Kyseessä siis aito suomiauto T-gul jonka reilun kaksi vuotta sitten ostin ensimmäisen kerran ja nyt siis ostin sen toisen kerran

Speksilista kopioitu toisaalta, samat setit tässä on nyttenkin
Moottori
B5234T5 Pienillä muutoksilla:
-TTRacing Stage4 lastu
-H-profiili kanget, ARP-pultit ja SPM "vahvat" laakerit
-S60 Japan pakosarja
-Kinugawa 16T
ProTurbon billet hukkiksella (jousi vaihdettavissa)-käännetty ahtoputkisto vanhemmasta
-3" ränni kahdella läpivirtaavalla Simonssilla
-Polyuretaanipusla ylätuennassa
Vaihteisto
M56
Väri
607 Cream Yellow
Rekisteröintipäivä
21.4.1995 (Volvo Auto AB VANTAA)
Kertomusta, Ensimmäinen volvoni ja silloin täysi heräteostos tietämättä yhtään mitään volvoista.
Ensimmäisen kerran ostin tämän hieman hätäillen ''Volvomekaanikolta'' ja viikkojen aikana siinä selvisi että korjauslista on todella pitkä. Silloin meni ahdin vaihtoon, samaten pakosarja joka oli halki, muovipussilinen puslia ja tukikumeja, pakoputki piti tehdä uusiksi kokonaan, öljyt ei pysyny sisällä, ahtopaine ongelmaa, jarrut oli ''huolletut''. Korjattavaa siis riitti yllinkyllin, ei tarvinnut viikonloppusin miettiä mitä tekisi. Nuo kaikki viat tuli siinä sitten pikkuhiljaa korjattua ja auto rupesi olemaan jo siedettävässä kunnossa.
Sitten yhdestä sun toisesta syystä vaihdoin tämän tuohon S40piin joka muovautui siniseksi. Siinä kun luovariin rupesin nimeä rustaamaan niin alkoi käsi tärisemään niin helvetisti ja siitä asti sitten olin tuota vaihtoa märehtinyt, jotenkin siinä kotimatkalla rupesi suunnattomasti korpeamaan. Tiiviisti seurasin että mitä tälle kuuluu uuden omistajan parissa, jotain tehtiin ja sitten koki kiertokankivaurion, sääliksi kävi. Tämän kävi sitten yksi kaiffari pelastamassa ja poisti tuon kiertokankivaurion ja samalla siivoskeli autoa sieltä täältä poistaen räpellyksiä joita en itse silloin poistanut. Heitin jo silloin ilmoille että jos siitä eroon pitää päästä niin minulle ilmoitus.
Laitoin sitten S40pin myyntiin tossa keväällä ja huomasin tämänkin olevan myynnissä. Sain kyllä omani myytyä pois sillä verukkeella että tilalle olisi tullut 'löytö' V70R mutta se meni puihin syystä ja toisesta. Kysäsin sitten silloiselta omistajalta vieläkö löytyisi niin vastaus oli että 10 minuuttia sitten meni kaupaksi ja tiesin kyllä mihin tämä meni. Heitin sitten ilmoille että myytkö mulle ja möihän se kun kantoi vain tarpeeksi rahaa vastineeksi.
Kun tämä tuli minulle niin autossa ei ollut enään mitään arvokkaita varusteita mitä sinne jätin, kumma juttu. Masentavan paljon tavaraa oli irronnut. Silloin autossa oli rykmentti hifiä ja erilaisia Hipo osia mitä olin osteskellut, kuitit oli kyllä mukana silti ostoksistani

. Noh nyt olisi tarkotuksena hakea OEM kamat kasaan ja pitää näkyvät osat originellina.

Sellaseena se sitten kulkeutui minulle takaisin, titanit ja mankkavehkeet siinä jumpattiin irti kunnei päästy niistä sopuun. Titaneista tuli kyllä tarjous mutten heti niitä ottanut joukkoon. Luulin olevani hyvä tinkaamaan mutten vissiin ollut titanien verran hyvä, vastusti niin pahasti

Piti ne sitten erikseen vielä ostaa jälkeenpäin. Väärän sävyiset ne on omaan makuuni mutta sopii kyllä silti parhaiten tähän.

Heti pääsi vähän korjaamaankin (taas jeejee) muttei mitään suurta ollut vaikka niin luulin, eli Bypassin alipaine letku oli lentänyt mäelle ja vakiot ahtoputket oli kuin haulikolla ammutut.

DO88 auttoi tähän ahtoputki vaivaan, todella edukkaasti koko satsi silareita ja sopivuus vakioiden tilalle täys 10, ei lentänyt yhtään kirosanaa nuita pistäessä.
Bypassin letku siitä samalla kiine ja taas mentiin tukkaputkella. Vielä selvityksessä on sitten tuo alakierroksilla oleva ahtojen seilaaminen, puitu tätä jo monessa topikissa ja syyksi nyt epäilen hukkakellon esijännitystä. Proturbolta kävin hakemassa vaihtojousia jo tuohon kelloon niin niitä pääsee sitten tässä kokeilemaan. Toivottavasti tuo korjaantuu oikealla jousella.
Niin ja
TO DO listaa, oi kyllä sitäkin riittää.
-Maalaus/korin restaurointi?
-Puskuriin sumarit ja keskiritilä ''louvre''
-Sähköpiiskan teurastus, pitää niin hävettävän suurta mekkalaa että ohikulkija kerran huomautti että autossani on jotain vikaa
-Hukkakellon ihmettely-Alkuperäisen
radion ja vahvistimen metsästys
-
soittimen aux modi-ECC haistelioiden tarkastus
-Moottoritilan putsaus
-Pakoputken korjaus, Keskipönttö roikkuu ja ei mahdu olemaan auton alla ja yksi kannatinkumi ei täten mene hakaseensa.-Pienenä ehkänä kytkimen vaihto.
-Takaluukkuun malli ja merkkilätkät kiinni
-Öljypumpun tiivistäminen uusiksi, tihkuttaa hiemanNuo nyt tosta heti ekana tulee mieleen mitä voisi korjata. Toki pientä hipostelua tossa on aika paljon mutta tuossa nuo suurimmat.
Päivitellään tänne sitä mukaan kun jotain tehdään, näillä näkymin seisoo talven kun toinen projekti 240 valmistuu talveksi

-Vesku