RallyBaron  Samppasport

940 etuiskarin vaihto

  • 39 Vastauksia
  • 21000 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #30 : 14.06.2011, 00:17:43 »
Ei sitä tolppaa kannata autosta irti ottaa. Ottaa vaan sen yläpäästä irti ja hitsaa siihe patruunan mutterii ison mutterin. yks pitää ratista kiinni ja yks vääntää jollaki juluman isolla kangella sitä mutteria...
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10038
  • Teiden tukko
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #31 : 14.06.2011, 07:03:09 »
Siirtyisivät näissäkin myymään koko tolpan iskarin mukana.
Jäisi turha ähellys vähemmälle!
Harmittaa jos hengästyy. ;D

En näe tuossa kovinkaan suurta ongelmaa vaikka joutuu vaihtamaan sen patruunan sinne sisälle.  ???

Mitä minä oon noihin noita vaihtanut,  mun mielestä yleisempi malli on se mihin käy hakamutteriavain ja joissain on tuo malli mihin sopii rälläkän avain.

Konin iskareissa tuli semotteet mutterit mukana joissa on sama idea kuin rälläkässä, ainoa vaan että jako on millin tai pari isompi.  :tickedoff:

Ei sitä tolppaa kannata autosta irti ottaa. Ottaa vaan sen yläpäästä irti ja hitsaa siihe patruunan mutterii ison mutterin. yks pitää ratista kiinni ja yks vääntää jollaki juluman isolla kangella sitä mutteria...

Miksi siihen pitäisi ruveta mutteria hitsaamaan kiinni kun ne lähtee isoilla papukaijoilla vääntämällä irti.  ??? Tai ainakin omassa lähti, ehkä kiitos Bilsteinin muttereiden joissa oli kolme kertaa suurempi ainevahvuus kuin esim. alkuperäisessä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #32 : 14.06.2011, 18:37:13 »
Joo ei lähe papukaijoilla, ku nuista tavallisista ainaki lähtee vaa paskaks se mutteri. Iha solmuu..
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #33 : 17.06.2011, 01:11:22 »
Mulla ois ylimääräsenä yhet tasan metriset hyväleukaiset putkitongit, jos edelleen taistellaan noiden kanssa  ;)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #34 : 17.06.2011, 12:40:45 »
Jos se mutteri on tuollainen mörkö, niin kyllä ne korjaamolla saavat ne iskarit vaihdettua aika rivakasti. Veikkaan, jotta alta tunnin.
: :)
Mulla niiden vaihdon kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. Yhdessäkään autossa. Eikä Volvoissa. Putkitongeja minulla tosin on monen kokoisia. Niillä ne mutterit on aina auenneet.
En ymmärrä ongelmaa.

-sfr-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #35 : 17.06.2011, 14:25:47 »
Jos se mutteri on tuollainen mörkö, niin kyllä ne korjaamolla saavat ne iskarit vaihdettua aika rivakasti. Veikkaan, jotta alta tunnin.
: :)
Mulla niiden vaihdon kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. Yhdessäkään autossa. Eikä Volvoissa. Putkitongeja minulla tosin on monen kokoisia. Niillä ne mutterit on aina auenneet.
En ymmärrä ongelmaa.

-sfr-
Monelle ei nyt tunnu menevän jakeluun, ettei ne putkitongit paljoa auta jos se "kruunu" siitä mutterista ei kestä vääntää, tähän mennessä taitaa olla isompi osa muttereista hajonnut siitä kruunun juuresta kun että olisi auennut siitä vääntämällä, on mullakin isot putkarit muttei niillä saa päittäispinnasta kiinni :buck2:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #36 : 19.06.2011, 20:54:29 »
Turha tuosta on väitellä. Jotkut aukeaa helposti ja jotkut ei.
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #37 : 20.06.2011, 15:11:37 »
No nyt pelottaa. Koskaan en etuiskareita ole vaihtanut ja kulmatkin vasta alle viikko sitten kalliilla säädettiin renkaanvaihdon yhteydessä ja nyt katsastuksessa tuomittiin etuiskarit vaihtoon.
Onko mitään toivoa selvitä ilman uutta kulmien säätöä? Yksityiskohtaiset ohjeet tulisi tarpeeseen koko operaatiota koskien. Eli mitä pitää avata, mistä ja missä järjestyksessä sekä mitä ainakaan ei pidä tehdä, ettei iskari räjähdä tai jousi ammu silmään?
Aurauksen pystyn kyllä mittaamaan homman päätteksi, mutta jos paljon säädettävää on, niin vaikeaksi menee.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #38 : 20.06.2011, 15:22:47 »
pääasiassa tuossa säädetään edestä vain aurausta. se tulee harvoin millään muulla, kuin näillä nykysuuntauslaitteilla tismalleen oikein.
tää on mun kokemus - vaikka toiset täällä muuta vaittävätkin... ::)

-sfr-

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: 940 etuiskarin vaihto
« Vastaus #39 : 20.06.2011, 16:15:15 »
pääasiassa tuossa säädetään edestä vain aurausta. se tulee harvoin millään muulla, kuin näillä nykysuuntauslaitteilla tismalleen oikein.
tää on mun kokemus - vaikka toiset täällä muuta vaittävätkin... ::)

Onhan se näin, mutta viisi päivää edellisestä suuntauksesta, jolla hintaa 60e. Olisi voinut tehdä  asiat paremmassa järjestyksessä, mutta alunperin ei edes ollut tietoa, että joutuu renkaatkin uusimaan samalla ja nyt tuli tämä iskari tuomiokin.
Kuitenkin käytettävissä olevalla mittavälineellä saa kyllä luotettavan tuloksen, mutta jos säädön tarve on suuri, esim. 6mm haritusta kuten viimeksi, käy homma työlääksi. Sitä tarkoitin siis paljolla säätämisellä.

Eli toiveissa olisi, että iskarin vaihdon voisi tehdä mahdollisimman vähän kulmia sotkien.
Toisaalta, kiltti leimasetä ei pistänyt iskareista hylkyä tai edes korjauskehotusta, joten vaihtoa voi lykätä pitkäänkin ja tehdä sitten kunnolla mittauksineen, etupää oli kuitenkin paremmassa kuosissa ja pysyi vielä niukasti rajojen paremmalla puolella.
Takaiskareista olisi tiukempi inssi pompauttanut ja ne laitetaankin ensi tilassa, eikä niissä ongelmia tule. Etupää sensijaan on itselleni täysin vierasta aluetta niiltä osin, mitä ei nosturilla tai konehuoneesta näe, joten sen suhteen elämää helpottavia vinkkejä kaivataan.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

 

Autoracing  KL-varaosat