Omaan on kanssa laitettu tuo turbotecin lastu. Joko sait sen EGR ongelman tästä korjattua?
19.10 olis aika boxin "puukotukseen".

Siitä johtuen kokeilin vielä löytää syyllistä egr vikaan. Irrottelin egr venttiilin, kun olin muut mahdolliset tutkinu vielä kertaalleen. Venttiilin sisuksia kun katteli niin eipäs ollu paljoakaan mustaa "patskaa" imusarjan puolella, toisella puoleen jonkin verran eroa.
Venttiilistä kuuluu napsahtava ääni kun sinne saa alipaineen ja palauttaa. Mäntä liikkuu mekaanisesti, mutta siihen se sit jääkin. Eli ilmeisesti jo vaihdetussa venttiilissä kalvo paskana. No eipä haittaa, irti kun oli niin eksy tulppa paikoilleen. Immun vaihdoin myös, sillä sai tietoonsa sen että oli jo kulahtanu.
On muuten jännä asia kuinka pienetkin asiat vaikuttaa positiivisesti, vaikka luulee että auto on kunnossa. Immun vaihdosta tuli puhettä Shellin baarissa Timo_R:n kanssa. Motonetista uusi Boschilainen, vain 139.90€. Tällä toimenpiteellä savutus väheni(evry paikoillaan) aika paljonkin, samoin kuin vetoja tuli pikkasen lisää siihen kohtaan missä ns. ahdin alkaa tekemään jotakin. Pieni lisä siis n. 1500-1800rpm. Vitosella kun kurmuuttaa menemään tuosta 1500rpm kohdilta niin sen päivänen jyrinä/jurina kuuluu.

Joten suosittelen vaihtamaan immun jos vedot alkaa selvästi vasta n.1800-1900 kohdilla.
