Toisella foorumilla kävinkin aiemmin keskustelua tuon orig. solexin korvaamisesta toisella kaasarilla, kun ollut tuon kanssa onkelmia... Harkinnut myös, jos ostais ajusta toisen solexin ja laittelis siihen uudet tiivisteet ym ajan kanssa. Tässä vaiheessa budjetti rajoittaa harrastusta, mitää ylimääräistä tuohon pysty sijoittaa ja harvinaista, kun kaasarin bakeliitti on ehjä ja en haluaisi siihen koskea, särkyy kuitenkin 
Kaasutin irtoaa helposti (4 mutteria) ja letkut ja johdot pitää irroittaa jokatapauksessa (ota kuvia jos et muista mikä menee mihinkin).
(Lisäksi kaasutin ei ole ihan kevyt ja se vääntää imusarjaa alaspäin kun imusarjaa irroittaa.)
Bakeliitti ei maksa kuin pari euroa eikä se mene helposti rikki irrottaessa. (hio mahdolliset purseet pois tarvikebakeliitista) Tiivisteetkin siihen voi tehdä tiivistepaperista itse. Kaasuttimen huoltosarja on isoin kustannus (60€, mutta kannattaa) ja se aika mikä auto on pois ajosta. Muuten, huoltosarjan mukana ei tule rikastimen tankoa, se on hankittava erikseen.
Itselläni on Solex-cisac B230K päällä ja olen ihan tyytyväinen yhdistelmän toimintaan. Viime kesänä alkoi olla käynnistysongelmia (ns. hard start) tässä -89 originaaliosilla olevassa kaasuttimessa. Ei mennyt ihan putkeen kun en vaihtanut kaikkia (kiihdytyspumppu, rikastin ja tyhjäkäynnin? alipaine) kalvoja kerralla vaan pelkän suuttimen, kuulaventtiilin ja tiivisteet. No nyt toimii kun kalvot on vaihdettu. (muuten, ei kannata säätää kaasutinta heti kalvojen vaihdon jälkeen. Kalvojen pitää "marinoitua" bensassa että ne toimivat normaalisti.)
Rikastimen muovinen tanko on mahdollista irroittaa kalvosta rikkomatta tankoa (hiomalla tangon päässä olevaa nastaa vähän pienemmäksi yhdeltä puolelta ja kampeamalla tukilevy ja kalvo irti. Uusi kalvo ja tukilevy napsahtaa sitten vielä paikoilleen. Katsotaan kuinka kauan tämä viritys toimii...)