Viimeiset pari aikaa on mennyt tuon polttoainetankin kanssa. Hiukan mietiskelin, että miten saa kaikki ruosteet pois kun sitä on oikeastaan joka paikassa. Ulkopinta nyt olisi mennyt hiekkapuhaltamalla, mutta en oikein vakuuttunut siitä, että saisin kaikki hiekat tankin sisältä pois. Sitä kun kuitenkin olisi sinne mennyt suojaustoimenpiteistä huolimatta.
Joten tongin tontin laidalta vasikoiden juottokaukalona käytetyn vanhan ammeen, jonne sekoitin liemet

Agrista 2 pönttöä sitruunahappoa

Puli puli

Tuo meni vain niillä osin hiukan pieleen, että tuo sitruunahappo rupesi syömään ammeen keraamista kalkin irti, siksi tuo maidonvalkea sävy

22.12. taisin laittaa tuon tuonne uimaan ja se ehti uida liemessä reilun viikon. Luonnollisesti sillon tällöin teräsharjalla harjaus nopeutti puhdistumista. Välillä kääntelin tankkia ja lopulta tuloksena putipuhdas tankki


Pikakuivaus

Sisäpinta piti tietty pinnoittaa jollakin. Arvoin eri vaihtoehtojen välillä (sähkösinkitys tai maalaus) ja päädyin jälkimmäiseen. Maalikaupasta hain maalia, Inerta Primer 5:ttä. Kyseinen maali on vain yksi monista Inertan tuoteperheestä, joka kestää jatkuvasti polttoainekostetusta.
Maalit sisälle, reiät umpeen ja pyörittelyä.

High Tech -maalinvalutuslaite

Seuraavana päivänä varovainen kurkistus sisään


Ei tuo pinta nyt tasaisimmasta päästä ole, mutta ihan sama. Tämä on kuitenkin vaan polttoainetankki

Annoin tankin vielä kuivua päivän, ennekuin maalailin ulkopuolen. Inertaa en päällipuolelle laittanut vaan Upolin happomaalia.


Taas päivä kuivattelua ja vielä päälle ruostesuojamäskit


Tuli ehkä liian hyvä, mutta kelpuutetaan silti

Vielä olisi jäljellä tuo tankkilaitteen kunnostus..
