Tervehdys!
Kovasti on tehny mieli tänne päivitellä, mutta tarkotuksella pidetty nyt vähän hiljasuutta että mitä tallissa tapahtuu.. :lol:
Syksyllä kun ajokausi rupes uhkaavasti loppua ni mielessä pyöri useampiki suunnitelma autoa varten että mitä voisi autolle tehdä talven aikana, ja luultavasti valitsin sen haastavimman, mikä toki ei vielä kaduta kun ei oo isompia vastoinkäymisiä ollut (koputa puuta).
Eli suunnitelmaks valikoitu sheivattu konehuone, eli shavedbay, hommaa hankaloitti moniki asia mutta enimmäkseen se että hyvin vähän oli tietoa mitä ja miten ihmiset isossa maailmassa on näitä toteuttanu, ja varsinki volvoissa, kun google tms ei juurikaan anna kuviakaan sheivatusta konehuoneista volvoissa..
Akku peräkonttiin, johot piiloon,pissapoika lähti,lasinpyyhkijän moottori pois yms yms.
Taas kerran kuvia tuli otettua liian vähän, mutta onneksi enemmän mitä viimetalvena, toki nyt suurinosa on puhelinräpsyjä mutta menkööt.
Elikkäs suoraan ajosta autotalliin ja purkuun, ja parin illan värkkäämisen tulos :



Sitte seuraavaks oli hommana silotella ylimääräiset reiät umpeen, sekä konehuoneen tasojen silotus.






Itse en omista minkäänlaisia hitsaustaitoja, joten onneks kaverini Matias hitsas mulle noi ni ei tarvi tehä kymmentä kertaa ite..
Seuraavaks oli vuorossa johtosarjan pilkkominen, sulakerasia,releet ja jakoblokit tulee kojelaudan alle, näistä kuvia myöhemmin.



Reilu 150 johtoa piti jatkaa n.40cm.. hyviä hommia :shock:
Sitte hommat rupes olemaan sillä mallilla että sai kopan viiä Automaalaamo J.Fixille, ja sieltä kävin näpsimässä aina sillontällön kuvia kunhan kerkesin.




lopussa kuvia kunnon kameralla maalatusta konehuoneesta
Kesällä oli mielessä jo että ehkä vaparibensa moottori joutaa väistyä T5, eli turbomoottorin edestä, ja useamman kuukauden joutu purkuautoa metästää mutta löytyhän se viimein!

eikö oo komia :lol: :lol:
Siihen siirtokilvet ja eikun Kokkolaa kohti, ja samana iltana näyttiki tältä:



toi on vähän niinku turbo mutta pienempi :lol:
Moottoriin tulee tulevaks kesäks uudet tiivisteet ja laakerit vaan, katotaan virityspuolta enstalvena sitte..
Ja moottori kaikkineen hilppeineen sekä vaihdelaatikko tulee vanteiden väriin eli beigeksi.




Sekä aikasemmin auto oli automaatti, mutta purkuautosta tarvittavat osat löytyy, eli vaihtuu manuaaliksi
Ja sitte maalattuun konehuoneeseen :









Iskarin yläpäät ei jää kultasiksi tms järkyttäväks, vaan ne menee seuraavaks moottorin kanssa maalauksille, no worries.
Tosi haastava kuvata konehuone, kaippa niistä selkoa saa, sekä pahoittelut tosi huonoista puhelin räpsyistä, kamera tarkentanu välillä minne sattuu...
Eli seuraavaks, keskikonsolin ja polkimien vaihto, sekä sähköjen niputtaminen loppuun, sitte siitä moottorin kasaus yms yms.
Iskarin yläpäät,paisuntasäiliö, ja jarrunestesäiliö menee seuraavaks maalattavaks.
Risut ja ruusut tervetulleita, vähän hankala hahmottaa kun ei moottoria paikallaan tms, mutta kuitenki sama värimaailma tulee konehuoneeseen kuin ulkokuoreen, eli viininpunasta,beigeä,rosteria.
Nyt rupeaa tuleen päivityksiä sitä mukaan mitä valmistuu!
- Tuomas