FMA12 rele sielä konehuoneen rasiassa on startille.
Vikapaikka voisi esimerkiksi olla sielä sulakerasian alla/sisällä, sielä kun kulkee hieman sikinsokin niitä johtoja
Virtalukon -> startin releen välihän ei voi tuota sulaketta polttaa, koska se puoli ei kuulu siihen osaan sähköpiiriä, jossa tuo sulake on.
Mahdollisuudet on siis sulakkeelta releelle ja releeltä starttiin päin
Jos se sulake palaa ihan kokoaika, niin ota sulake irti, varmista yleismittarilla tai koetinlampulla, että kumpi puoli sulakekannasta on se puoli, mistä sähkö tulee. Juuri sitten vastakkaisesta liittimestä mittaat yleismittarin vastusmittaus-asennossa auton runkoa (maa) vasten vastuksen, ei pitäisi näyttää, kuin ääretöntä, koska rele on avoin.
Jos jotain elämää mitarissa on, ota vielä rele irti ja mittaa uudelleen sama, eli jos tuola joitain ohmeja on, niin vika on sulakkeen ja releen välissä.
Jos tuo yllä mainittu puoli on kunnossa, ota rele irti, mittaa siletä relerasian relepohjasta releen napa 87 (todennäköisesti merkitty sinne relerasian pohjaan numerolla 3, itse releessä tuon nastan kohdalla joko 5 tai 87) -> auton runko (maa)
Mittaa mieluiten startilta herätevirtajohto irroitettuna, ettei solenoidin käämi sekaa mittausta.
Toivottavasti edes jotain ymmärsit
