Jos tänne pienen huoltopäiväkirjan tekisi kun on tuo tullut näköjään jäädäkseen

.

2.5l 24v suora kutonen, M90 manuaali ja ajettu vain 255tkm (voi jopa pitää paikkaansa). Varusteita: Kattoluukku, vaalea nahkasisusta, jälkiasennettu peruutustutka, sähköantenni (jopa toimii), vain edessä sähkölasit, takaikkunalla aurinkoverho.
Nettiautoa ja muita on selattu nyt useampi kuukausi jotta löytyisi hyvä ja halpa 960 ja nyt se löytyi! Sunnuntai aamuna huomasin ilmoituksen ja puhelun jälkeen olinkin jo matkalla Espooseen. Kysyin puhelimessa onko ruostetta ja myyjä vakuutteli ettei ole kuin pientä pintakukkaa. Ensimmäisenä paikanpäällä huomasin potentiaalisen ruostereiän muovihelman alla ja meinasin jo lähteä samantien kotiin. Mutta oli pakko käydä koeajolla. Auto tuntui tosi hyvältä mutta en siihen hintaan olisi ostanut. Myyjän kanssa neuvottelun jälkeen tein tarjouksen ja hinnasta lähti 1/3 pois tuosta vaan. Kättä päälle ja ostin unelma-autoni

.
Laitoin kyynärtueksi mukitelineellisen version. Mukitelineet ei niin hyvin toimi manuaalin kanssa mutta se on korkeampi ja sopii paremmin minun ajoasennolle Sen vaihto vaati koko konsolin purkamisen kun perusmallin romulokero on kiinni neljällä ruuvilla alapuolelta ja sekin piti vaihtaa.


Sisusta on lähestulkoon ehjä, paljon pieniä halkeamia penkeissä (halvempaa nahkaa) mutta todella likainen. Kaikki osat sisällä on enemmän mustia kuin vaaleita. Kokeilin alustavasti miten toimii Le Chat saippua ja taikasieni.


Pitää ostaa lisää taikasieniä ja purkaa sisusta pihalle. Tulee niin paljon siistimpi pienellä jynssäyksellä

.
Ja sitten huonot puolet. Pakoputki roikkuu rautalangalla eikä äänenvaimentimet kestä kovin kauaa. Renkaat on aivan loppu, yhdessä vain pari milliä ja muissa vain hitusen enemmän. Ne on ensimmäisenä hankintalistalla. Vaikka olen töissä rengasliikkeessä mutta rengaskoko on hankala 205/65R15. Halppisrenkaat on melkein samanhintaiset kuin 205/55R16 Michelinit joten jos en käytettyjä löydä niin vaihdan vanteet. Kattoluukun tiiviste suhisee ja onkin kivikova. Sen vaihtaminen ei innostaisi mutta suhina on ärsyttävää

.
Vaihdelaatikko harmittaa. Ykkönen ja pakki kuulostaa pahalta, kuin Uazista, mutta muut vaihteet on hiljaiset. Öljymäärän tarkistin ja oli hyvän väristä. Joku laakeri siellä kai on kulunut. Jos ei ääni pahene niin saa olla.
Oikealla takana pyöränkaaressa on ruostekukkaa ja helman takapäässä voi olla ruostereikä. Käyn kesällä läpi nuo. Kolaroitukkin tämä on joskus aikoinaan ja hyvin maalattu mutta kitti halkeilee takalokasuojassa.
Ei ole siis täydellinen helmi mutta ei haittaa. Tuolla ajaessa on niin hyvä ja rento olo. Kun polkaisee sitä oikeanpuoleista poljinta ja kierrokset menee yli 4000 niin unohtuu justiinsa pienet ruosteet. Ensimmäinen kulutus oli 11.2 ja samalla ajotyylillä olisin saanut B230F:nkin yli kymppiin


Aamuisin pitää tehdä valinta että kummalla lähtee töihin. En ole metriäkään ajanut golfilla viikkoon

.
Saa tarjota jos haluaa ostaa edullisen ja hyvän käyttöauton. Tulee myyntiin.
Tämä ei ole ensimmäinen 960 joka on perheessä ollut. Ensimmäinen oli 7 vuotta sitten isällä. Samalla tekniikalla ja saman värinenkin. Mutta karkasi minulta käsistä ja päätyi päin puuta (Hups!)

Kolari on vieläkin tuoreessa muistissa ja hieman jännitti ajaa hiekkatietä mutta pientä kunnioitusta tuo vaatiikiin. Multilink ei ole läheskään niin rauhallinen kuin jäykkäperä. Nyt on siis se toinen yritys 960:n kanssa
