Taloutemme vanhempi V70 -2003 mallin D5 alkoi myös merkata reviiriä. Tässäpä pieni kooste:
Vika löytyi äkkiä kun auto oli nosturilla. Vikapaikaksi epäiltiin kampiakselin takastefaa mutta siellä on myös öljytulppa, joka vuosimalleissa 2002 - 2003 tuppaa irtoamaan. Niin myös tässäkin tapauksessa.
Kustannuksia suuttimesta, stefan ja öljytulpan vaihdosta noin 2000€. 90tkm on ajettu aika huolettomasti ja nyt tuollaisen suunnittelun kukkasen vuoksi meni vähän enemmän toimintarahaa. Samalla vaihdettiin myös vaihteiston öljyt kun olivat tummuneet.
Nyt tietää mitä auto on "syönyt". Hakusanalla "D5 core plug" löytyy muitakin tapauksia.
Kiitokset hyvästä ja asiallisesta huollosta:
http://www.rk-osa.fi/ Saivat soviteltua omaan kalenteriinsa tuollaisen kohtalaisen työlään huollon.
Sinällään huvittavaa että öljyvuodon aiheuttanut tulppa oli noin 4€ arvoinen osa kun katsoin laskun erittelyn. Alfamerinkin korjausopas lähtee siitä, että irroita vaihteisto. Olipa se sitten manuaali- tai automaattivaihteinen niin kannattaa viimeistään kytkinremontissa pyytää tarkastamaan tilanne. Samoilla töillä menee nuokin uusiksi. Meillä on automaattivaihteistolla. Vetolevyn pultit vaihdettiin myös uusiin.
Näiden hintoja kun katselee markkinoilla niin päädyin vielä korjautukseen. Mittarissa 340tkm ja auto on mieluisa. Tiedä millaisen rytöp*skan olisi saanut tilalle...
Matka jatkuu...