Kahtena ensimmäisenä kertana vikakoodi kertoi vaikka mitä mahdollisia vikoja joita ei kaikkia enää muista eikä sitä koodi numeroakaan. kun vaihtoehtoja oli niin paljon, mm. seos liian laiha/rikas, polttoaineen paine, imuvuoto, lambda-anturi. Itse olen miinus napa irti tuon valon sammuttanut jo kolmesti kun jotain putsaillut ja vaihdellut.
Ja eilen olin katsovinani korjaamo pojan testerin näytöltä että etummainen lambda äärirajoilla, mutta en tiedä sitten tarkkaa vika koodia eiliseltä kun korjaaja käytti sitä testeriä sellaista vauhtia enkä kehdannut sylliin kuleksia että oisin itse nähnyt mitä koodia tarkalleen antaa. Testasi testerillä myös lambdojen virta-arvot ja näyttivät kuulemma olevan kunnossa.
Toljottelin taas tuota hevosen suuta niin yhdessä tulpan johdossa on eristeestä lähtenyt erittäin pieni pala pinnasta pois (sellainen noin millin syvyinen palkeenkieli) mutta tuskin sellainen voi haitata, vai voiko? No tänään vaihdan pyörijän, virranjakajan kannen ja tulpanjohdot ja jos ei noilla auta niin perjantaina taas pajalle ja jos ei sieltä mitään taaskaan löydy eikä tule kuntoon niin varmaan seuraavaksi paaliin koko kosla tai tallin taakse varaosiksi.
Sitä egr venttiiliä en tuosta ole vielä löytänyt, liekköhän tuossa edes on sitä tai sitten se on erinäköinen osa kuin mitä olen etsinyt.
Enkä myöskään ole löytänyt mitään alipiane letkuja mitkä menisivät jarrutehostimelle.
Lämpeääkö nämä 20v koneet yleensä noin 3km ajossa siihen normaali 90 asteen lämpöönsä, tuli vain mieleen että voiko olla moottorin lämpötila-anturi rikki ja sitä kautta nostaa kojetaulussa lämmöt noinkin nopeasti (vertailuna saabin bensa kone nostaa lämmöt normaaliin noin 6km ajonaikana) ja jotenkin sekoittaa moottorin ohjausta kun ajon jälkeen jää tyhjäkäynnille? On aika kaukaa hakemista kyllä mutta mistä näistä tietää enää kun mitään selkeää ratkaisua ei tunnu löytyvän. Ihmetyrtää myös tuo ajotietokoneen näyttämä liian pieni hetkittäinenkulutus tuon kokoiselle volvolle kun näyttää 80kmh tasaisessa vauhdissa kulutukseksi 5,5-6,5 l/100km. Niin ja pakoputken päästä tulee ihan kiva lammikko vettä lattialle kun tyhjäkäynnillä pyörii, mitähän se meinaa vai meinaako mitään ja kuuluu asiaan?