Taustatietoa
Eli kyseessä vm. -88 244 GL. Löytyy ohjaustehostinta, jonkinsortin sävylasia, pyllynlämmitintä ja vetokoukkua. Siihen ne herkut oikeastaan jää
Autolla rullailtu 460tkm. Tekniikkana B200E + M47 + 1030.Tarkoituksena olisi palauttaa vanhus ulkokuorellisesti entiseen loistoonsa, kuitenkin pienillä lisämausteilla, mutta ei mitään 18" vanteita, madallusta, pörinäpönttöjä, älyttömiä subbareita konttiin rämisemään jne.. Puhdas pappavolvo pienillä erikoisuuksilla

Alkuperäinen- B200E
- M47
- 1030 akseli
NykyiselläänUlkoasu- Väri Z299/58L "Persia Pearl"
- Vanteet Volvo Otrera 17x7.5"
Kansi- 1mm laskettu 530
- Venttiilit läpätty
- A-nokka
Moottori- Hoonattu B230
- KL-Racing 29.5mm H-profiilit APR pultein
- Glyco laakerit
- Reinz/Elring tiivisteet
- Turbon suurempituottoinen öljypumppu
Alusta- Tuplavakaajat takana
- Uretaanitpuslat
- Kaasuiskarit
- KL-Racing 60/40 madallussarja
- 25mm spacerit
- Etujarrut Volvo XC90 vm. -15, 336mm Brembo
Voimansiirto- Getrag 260/6 KL-Racing muunnoslaipalla
- Blingfactory Billet vauhtipyörä
- 240mm BMW M5 kytkin
- 765 asetelma
- Nestekytkin
- 1031 akseli
- G80 lukko
Virit- Omavalmiste pakosarja
- Garrett GT1749 x 2kpl
- 240/740/940 60mm modellanpassade cooleri
Tapahtumia22.03.2015 Volvo tuli taloon
veturi ei oma25.03-15.05.2015 Mentiin perse edellä puuhun, joten homma mei uusiksi. Alkoi korigrillin väsäys ja auton lopullinen strippaus.
25.05.2015 Grilli valmis, auto vartaaseen.
28.05.2015 Massojen raapimista
10.06.2015 Epäonnistuneiden kohtien uudelleen tekemistä, mm. munapussien ohitusleikkaus
20.07.2015 Oikea kynnys valmiiksi, vasenta aloiteltu, hommat seisoo oven puuttumisen takia niin ei saa mallailtua kynnystä kohdalleen
01.08.2015 Ovien perässä reissu Ouluun
02.08.2015 Vasen kynnys valmiiksi
03.08.2015 Peltityöt saatettu päätökseen
04.08.2015 Puhallukseen
08.08.2015 Auto puhallettu, maalausta aloiteltu
10.08.2015 Pohja maalattu, pitää vielä kynnyskotelot suihkuttaa massaa täyteen
18.08.2015 Kori kiikutettu takaisin oman tontin rajojen sisään ja laitettu talviunille
02.09.2015 Moottori otettu käsittelyyn
02.09.2015 - xx.xx.201x Osien haalintaa
07.12.2015 Osat koneistamolle. Lohkon hoonaus, kannesta 1mm pois jne
30.01.2016 Melkein kaikki alustan osat puhallettu ja maalattu
04.03.2016 Kaikki alustan osat puhallettuna, maalattuna ja asennettuna
2.7.2016 Pakosarjat valmiina
04.12.2016 Vauhtipyörä asetelmineen tuli, sekä auto siirrettiin maalaukseen
16.12.2016 Kori siirretty pois maalauksesta ja aloitettu lokasuojien, sekä ovien maalaus
23.03.2015 eteenpäin tapahtunuttaEli heti seuraavana päivänä hyökkäsin auton kimppuun ja sisusta lensi ensimmäisenä ulos autosta. Kuskin sekä vänkärin puoli kumpikin lainehti vedestä ja vaimennusmatot lensi samantien roskiin, onneksi kuitenkin verhoilun sain kuivatettua.

Mukana tuli myös toiset vanteet (Adhara) ja pakkohan ne oli alle pyöräyttää
Vähän fotoa jalkatiloista


Kuonavasaralla taputtelun jälkeen kyljetkin antautuivat

Loppujenlopuksi saldo oli tämä; Vasen takaovi oli alareunastaan mädäntynyt n. 10cm matkalta, varapyöräkotelot menevät kokonaan uusiksi, molemmat kyljet, vänkärin ja kuskin jalkatilat, takakaaret, peräluukun reunaa, tunkkauspisteet jne.. Lisää varmasti tulee kunhan kerkeää naputtelemaan.
Noh.. On täällä nähty ennenkin ruosteisia autoja jotenka paikkaamaan siis.



