Proturbo  Autodiagnoosi

B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen

  • 49 Vastauksia
  • 13107 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #30 : 04.06.2015, 19:29:00 »
Joku videoklippi tai ihan äänipätkä kertoisi varmaan että onko puristuksia tarpeeksi vai ei.

Jos ei niin venttiilivälysmittauksesta näkisi varmaan jos joku venttiili jää auki.

Tai sitten se puristusmittaus.

Luuliko Chili minut aiheen aloittajksi vai miten tässä oikein kävi?


joo, mun moka. Luulin tosiaankin sinua aloittajaksi.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa zzzalee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #31 : 06.06.2015, 10:52:01 »
Nämä ovat taas sarjassa demonstroi ääntä kirjoittamalla mutta,, kuulostaako se kone ihan normaalilta startatessa. Eli että siellä on kaikissa sylintereissä puristukset. Eli ikäänkuin vuu-ti-ti-ti-ti-ti-ti. :D eikä esimerkiksi tältä vuu-ti-ti-vuuu-ti-ti-vuuu. Starttaus äänessä ei pitäisi olla mitään epämääräistä rytmiikkaa vaan ns. tasaista ellei kone yski. Helppo analysoida. ;)
Volvo 740 B234F  -89 & Volvo S60 B5244  -05

Poissa Rassaaja1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #32 : 21.06.2015, 00:51:12 »
puristuksia ei ole.. miten ne on hävinny kun vaihtanut kansipahvin ?

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #33 : 21.06.2015, 12:55:09 »
Kone oli auki ja männänrenkaat ruostuivat jumiin? Suhauta crc:tä tulppien rei'istä ja pyöräytä konetta.  Lisää sitten tulppien rei'istä öljyä mäntien päälle. Eiköhän puristukset palaa.

tai laita pelkästään öljyä...
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #34 : 21.06.2015, 16:52:51 »
Jako pielessä ja sitämyöten pakovenat mutkalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juudes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #35 : 21.06.2015, 19:18:09 »
Jako pielessä ja sitämyöten pakovenat mutkalla.

En kyllä minäkään muuta keksi.  Jotenkin vaan on jako pois oikeasta

Poissa Rassaaja1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #36 : 21.06.2015, 19:56:57 »
öljyllä kokeiltu, ei vaikutusta.

s73

  • Vieras
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #37 : 21.06.2015, 20:09:12 »
Onko sytkän ennakko kohdillaan?

Poissa Rassaaja1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #38 : 21.06.2015, 20:32:57 »
sytytys osiin eiole tarvinnut koskea joten kaikki kohillaan, ja eikai niitten pitäs puristuksiin vaikuttaa..

s73

  • Vieras
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #39 : 21.06.2015, 20:43:29 »
Kampuran pyörittely riittää ennakon sekoamiseen.

The moose

  • Vieras
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #40 : 21.06.2015, 20:47:03 »
Pattimännät ?

Jako pari hammasta pielessä tai alapyörän pultti löysällä ja näinollen jako on alhaalta metsässä vaikka jako olisikin merkissään. Ts kiila murusina alarattaasta. Ja venttiilit mutkalla.

Omaani kun jakopään laittelin toissa keväänä pahvirempan yhteydessä jaon laitoin kohdilleen ilman sitä isoa alahihnapyörää. Siinon merkki juu mut kumilla vulkanoitu runkoonsa ja se pikkupyörä voikin olla mitenkä vaan jos vulkanointi on vähääkään antanu myöten.

Poissa Rassaaja1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #41 : 21.06.2015, 22:15:42 »
laittoin ilman sitä isoa hihnapyörää ja se on kohallaan, kiila on ehjä. Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin venttiilit kun puristukset on hävinny?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #42 : 22.06.2015, 14:16:18 »
Ota venakoppa auki ja pyöritä konetta käsin, jos pakovenoissa on milliluokkaa oleva venavälys niin voit samaa vauhtia jatkaa irrottelemalla kannenpultit...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jannev

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #43 : 08.09.2015, 16:31:51 »
Joo elikkäs kysysin mistä lähteä vikaa etsimään kun vaihdoin kannentiivisteen ja kasasin niikun pitääkin ja jakopään merkit kohilleen ja kipinä tulee ja pensaa tulee mutta ei lähde käyntiin. Tunnostaa että ois puristukset kateissa kun niin keveästi pyörii, mutta miten ne on voinut kadota kun ei ole käyttänyt kun kannen pois, uus tiiviste alle ja kansi takasin paikoilleen?

Saitko koneen käymään?
Yläkuolokohta ykkössylinteristä on helpohko hakea työntämällä ruuvimesseli tulpanreiästä ja pyörittämällä kampiakselin vauhtipyörää (ota jakohihna ja muut tulpat pois ensin). YKK löytyy kun meisseli on ylimmässä kohdassa... Samalla voi tunnustella olisiko männissä palotilat eli ns Heron Head kone.
Ota sitten kampiakselin vauhtipyörä irti ja tarkista missä asennossa vauhtipyörän ja akselin välissä oleva peltinen kaulus, mikä pitää hihnan oikeassa paikkassa että se ei heilu edes-takaisin, on. Kauluksessa on kolo kiilalle ja lovi osoittamassa YKKta mutta kaulus ei välttämättä ole niin kuin Alfamerin oppaassa on näytetty. (omassa b230k-koneessa tuo kaulus oli 180 astetta väärässä, ei ihme kun ei ollut puristuksia...) YKK on kuitenkin löytynyt ja kaulus , kiila ja vauhtipyörä paikalleen. Käännä nokka-akselia että merkit kohdistuvat (viiva koneen päässä olevassa metallisessa jakoremmin laipassa ja pyöreä kolo vauhtipyörässä. Kokeile kynnellä jos on vaikea erottaa.  Itse olen selventänyt merkit valkoisella merkintätussilla.) Ja apuakselille sama homma. Nyt  "vain" jakohihna paikalleen liikuttamatta hihnapyöriä.

245 -89 B230KG (non-Kat)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #44 : 12.09.2015, 00:25:56 »
Taas kirjoitan vähän niinkuin aloittajan puolesta vaikken ole mitenkään tekemisissä tämän kanssa ;)

Eli, kone on ihan normi 530-kannella ja männissä ei ole palotilaa.

Vauhtipyörän takana ei ole kiilaa eikä peltilevyä eikä se liity jakopäähän mitenkään.

Siivapyörän takana löytyy peltejä, kiiloja, hammaspyöriä ja vaikka mitä. Kuitenkin kannattaa olla niihin koskematta ja hakea YKKn tulpanreiästä, ja mielummin heittokellolla eikä ruuvarilla ;) Menee sitten kerralla oikein.
142

 

RallyBaron  Samppasport