Elekma  Autoracing

745 2.3 8v. 754hv 774nm

  • 135 Vastauksia
  • 53428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #15 : 08.10.2015, 20:59:25 »
M90.??

Eikö tuo m90 ole heikompi ku tuo entinen?  :o


M46 tauti oli tullut Keijolle. Saako tuohon noita rattaita mistään uutena? Passaako jostain muusta Getragista?

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #16 : 10.10.2015, 20:01:10 »
Tällainen Jaguarin Getrag haettu tänään. Pitäisi olla alle 200tkm menty. Muuten pitäs sopia suoraa tuon vanhan tilalle, mutta kytkinakselin boori on eri. Nyt tuohon pitäs löytää jostaki sopiva sintterilevy. Tuo on varmaan 265. Vitonen on ainakin ylivaihde. Numerot kyljessä 262.0.051090. Muuten olisin varmaan laittanut jotain kestävämpää tilalle, mutta tämän sai niin halvalla, että sama koittaa kestäisko pidempään ku entinen.




Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #17 : 09.12.2015, 21:05:52 »
Moottorinohjaukseksi ostin AtEcu v3:n. Kanneksi hommattu -531 isommilla pakoventtiileillä.



Minkä Volvon tps-anturi passaa tuohon 740:n kaasuläppään? Onko jossain volvossa sopiva sytytysmoduli, jota voin käyttää tuon hukkakipinäpuolan kanssa, vai onko järkevintä laittaa Vag:n hukkakipinäpuola, missä vissiin on kaikki tarvittava sisällä? Kummalla puolalla riittää kipinä pidemmälle vai mahtaako olla eroa?

Tän vois siirtää projektiksi.

Nokka-akseli ehdotuksia vois laittaa kans nykyisen Vx3:n tilalle. Onko tuo Ipd turbo cam kokeilemisen arvoinen? Enem v15t? K-nokka? Tehoa pitäs saada +500hv.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 21:11:15 kirjoittanut pete881 »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 705
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #18 : 11.12.2015, 07:00:30 »
Mulla on 850 tps vakio kaasuläpässä, ei tosin oo bolt on. Kaasuläpän akseli liian pitkä joten vaatii spacerin väliin, myös se kiinnityslaatta erilainen ja eri asennossa, mut kuitenkin pienellä työllä sovitettavissa. Ei ois kyllä paha vaihtaa suoraan koko 850 kaasuläppää, tekis vaan jonkun adapterin, ois se huomattavasti isompikin.

Tohon vag hukkakipinäpuolaan oon ite ollu tyytyväinen, ei tosin oo mitään älyttömiä tehoja niin riittävyydestä ei voi sanoa mitään, mut ei ainakaan tähän mennessä oo kipinä loppunu ikinä.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 270
  • BBS & OZ Only
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #19 : 11.12.2015, 09:12:25 »
Osta suoraan tuollainen http://www.diyautotune.com/catalog/ign4-fourtower-coil-pack-p-409.html niin ei tarvii toista enää ostaa, ei lopu kesken missään tilanteessa. Ainoa huonopuoli on se et vaatii erillisen sytkäpäätteen mutta se maksaa muutaman kympin.

Muok. Ja toimii hyvin myös pienillä latausajoilla jos tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2015, 09:15:05 kirjoittanut ImportTuning »
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Clayman

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 275
  • Volvo for life
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #20 : 11.12.2015, 19:43:21 »
Tällainen Jaguarin Getrag haettu tänään. Pitäisi olla alle 200tkm menty. Muuten pitäs sopia suoraa tuon vanhan tilalle, mutta kytkinakselin boori on eri. Nyt tuohon pitäs löytää jostaki sopiva sintterilevy. Tuo on varmaan 265. Vitonen on ainakin ylivaihde. Numerot kyljessä 262.0.051090. Muuten olisin varmaan laittanut jotain kestävämpää tilalle, mutta tämän sai niin halvalla, että sama koittaa kestäisko pidempään ku entinen.





Tuo on vissiin kestoltaan sama mitä E24 BMW oli 3,5 litran suoran kutosen perässä, ns. Sport-Getrag. Mistä jaguaarista löytyi? Pitäis olla pomminvarma ja vielä kestävämpi kuin 260/6...Ainoa miinuspuoli on kuulemma hitaanpuoleiset synkrot eli välikaasua saattaa joutua käyttään.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #21 : 11.12.2015, 20:54:39 »
-90 Xj40:stä purettu tietääkseni. Mitä googlettelin, niin niissä ei edes tollasta laatikkoa pitäs olla, mutta oli kuitenkin. Onko tuo nyt sitte vahvempi, ku tuo entinen Opelin 265? Tuossa Opelin Getragissa meni vaihteet päälle ainakin isoillakin kierroksilla ilman ongelmia.

