Carcom Oy  Ateho

Volvo 142 68 humppalulla syksylle

  • 64 Vastauksia
  • 18936 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #15 : 05.06.2015, 02:33:51 »
mäntä ostettu. oli saman 0.3 ylikoon mäntä ja sama tappi koko. puristus korkeus sama. mäntä&veivi settien painot oli 11g sisällä. painotan setit niin kohilleen kuin ne saa kotikonstein, ja niitähän riittää.
painotuksen jälkeen alakerta nippuun.
ensviikolle sovittu koneistamoon aikaa ja hiplaillaan yläkerran osia kondikseen.
tovin miettinyt keinuvipusuhde asiaa ja perehdyn aiheeseen ennenku teen asialle yhtään mitään.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #16 : 05.06.2015, 09:42:26 »
Mielenkiintoisia asioita löytyy keinuvipualueelta

https://www.google.fi/search?q=rocker+arm+geometry+and+valvetrain+alignment&biw=1893&bih=920&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=nDxxVdBTgbeyAauMgagI&ved=0CC0QsAQ

Yksi tapa muuttaa keinuvivun asentoa on madaltaa vipuakselin pukkia ja hommata lyhyemmät työntötangot .
Vähän tukevampi paketti tule suurentamalla kiinnityspultit.
Keinuvipuakselin vakiopultit on helppo muuttaa 8mm pulteiksi, kun vaan varoo ettei poraa kierrereikää läpi kannen valusta .
Parempi kokonaisuus tulee uudella ,koko akselin ympäri menevällä pukilla  ja 8mm pultilla .

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 258
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #17 : 10.06.2015, 15:26:53 »
Mukit koki uä pesun.puhtoiset tuli 8) kuvia tulee tässä joskus
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #18 : 27.06.2015, 19:00:52 »
Nonnii. Sain ittiä niskasta kiinni ja aloin painottaan mäntä/veivi paketteja.
Melko isoja paino heittoja on tappien välillä. Männät ei heitä juurikaan ja veiveissä ei ole kuin 8 gramman heittoja.
Joka osa erikseen painoon ja lopuksi nippuina painoon.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa tuomee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #19 : 28.06.2015, 16:32:20 »
Mielenkiintoisia asioita löytyy keinuvipualueelta

https://www.google.fi/search?q=rocker+arm+geometry+and+valvetrain+alignment&biw=1893&bih=920&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=nDxxVdBTgbeyAauMgagI&ved=0CC0QsAQ

Yksi tapa muuttaa keinuvivun asentoa on madaltaa vipuakselin pukkia ja hommata lyhyemmät työntötangot .
Vähän tukevampi paketti tule suurentamalla kiinnityspultit.
Keinuvipuakselin vakiopultit on helppo muuttaa 8mm pulteiksi, kun vaan varoo ettei poraa kierrereikää läpi kannen valusta .
Parempi kokonaisuus tulee uudella ,koko akselin ympäri menevällä pukilla  ja 8mm pultilla .
Meinaatko että se rapia 0.06mm pultin paksunnus paljonkin vahvistaa :DEiköhän ne lie kumminkin 10mm mitä niihin jotkut laittelee ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #20 : 28.06.2015, 16:51:37 »
Hyvä korjaus.... 10mm tietenkin .

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 258
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #21 : 06.07.2015, 04:21:18 »
Jtn pientä itärintamalla. Venttiilivarren kumet hommailtu ja männät&veivit puntitettu kohilleen. Huomenna vois hakia uuven gaasupullon ja pätkän peltiä nii vois ruveta riehumaan tuota koria leimakuntoon :tickedoff:
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #22 : 16.07.2015, 13:49:51 »
Mäntälöiset näpästiin viime yönä paikalleen. Kevyt hoonaus eka ja pyttyjen silmämääräinen tirkistely osoitti lohkon olevan kunnossa ja uskalsi puottaa mukit koloonsa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 258
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #23 : 18.07.2015, 14:36:08 »






Pieni kuvapläjäys tähä vällii nii ei mee iha pelekäksi tekstiksi :)
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #24 : 08.08.2015, 23:26:09 »
Lohko oottaa maalia.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Paikalla leka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 581
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #25 : 08.08.2015, 23:47:05 »
Mielenkiintoisia asioita löytyy keinuvipualueelta
Vähän tukevampi paketti tule suurentamalla kiinnityspultit.
Keinuvipuakselin vakiopultit on helppo muuttaa 8mm pulteiksi, kun vaan varoo ettei poraa kierrereikää läpi kannen valusta .
Parempi kokonaisuus tulee uudella ,koko akselin ympäri menevällä pukilla  ja 8mm pultilla .
Mä olen aina ihmetellyt tätä keinuvipuakselin pulttien vahvistamista.
Olen kuullut että vakiopultit menevät poikki - itsellä ei ikinä ole, vaikka parhaimmillaan oli 12mm nostolla oleva kireä nokka ja jäykät jouset.
Tälläkin paketilla tuli noin kymmenen vuotta pöristeltyä.

Tein aikoinaan vakiopulttien tilalle uudet 12.9 kovuuksiset, en ole vain vielä laittanut paikalleen kun en usko että niistä on apua mihinkään.

Löytyykö tähän jotain faktaa, miksi kannattaa muuttaa alkuperäiset pultit paksummiksi?

Olen kyllä miettinyt että jotkut jenkki alu-rullakeinuvivut voisi olla kova setti mutta mitkä niistä kävisi suoraan...
144-70

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #26 : 09.08.2015, 00:09:41 »
Tuohon en ota kantaa ku tämä on eka tappikonen mitä teen.
Tämän koneen spekseillä oon pettyny jos jäädään alle 150hv.
Vastaavilla spekseillä on kaivettu 170hv. Pakosarja löytyi pikku etsinnällä torniosta. Hintakaan ei ole paha. Kai seki pari kaakkia tuo lisää...?
Hitaasti edetään sano mummo lumessa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Paikalla leka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 581
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #27 : 09.08.2015, 00:19:37 »
Tuohon en ota kantaa ku tämä on eka tappikonen mitä teen.
Tämän koneen spekseillä oon pettyny jos jäädään alle 150hv.
Vastaavilla spekseillä on kaivettu 170hv. Pakosarja löytyi pikku etsinnällä torniosta. Hintakaan ei ole paha. Kai seki pari kaakkia tuo lisää...?
Hitaasti edetään sano mummo lumessa.
Kerro toki speksit koneesta?

Millä meinasit ruokkia bensaa koneeseen?
144-70

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #28 : 09.08.2015, 21:04:53 »




Tämmöstä täällä. Napsauti kirtokanget kiinni. Eilen maalasin lohkon.


http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 68 humppalulla syksylle
« Vastaus #29 : 19.08.2015, 01:47:18 »
Venttiilien muotoilua.










Hupsista suaatana. pupu jäi 240 alle nii tehtiin siitä kaksnelikymppiin maski


« Viimeksi muokattu: 19.08.2015, 04:01:21 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy