Futurez  Kulkukoira

V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa [korjattu]

  • 14 Vastauksia
  • 8952 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Termos!

Eli otsikon mukainen ihmetyksen aihe kyseessä ja mistä se johtuu. Eli käsijarru toimii täydellisesti jos auto valuu eteenpäin mutta taaksepäin valuessa ei ole mitään pitoa. Onkohan käsijarrukengistä lähtenyt takinmaisista pinta vai olisko säätö juttu vaan??   
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 11:42:06 kirjoittanut Juice »
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa volvette

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #1 : 27.04.2015, 18:25:39 »
Taitaapi mennä ominaisuuden piikkiin. Itellä ollu 3kpl 850 ja 2kpl v70 jokaisessa sama juttu :D
S80 Tdi vm.99

Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #2 : 27.04.2015, 18:46:46 »
" Eli käsijarru toimii täydellisesti jos auto valuu eteenpäin mutta taaksepäin valuessa ei ole mitään pitoa."

Ensin säätöä kokeilet sitten kaikki vaihtoon, kaksi pihassa molempiin olen joutunut kaikki jarruosat uusimaan nyt toimii hyvin.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #3 : 27.04.2015, 20:11:47 »
" Eli käsijarru toimii täydellisesti jos auto valuu eteenpäin mutta taaksepäin valuessa ei ole mitään pitoa."

Ensin säätöä kokeilet sitten kaikki vaihtoon, kaksi pihassa molempiin olen joutunut kaikki jarruosat uusimaan nyt toimii hyvin.

Sit kandee hankkia alkuperäiset käsijarrukengät. Harakirit oli hieman eri kokoa, eikä pitoa taakseppäin ollut. Pirun hankalat on nuo saada toimimaan taaksepäinkin kunnolla.
Taitaa vaan olla 850 ja x70 MK1 sarjan ominaisuuksia. Muissa tuollaiseen en ole törmännyt.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #4 : 27.04.2015, 21:49:13 »
Tarvikekenkiä en itsekkään enää volvoon osta, niitä kun joutuu vaihtamaan kerran vuodessa, että pääsee hädintuskin leimasta läpi.

Nykyiset volvolaiset ollut nyt 4vuotta, enkä ole muuta tehnyt, kuin pari kertaa kiristänyt vaijeria kahvan vierestä.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #5 : 27.04.2015, 21:59:26 »
Tarvikekenkiä en itsekkään enää volvoon osta, niitä kun joutuu vaihtamaan kerran vuodessa, että pääsee hädintuskin leimasta läpi.

Nykyiset volvolaiset ollut nyt 4vuotta, enkä ole muuta tehnyt, kuin pari kertaa kiristänyt vaijeria kahvan vierestä.
Aika outoa olis, jotta esim Boschin valmisteet made in germany olisivat merkittävästi huonommat kuin Volvon made in china valmisteet ( ei se volvo tee kyllä ensimmäistäkään jarrukenkää ite )
Mulla on nuo mainitsemani saksalaiset valmisteet ja ei ole pito ongelmia eteen eikä taaksepäin.
Seisontajarrun kulutuspinnan kuluttaminen vain paikallaanpito tarkoituksessa tuskin kuluttaa pintoja ensimmäisen 20 vuoden aikana, pinta tosin saattaa irrota tai mekanismi muuten jumittua, mutta ei kyllä kulumalla lopu
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #6 : 27.04.2015, 23:00:34 »
No ne harakirit vaan oli hieman erikokoiset luin orggis kinuskit.

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #7 : 11.05.2015, 11:41:24 »
No niin, tulipa käppäri rempattua! Vika oli molemmissa takimmaisissa (orkkis) kengissä jossa kitkapinnan liimaus pettänyt osaksi.
Motonetista aidot italiaano LPR:n jarrukengät asennussarjoineen niin ominaisuus loppui siihen, olivat muuten prikulleen saman kokoiset kuin alkuperäiset ;)

Kiitos poijjaat neuvoista!
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #8 : 12.05.2015, 08:28:57 »
Aika outoa olis, jotta esim Boschin valmisteet made in germany olisivat merkittävästi huonommat kuin Volvon made in china valmisteet ( ei se volvo tee kyllä ensimmäistäkään jarrukenkää ite )
Mulla on nuo mainitsemani saksalaiset valmisteet ja ei ole pito ongelmia eteen eikä taaksepäin.
Seisontajarrun kulutuspinnan kuluttaminen vain paikallaanpito tarkoituksessa tuskin kuluttaa pintoja ensimmäisen 20 vuoden aikana, pinta tosin saattaa irrota tai mekanismi muuten jumittua, mutta ei kyllä kulumalla lopu

Juu, enpä tiedä kuka volvolle kengät tekee, mutta niillä kuitenkin pelaa.

