Samppasport  Futurez

v70 d5 163hv man. -02 ei käynnisty (kytkinremontin jälkeen)

  • 22 Vastauksia
  • 5771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ritiavanne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Uusi fooruminkäyttäjä ilmoittautuu.
Se että kyselenkö oikealla alueella jää admin päätettäväksi/siirrettäväksi.
Ongelma:
Ajoin autoni (v70 d5 163hv man. -02) vauhtiksen ja kytkimenvaihtoon. Rempan jälkeen starttuuttaa urakalla ja saattaa lähteä käyntiin 20sekunnin hankauksen jälkeen tai vain hörähtää jnejne.
Vikana ajoittain virheellinen tieto "pyörintänopeus" antureilta. Nyt vaihdettu n-akselin sekä k-akselin anturit - ei parannusta. Ennen tätä pelannut kuin enkeli eli päivä nosturilla tuskin aiheuttanut suutin vuotoa ymsyms käynnistystä hankaloittavaa vikaa.
Ent. vauhtis oli todellakin ent. Piti rälläköidä veks, oli juminut pultinreiät limittäin. SACHSin kytkinpaketti (johon kylläkin oli pakattu LUKin levy) ja LUKin kaksoismassa.
Jos jollakin hajua mikå häröö.. saa avautua.
Etupäin kiittäen,

-pietu
« Viimeksi muokattu: 24.04.2015, 09:40:33 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 d5 163hv man. -02 ei käynnisty
« Vastaus #1 : 24.04.2015, 08:26:14 »
voisko uuden kaksoismassan anturikehä olla viottunut, väärällä kohtaa tai jopa kaksoismassan halkaisija heittää.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 d5 163hv man. -02 ei käynnisty
« Vastaus #2 : 24.04.2015, 09:01:51 »
....vai onko väärä vauhtis, uudemman mallin?? :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: v70 d5 163hv man. -02 ei käynnisty
« Vastaus #3 : 24.04.2015, 09:12:51 »
Vaikuttaisi kovasti vääränikäiseltä vauhtipyörältä. Hammastus erikokoinen ja menee sen takia sekaisin.
Kerran XC90:een joutunut tekemään uusiksi ko. syyn takia. Eivät osanneet Volvolla myydä kerralla oikein.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2015, 09:14:55 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 d5 163hv man. -02 ei käynnisty
« Vastaus #5 : 24.04.2015, 16:57:05 »
....vai onko väärä vauhtis, uudemman mallin?? :hello:
Sama minullekin tuli mieleen.
Eli uudemmassa on eri kohtaa ajoitus merkit, jolloin ruiskutus ajoitukset ei ole oikein.

Tuli mieleen, kun on jouduttu rälläköimään vauhtipyörä pois, olisiko uusi vauhtipyörä mennyt väärään asentoon?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2015, 17:01:01 kirjoittanut virkpe »

Poissa ppk

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Sama minullekin tuli mieleen.
Eli uudemmassa on eri kohtaa ajoitus merkit, jolloin ruiskutus ajoitukset ei ole oikein.

Tuli mieleen, kun on jouduttu rälläköimään vauhtipyörä pois, olisiko uusi vauhtipyörä mennyt väärään asentoon?

ei taida käydä vauhtipyörä paikolleen kuin yhdessä asennossa.kannattaa tosiaan tarkastaa et vauhtis on oikea
kaikkihan on mahollista mutta kattelee et kaikki piuhat ym.. on paikollaan

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Saattaa lähteä tuolla uudemman mallin vauhtiksella käyntiin mutta käy pirun karkeasti (ruiskutu menee liian aikaselle)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
ei taida käydä vauhtipyörä paikolleen kuin yhdessä asennossa.kannattaa tosiaan tarkastaa et vauhtis on oikea
kaikkihan on mahollista mutta kattelee et kaikki piuhat ym.. on paikollaan
Ei käy, ellei ole toppari tappi rälläköity pois, vauhtipyörä on vahingossa mennyt toiseen asentoon.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Jos se kerran välillä lähtee käyntiin, niin säädä pyörimisen anturin etäisyyttä vauhtipyörältä. (Kai se siellä on, jis kerran tuossa rempassa vika tuli.;)))

Ei ole mulla kokemusta...
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Tuossa keskustelussa on kuva josta voi nähdä mikä vauhtipyörässä määrittää ruiskutus ajoituksen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.45
Anturin etäisyyttä ei pysty säätämään.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Ihmetten, että jos ajoitus on pielessä, niin miten on selitettävissä, että auto käy välillä hyvin; lähtee käyntiin pitkän starttauksen jälkeen. ;)

Veikkaan edelleenkin anturivikaa. Puhdistaisin anturin ja kiinnityspisteen. Vauhtipyörää asennettaessa on taidettu kolhaista anturia.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2015, 18:01:04 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Eiköhän toi vauhtipyörän asennuksen tarkistaminen pitäisi onnistua, ottaa vain anturin edestä, pois kääntää ajoitus merkit kohdalleen ja katsoo onko vauhtipyörän tyhjäkohta osunut oikein.


Oletettavasti se pitäisi olla kun ajoitus merkit on oikein, niin tyhjä kohta vauhtipyörässä on anturin kohdalla?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Ei taida aloittajaa kiinnostaa, kun ollut paikalla viimmeksi aloituspäivänä. >:(
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa ritiavanne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Kiitos vastauksista.. myös pakulle ;)
On pitänyt kiirettä kun autoa ei ole.
LUKin vauhtipyörä lähtee ja tilalle tulee sininen.. toivottavasti paranee!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron