Tuo 16v kansi on vähän ongelmankryyni, JOS jako sekoaa, on venttiilisalaatti 99,5% varmasti tiedossa jos moottori on ollut käynnissä.
Sitten ei riitäkkään yleensä pelkkien venttiilien vaihto, ne saa ruotsista about 250e/sarja KL-Racing firmasta:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-delar/ventiler-spec-std/volvo-2/16v-rod-motor/index.htmlLisäksi tuohon tarvitaan yleensä venttiili-istukoiden uudelleen KONEISTUS (hionta EI riitä, koska menevät "kieroon" venojen osuessa samalla mäntiin ja istukoihin), omani teetätin Virtasen moottorilla salossa vajaa 100e hintaan.
Hihnan katketessa vika on YLEENSÄ rasvaamattomissa nokka-akselien laakeripukeissa tai väliakselin laakereissa (8v alakerta + 16v kansi) tai jumittaneessa öljypumpussa (B204, B234). Nämä rasittavat tarpeettomasti muutenkin kovilla olevaa hihnaa, ja sit hampaat menee.
Jos hihna taasen KATKEAA, se on yleensä aiheutunut valmistusvirheestä, tai täysin jumittaneesta väli/nokka akselista.
Kunnossa olevasta 16v kannesta joutuu yleensä maksamaan about 350-550e, riippuen onko vain purettu vai onko rempattukkin.
Eli about samaan hintaan kun halvimmillaan saat käytetyn kannen, saatat saada uudet venat ja koneistuksen, ja siis tehdastiiviit venat, ei mitään 300tkm ajettuja falskaavia.
Jos olisin topicin aloittaja, en veisi autoani enää tuolle korjaamolle.

Nämä 16v koneet ovat erikoistaitoja vaativia, jos nuo taidot puuttuvat, on hihnan katkeaminen ja öljyvuodot kannesta 100% varmat.
Samalla kun hommailet, nostat koneen veke, uudet männänrenkaat ja laakerit ja hoonaat ja kasaat KOKO moottorin ennenkun laitat sisään autoon ni tulee varmemmin toimiva. Kokeiltu on kummallakin tavalla useampi kerta täällä.

(2kpl koneita, yks veneessä ja toinen autossa ja 7v räpläilty, onneks on käyttöpelit erikseen)