Puolaksi laitan nyt alkuun tuon Fordin hukkakipinän, koska oli edullisin vaihtoehto. Vaihdetaan sitte tohon ylempänä ehdotettuun, jos ei kipinä riitä.

Poissa Clayman

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 275
  • Volvo for life
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #22 : 12.12.2015, 14:05:44 »
Saahan kaikki askit jollain lailla rikki mutta väittäisin että getrageista tuo on kaikkein kestävin.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 980
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #23 : 24.12.2015, 18:31:48 »
Sovittelin tällasia 18" vanteita tähän. Eihän se näillä oo enään pappavolvo, mutta taidan jättää alle. 9.5x18 et7 joka kulmassa. Madallusta tuo kaipaa reilusti, että näyttää edes joltaki... Taustalla näkyvät mersut ois tähän mielestäni paremmat, mutta mersujen et 52, joten vaatii liikaa lättyä väliin.


tyylikkään näkönen. Alusta vaan jämäkäksi. Eihän tuo nyt niin korkea ole..ja mukavempi ajella kun ei oo niin sikamatala
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #24 : 24.12.2015, 18:59:41 »
Joo. Alustaa pitää kyllä jäykistää. Tai keulaa lähinnä. Coilit taidan tehdä eteen. Vanteet vaihtuu mersun vanteisiin ja pistän nämä tän alla olleet talveksi käyttikseen. Nämä tulee alle enskesäksi.


Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1076
    • Flickr!
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #25 : 24.12.2015, 22:18:41 »
Kovasti näyttäis mun vanhoilta vanteilta  :hello:

Kuinka leveät?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masi.tech

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #26 : 24.12.2015, 22:49:23 »
Ei oo sun vanhat. Tuli muille -07 s-mersun alta orkkiskokosilla suokumeilla. Jokainen 8.5x18 et35. Kumit 215/35.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1076
    • Flickr!
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #27 : 25.12.2015, 00:38:16 »
No sitten ei, mullahan oli vielä leveemmät takavanteet. Mun mielestä hyvän malliset ja sopii aika kivasti kartanon alle  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masi.tech

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #28 : 24.02.2016, 21:23:51 »
Tämäkin on otettu taas pitkästä aikaa työn alle. Hommia aloteltu kytkimen ja vaihteiston asennuksella, mikä ei sitte taas mennyt ihan niinku piti. Kytkimeksi tuli Sre-765 Mondeon massalevyllä. Ensinnä asetelma ei mahtunut tuon m47 kytkinkopan sisään. Tästä onneksi selvittiin työstämällä koppaa. Nyt kytkin ei irrota kunnolla. Sylinterit pääsylinteri 740, työsylinteri se isompi m46. Painelaakeri saman paksuinen ku m46 laakeri. Näillä samoilla hiluilla tuo entinen sre-618 toimi erittäin hyvin. Paljonko liikematkaa saa lisää, jos vaihtaa sen pienemmän työsylinterin? Muita ideoita?

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #29 : 22.03.2016, 22:44:28 »
Tämäkin edistynyt sen verran, että liikkuu nyt uudella ohjaimella omin voimin. Ohjaimeksi tuli Autotunen Atecu v3 4bar mapilla. Suuttimet Bosch ev14 2200cc. Hukkakipinäpuola ja imuilmanlämpöanturi Mondeosta. Peugeotin sytytysohjain ja 850:n kaasuläppäanturi. Moottorinohjauksen johtosarjan tein kokonaan uusiksi.

Eilen ajoin ensimmäiset ajot ja kaikki tuntuu toimivan. Karttoja ajelin tänään varovasti kohdalleen 1.5bar asti. Säätöä vielä kaipaa lisää, mutta vaihdan ensin tuon -531 kannen paikalleen, jonka jälkeen pitää mennä penkkiin säätämään loppuun.

Konehuoneessa on vielä vanhat moottorinohjauksen johdot, mutta tarkotus purkaa pois ne jossain vaiheessa. Muutenki konehuonetta olis tarkoistus siistiä tuon kannenvaihdon yhteydessä.

Kytkin alkoi toimimaan vaihtamalla pienemmän työsylinterin ja jatkamalla pääsylinterin vartta. Nyt kytkintuntuma on hyvä. Irrottaa n.3cm ennen lattiaa.










 

Ateho  Elekma