Vaihdoin kesällä C70:iin uudet käsijarruvaijerit.
Tilasin Epartsilta Boschilaiset, mut ei sit niitä saanutkaan, niin tuli tilalle Triscan merkkiset.
Ensi vaikutelma oli, että eihän nää tänne sovi ollenkaan, kun olivat olevinaan niin pirun lyhkäset. Tarkemman tutkimisen jälkeen selvis, että se jarrujen pään klunssi oli kokonaan sylinterin mallinen, eikä niin kuin orggis, josta oli viilattu parilta sivulta kulma pois, niin se klunssi ei mennyt tarpeeksi syvälle siihen levittimeen. No ei muuta kuin viila kouraan ja viilaaman. Sitten ne sai just ja just paikalleen.
Hei ja mitä hittoa, alkoi käppäri pitämään taaksepäinkin.

Tiesi heti, kun tuota alkoi säätämään, että nyt kyllä pitää ja hyvin.
Eikä oo tullu tän asian kans tapeltua kuin reilu 11vuotta...

Ei vaan millään antanu luonto aiemmin periksi, että koko homma voisi johtua venyneistä vaijerista, varsinkin kun säätövara riitti hienosti, joten ei ne oikeasti ole voinut venyä paljon paskaakaan, mutta eipä vaan toiminut niillä vanhoilla vaijereilla.
Sit hommasin tossa kesällä samaa ikäluokkaa olevan MK1 V70:n ja vaihdoin siihen uudet jarrulevyt ja käppäriosat taakse. Noo pitää kyllä yhtä huonosti taaksepäin, kuin C:ssäkin ennen käppärivaijerien vaihtoa. No johan on pienestä kiinni, eli pitää laittaa vaijerit vaihtoon sitten siihenkin.