Proturbo  Autodiagnoosi

Hoonauksesta

  • 7 Vastauksia
  • 3395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Hoonauksesta
« : 24.03.2015, 23:11:09 »
edit:Muotoillaas kysymys uusiksi kun lisää tietoutta asiasta hankittu..

Pitääkö hoonaus suorittaa, kun vaihdetaan tilalle uusia mäntiä? Vai onko se vähintäänkin suositeltavaa, vai voiko toimenpiteen jättää suorittamatta jos sylinterit todettu hyviksi?s
« Viimeksi muokattu: 26.03.2015, 23:44:20 kirjoittanut razori »

Poissa Huiske

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Hoonauksesta
« Vastaus #1 : 27.03.2015, 08:35:29 »
Kyllä se vähintäänkin on suositeltavaa, uudet renkaat on pyöreät ja sylinteri luultavasti hivenen soikea. Tosin jos hoonaus tehty 10tkm sitten ja edelleen kunnossa ja vaikea toteuttaa niin ei ehkä sitten, mutta jos 400tkm ajettu ja alkuperäis kunnossa, niin ainankin itse hoonauttaisin. En siis millään porakone hoonilla vaan kunnollisella.

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hoonauksesta
« Vastaus #2 : 03.04.2015, 16:06:19 »
Kyllä mä pyöräyttäisin pallohoonilla vähän karkeutta seinään että saa renkaat sisäänajettua paremmin.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Hoonauksesta
« Vastaus #3 : 12.04.2015, 14:02:26 »
Laitetaas nyt tähän samaan ketjuun tämäkin kyssäri..

Eli aikeissa on turbottaa B200E, vaikka kyseisestä toimenpiteestä on asia ilmaistu näin  ;D

Kaksi litraisen tai deekun virittäminen on sama kun astuisi sienimetsällä sontaan.
Tämä siis oma näkemykseni asiasta.

Osia etsiessä kiikariin on jäänyt muutama; Mitsun Evo 10 90mm takomännät 23mm tapilla ja SPM H-prof. veivit 158mm korkeudella.
Ongelmaksihan tulee puristussuhteet, kun nuo mitsun männät aikas matalat, puristuskorkeus vain 33,3mm siksi yritän paikata ongelmaa korkeammilla veiveillä, mutta silti pitäisi vielä repiä jostakin n. 2.4mm, että puristussuhde olisi vähän suotuisampi (8.1:1 pahveiveen päivineen jos noin jättäisi ja jos tuo 2.4mm onnistutaan jostain pois höyläämään niin sitten 9.2:1)

Joten, mistä tuota 2.4mm lähdetään höyläämään pois (vähempikin riittäisi)? Kannesta vaiko lohkosta? Vai ollaanko tässä oikeasti astumassa isoon läjään sontaa?
« Viimeksi muokattu: 12.04.2015, 14:04:25 kirjoittanut razori »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8030
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Hoonauksesta
« Vastaus #4 : 12.04.2015, 14:13:02 »
Kannesta 1,5-2mm jos haluaa oikasuvaraa jättää ja loput lohkosta, tai sitten kaikki lohkosta. Muistaa vaan madaltaa vesipumppua myös.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Hoonauksesta
« Vastaus #5 : 12.04.2015, 16:55:37 »
Muistaa vaan madaltaa vesipumppua myös.

Siis mitä? Eli siipiä pienemmäksi?  ???

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Hoonauksesta
« Vastaus #6 : 12.04.2015, 16:57:26 »
Eikun vesipumpun yläpäästä kanteen menevästä osasta. Jos lohkoa madalletaan, niin vesipumppua täytyy vetästä saman verran ettei jää koholle.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Hoonauksesta
« Vastaus #7 : 12.04.2015, 17:01:43 »
Eikun vesipumpun yläpäästä kanteen menevästä osasta. Jos lohkoa madalletaan, niin vesipumppua täytyy vetästä saman verran ettei jää koholle.

Asia piffi, kiitos selvennyksestä  -H-

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo