVT-9000MkII, MVT-9000MkII M3.5 ja M2.5 mallit.
MVT-7100 ja MVT-7300 löytyvät.
Muita merkkejä taitaa olla vielä
Alinco DJX-10, DJX-2000
Yaesu VR-500 ja VR-5000
Icom IC-R3 (pari)
AOR 8200, AOR 8200mkII ja MK3. AOR-8600
Uniden UBC-3000 (muutama) ja muutama UBC-9000
Ja ompa tuolla harrastepöydässä kiinni vielä sellainen muinaismuisto kuin Kenwood RZ-1.

Taisipa Realistic Pro-52 löytyä ja jotain muuta sekalaista sälää, mitä en suoralta kädeltä muista...   ::)

Ja kaikki halvemmat skannerit löysi (jos välitaajuus oli 10,7 tai 21,4MHz) helposti MVT-9000:lla tai UBC-3000:lla.

Ja se että konstut menivät VIRVE:en, ei estä havaitsemasta heitä ilman tutkanpaljastinta.
Kaikki nopeat (100ch/sek) skannerit löytävät virvelähetteen helposti.

Omissa kotteroissa skannerit ovat olleet aina näkyvissä kojelaudalla. Konstut ovat kyllä niitä kateellisina katselleet ja monasti POVI-verkon aikana Yaesu VX5R:ää kehuneet pieneksi ja kevyeksi.


In God we trust, other's we monitor!   :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Proturbo  Autodiagnoosi