Sitä noitten halpojen kanssa ihmetellyt, että mikä niistä sen pidon vie, kun kuitenkin pintaa reilusti, siti ihan sama miten säätää, niin ei pelaa. maks 2katsastusta olen samoilla päässyt(toisesta läpi juuri ja juuri reilun repimisen jälkeen, vaikka tunti ennen katsastusta säädetty).

Täytyy olla joku pieni kokoero tms. varmasti pelaa joillain muillakin kuin volvolta haetuilla, mutta itse en enää jaksa arpoa, että mikä merkki tarvikkeista sattuisi toimimaan...
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vaihdoin kesällä C70:iin uudet käsijarruvaijerit.
Tilasin Epartsilta Boschilaiset, mut ei sit niitä saanutkaan, niin tuli tilalle Triscan merkkiset.
Ensi vaikutelma oli, että eihän nää tänne sovi ollenkaan, kun olivat olevinaan niin pirun lyhkäset. Tarkemman tutkimisen jälkeen selvis, että se jarrujen pään klunssi oli kokonaan sylinterin mallinen, eikä niin kuin orggis, josta oli viilattu parilta sivulta kulma pois, niin se klunssi ei mennyt tarpeeksi syvälle siihen levittimeen. No ei muuta kuin viila kouraan ja viilaaman. Sitten ne sai just ja just paikalleen.

Hei ja mitä hittoa, alkoi käppäri pitämään taaksepäinkin.  :o
Tiesi heti, kun tuota alkoi säätämään, että nyt kyllä pitää ja hyvin.
Eikä oo tullu tän asian kans tapeltua kuin reilu 11vuotta... ELK
Ei vaan millään antanu luonto aiemmin periksi, että koko homma voisi johtua venyneistä vaijerista, varsinkin kun säätövara riitti hienosti, joten ei ne oikeasti ole voinut venyä paljon paskaakaan, mutta eipä vaan toiminut niillä vanhoilla vaijereilla.

Sit hommasin tossa kesällä samaa ikäluokkaa olevan MK1 V70:n ja vaihdoin siihen uudet jarrulevyt ja käppäriosat taakse. Noo pitää kyllä yhtä huonosti taaksepäin, kuin C:ssäkin ennen käppärivaijerien vaihtoa. No johan on pienestä kiinni, eli pitää laittaa vaijerit vaihtoon sitten siihenkin.

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Mä vaihdoin myös vaijerit, motonetistä hintaan 18.90e kpl ja jotkut halppispalat tuli vaihdettua kun löytyi tallista. Yllätys oli että tosiaan alkoi kässäri pitämään myös taaksepäin ja leimalla antoi luvut 1.9 ja 1.8kN  8) Aikaisemmin ei ole käppäri pitänyt taaksepäin mutta eteen on.
XC70 D5

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Mä vaihdoin myös vaijerit, motonetistä hintaan 18.90e kpl ja jotkut halppispalat tuli vaihdettua kun löytyi tallista. Yllätys oli että tosiaan alkoi kässäri pitämään myös taaksepäin ja leimalla antoi luvut 1.9 ja 1.8kN  8) Aikaisemmin ei ole käppäri pitänyt taaksepäin mutta eteen on.

Oliko piukat laittaa paikalleen?
C:ssä oli.
Siinä on muuten sitten vähän pidemmät vaijerit kuin S&V malleissa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa
« Vastaus #12 : 14.09.2015, 15:10:59 »
Aika outoa olis, jotta esim Boschin valmisteet made in germany olisivat merkittävästi huonommat kuin Volvon made in china valmisteet ( ei se volvo tee kyllä ensimmäistäkään jarrukenkää ite )
Eihän tuo ole ollenkaan outoa. Ei kai sillä valmistupaikalla ole väliä kunhan kama vain valmistetaan halutunlaiseksi ja halutunlaisella prosessilla. Ei auta vaikka olisi tohtorismiehiä tuotantolinjalla ja vehkeet Nasa:lta jos ei tiedä mihin tähdätä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Oliko piukat laittaa paikalleen?
C:ssä oli.
Siinä on muuten sitten vähän pidemmät vaijerit kuin S&V malleissa.
Helposti meni paikoilleen. Yllättävän helppo homma oli vaijerinvaihto, jenkkifoorumilta luin että olisi hankala vaihtaa  :D Autona v70 mk1
XC70 D5

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
V70 -00 käsijarru ei pidä taaksepäin liikkuessa [korjattu]
« Vastaus #14 : 08.11.2015, 23:29:37 »
Vaihdoin  vaijerit Veehenkin ja ostin ne moponetistä, jotain hiton LPR kuraa. O-renkaat on liian paksut, taistelin iät ja ajat ja melkein rikoin koko vaijerin ennen kuin hokasin ottaa ne renkaat alkuperäisistä. Kenkien pää kans vähän sopimaton, liian pitkä se klunssi, ei lukitu siihen pitimeen, mutta toiminee noinkin. Paska homma mutta tulipahan tehtyä.

 

Samppasport  Futurez