Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Coates kannet

  • 22 Vastauksia
  • 9053 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #15 : 02.05.2015, 22:49:35 »
Jos moinen ratkaisu, olisi mahdollinen/järkevä, se olisi tehty jo 50-luvulla  ;D

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Coates kannet
« Vastaus #16 : 02.05.2015, 23:02:16 »
Jos moinen ratkaisu, olisi mahdollinen/järkevä, se olisi tehty jo 50-luvulla  ;D
Maailmassa on muutamakin oikeasti järkevä patentti/ratkaisu jota ei ole mystisistä syistä ole otettu käyttöön. Yksi näistä on stirling-moottori.

Ei nyt niin kovin vaikeata ole kuvitella, että tuokin härveli keksitty aikanaan muttei yksikään "jätti" ole kiinnostunut aiheesta. Pienen on hidasta kehittää jne....

Periaatteessa olisi mahdollista tehdä imu/pako yhdellä pallolla samalla kanavalla, mutta veikkaan siinä olevan enemmän haittoja kuin hyötyjä.

Yksi haitta tommosessa pallossa on, että palotilan kattoon tulee omituiaia muotoja. Tosin, onhan venttiilinkin ympäristössä teräviä särmiä ja kuoppia.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #17 : 02.05.2015, 23:10:18 »
Taisin juur viitata tuohon wankel asiaan. Mitenkä pallo jäähtyy? no öljyllä tietenkin. Ihan samalla tavalla tuo jäähtyy kun normi nokkakeppi.
Mihin normi nokka tarvii jäähdytystä?

Eihän tuo pallo hankaa vasten yhtään mitään. Tuo nokka-akseli ei ole mikään leikkuupuimuri joka naksuttaa koko ajan. Välykset on tuossa ratkasussa melkein nolla. Puhutaan satkuista, niinkun wankelissa.
Mihin se pallo tiivistyy? Wankelissa on tiiviste joka jumalan suuntaan niissä satasissa, entäs tossa?

JOS tuo coatesin kansi toimisi niin hyvin kuin hype lupaa, olisi sillä voitettu Le Mans useammin kuin kerran tähän päivään mennessä. On siellä isommallakin rahalla riekuttu mukana ettei se edes kaadu hintaan...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Coates kannet
« Vastaus #18 : 02.05.2015, 23:19:27 »
Nyt en pääse sivuja lukemaan, mutta onko coatesilla ajettu lemanssia (FIA sallinut sen)?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Coates kannet
« Vastaus #19 : 03.05.2015, 03:27:21 »
Introducing the CSRV Engine

The Coates Spherical Rotary Valve Engine is the most advanced in the world, with the most positive valving system ever built. The breathing capabilities of the system are almost double that of a poppet valve. For instance: a static test of a five-litre poppet valve engine on an airflow machine produced a reading of 133 cubic feet per minute (CFM) with valve fully opened. The five-litre Coates Spherical Rotary Valve Engine on the same machine, however, produced a reading of 319 CFMs fully opened; a colossal advantage in airflow comparison. A five-litre poppet vavle engine tested on a dynomometer under the same loads and conditions at 5500 produced 480 BHP and 454 foot pounds of torque. The maximum RPMs on the poppet valve engine were 5700 RPMs; the Spherical Rotary Valve Engine in comparison reached 14,850 RPM's, The Coates Spherical Rotary Valve comprises two spherical rotary valves assembled on two separate shafts - one for inlet and one for exhaust. They rotate on ceramic carbon bearing with no oil lubrication, the spheres do not make contact with any part of the housing. The seals are a floating type and are also made of a ceramic material. They have two piston rings and are floating in a small cylinder-type chamber, they are activated by the compression and the combustion strokes of the engine which allows 100 percent sealing effectiveness, when compressed.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #20 : 03.05.2015, 06:57:23 »
Nyt en pääse sivuja lukemaan, mutta onko coatesilla ajettu lemanssia (FIA sallinut sen)?

Tuskin on sallittu.

V70 TDI

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Coates kannet
« Vastaus #21 : 03.05.2015, 08:15:19 »
Tuskin on sallittu.
Niin minäkin luulen.

Samasta syystä on monta mielenkiintoista venttiili/moottori ideaa jäänyt raakileeksi.

Kautta historian on auton kehitys tapahtunut kilpailun kautta. Kansiventtiilit, jarrut, turvavyöt, ruisku jne jne jne on rallista tullut aiviiliin. Ei mikään ihme ettei uusia innovaatioita tule, kun FIA ei salli mihinkään kilpaluokkaan kuin perinteisiä mäntämoottoreita.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Coates kannet
« Vastaus #22 : 03.05.2015, 08:47:45 »
Niin minäkin luulen.

Samasta syystä on monta mielenkiintoista venttiili/moottori ideaa jäänyt raakileeksi.

Kautta historian on auton kehitys tapahtunut kilpailun kautta. Kansiventtiilit, jarrut, turvavyöt, ruisku jne jne jne on rallista tullut aiviiliin. Ei mikään ihme ettei uusia innovaatioita tule, kun FIA ei salli mihinkään kilpaluokkaan kuin perinteisiä mäntämoottoreita.

Tottapa tuo. Kuulemma myös suuremmat autotehtaat ovat ostaneet näitä patentteja pois.

Keksintöjä on vaikka millasia maailma pullollaan.

Tämä on myös mielenkiintonen ratkasu:

https://www.youtube.com/watch?v=c19kn3drdFU

Mutta jospa pysyttäs aiheessa. Tietenkin olis plussaa jos olis jollain tietoa miten tuo kestää ja käyttäytyy ihan käytänössä.
V70 TDI

 

Autoracing  KL-varaosat