Elekma  Autoracing

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #315 : 09.05.2016, 20:51:57 »
Jossain oli 120€/kpl
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #316 : 10.05.2016, 16:34:51 »
Tuollaisen kyhäsin pikaiseen nylonista. Eiköhän ne tuolla asetu paikoilleen.


242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #317 : 28.05.2016, 21:44:06 »
Vaihdoin tänään takaisin alkuperäisen kaasuläpän jossa on se muovirajoitin. Meni eilen hermot ruuhkassa ryömimiseen kun pintakaasu oli niin herkkä. Nyt on paljon helpompi ajaa pehmeästi. On se ihan tarkoituksella suunniteltu.

Pientä häikkääkin on. Kylmäkäynnistyksen jälkeen meinaa olla nihkeää liikkumista. Ei nyt sentään hyydy mutta kiihtymistä ei tapahdu pintakaasulla. Ehkä tulpat (ajettu vajaa 20tkm), öljyä puolien koloissa tai jotain ihan muuta. Loppu kuusta voisi bensansuodattimen uusia ja tutkia miltä tulpat näyttää.

Öljynkulutus on pysynyt samana, 4000km ja litra.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #318 : 28.05.2016, 23:03:03 »
Vaihdoin tänään takaisin alkuperäisen kaasuläpän jossa on se muovirajoitin. Meni eilen hermot ruuhkassa ryömimiseen kun pintakaasu oli niin herkkä.
Herneilmiö. ;)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #319 : 29.05.2016, 00:37:08 »
Just sellainen. Ei kuulu tämän luokan autoon että joutuu luistattamaan kytkintä kuin eläkeläinen japanilaisen auton ratissa. Ilmamassamittarin puhdistin crc:n asianmukaisella aineella. Jonkin verran mustaa töhnää irtosi muttei huomattavaa eroa toiminnassa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #320 : 11.06.2016, 00:10:19 »
Huh heijaa. Melkein 700km ajoin tänään. Outokummusta hain kaverin 960:iin vaihtomoottorin ja vähän muutakin ajelua. On tuo vaan hyvä auto maantiellä :).

Moottorin myyjällä oli enemmänkin osia. Sain itselle toiset alatukivarret ja talvelle ehjän ilmanputsarikotelon. Puslat näyttää olevan ehjät joten alatukivarret voisi vaihtaa sellaisenaan. Upouusi alapallonivelkin tuli mukaan :P.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #321 : 11.06.2016, 09:18:39 »
On tuo vaan hyvä auto maantiellä :).
On se hyvä auto muutoinkin. Koko laitoksen olemus on mukavan rauhallinen ja retkuperä ottaa heitot ja töyssyt ihastuttavan rauhallisesti.

Palio oli kulutus?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #322 : 11.06.2016, 12:07:44 »
9-10l. Pikku kärri ei tyhjänä paljoa tuntunut perässä. Koneen kanssa sai isoimpiin ylämäkiin pykältää pienempää


Melkein teki mieli lastata enemmänkin osia kyytiin mutta hillitsin itseni varastointi ongelmien takia. Myyjälle jäi saman väriset ovet, farmarin luukku, kardaani, perä, vetarit, hammastanko, ovien tiivisteet ja ja ja... :P. Eikä ollut pahan hintaisia.
Edit.
Vetoakseleista tuli mieleen että onko kenelläkään kulunut niveliä väljiksi? Eihän nämä samalla tavalla rasitu kuin etuvetoisissa mutta mietin vaan :)
« Viimeksi muokattu: 11.06.2016, 12:35:38 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #323 : 11.06.2016, 13:22:38 »
Mitenköhän tuon kutosen saisi vääntämään reilummin. Ei sovi tuon auton luonteeseen tuo alaväännötön kierroskone.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #324 : 11.06.2016, 13:25:09 »
Laittaa sopivan ahtimen siihen ☺

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #325 : 11.06.2016, 13:29:33 »
Laittaa sopivan ahtimen siihen ☺
Taitaa olla ainoa keino kasvattaa ala-/keskivääntöä järkevästi. Toinen vaihtoehto tuohon "ylämäet --> nelonen" -ongelmaan olisi perävälityksen vaihto tiheämpään, mutta siinä nyt ei sitten ole yhtään minkäänlaista järjen häivää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #326 : 11.06.2016, 13:57:27 »
Sylinterikohtainen iskutilavuus on pieni (0,41l/syl) joten alavääntö puuttuu senkin takia. 3 litraisen kampiakselilla saadaan lisää vääntöä (0,46l/syl) muttei vieläkään olla lähelläkään 2,3 vinokoneen 0,57l/syl joten ahtaminen on erittäin hyvä ratkaisu :).

Puuttuu vain tilat, työkalut ja vara-auto. Budjettia olisi edes osa kerrallaan osien hankkimiseen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #327 : 11.06.2016, 16:47:06 »
Eiliselta reissulta vielä hauska juttu. Ennen lähtöä tarkastin kärrin renkaat ettei ole halkeamia. Kahdesti olen tiellä joutunut räjähtänyttä rengasta vaihtamaan. Outokummussa kun laittoi painoa päälle niin huomasin että paineet on vähän vajaat. Menin lisäämään ilmaa ajatuksena 3bar. Mutta silloin vasta huomasin että kulutuspinnan urat on halkeamia täynnä joten laitoinkin vain 2bar ja koko ajan pelko milloin räjähtää :idiot2:. Kellokin oli niin paljon että rengasliikkeet oli menny kiinni niin olisipa jäänyt tinakone tienvarteen seuraavaan päivään. Mutta kesti ne. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #328 : 11.06.2016, 19:12:55 »
Kellokin oli niin paljon että rengasliikkeet oli menny kiinni niin olisipa jäänyt tinakone tienvarteen seuraavaan päivään. Mutta kesti ne. :)

...Ei olis jääny, kyllä tältä Pohjois-Karjalan suunnalta sen verran aina "asevelihenkee" löytyy  O0 Mutta hyvä kun kesti perille asti.
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #329 : 20.06.2016, 17:30:50 »
Lambdavalo syttyi pari päivää sitten. En enää koodeja muista mutta egr virtaus liian alhainen ja tyhjäkäynnin säätö arvojen ulkopuolella. Selittänee tökkivän toiminnan kylmäkäynnistyksen jälkeen?

Pitäisikö egr tukkia ja koittaa jotain vastuskikkailua 10-15 kilo-ohmin väliltä? Ei jaksais taas imusarjaa irroitella.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autoracing  KL-varaosat