Tässä on ollut juuri tätä ongelmaa, että pakoventtiilit taipuu lämmöstä. Kaikki venttiilit uusittiin keväällä, mutta nyt kävi näin. Mitään syytä tuolle katkeamiselle ei löytynyt. Vakioventtiilit näyttää tässäkin kestävän. Tuo kansi millä ajoin koko kesän 21 oli vieläkin kunnossa, venttiilit ei vuoda ja olivat täysin suorat kun purin sen. Pitää etsiä jotkin muut kuin rosterivenat pakopuolelle ainakin.
Nokkaprofiilista en osaa sanoa mitään, en muista nokan arvoja, eikä ole missään lapulla tallessa. Ohjureista en osaa myöskään sanoa, mutta rst venttiilit ollut käytössä.
Olin päättänyt, että tänäkesänä ei enään ajeta, mutta sain vakiokuntoisen 531 kannen, niin pitihän se vielä vielä kasata. Mäntä hitsattiin ja sorvattiin kuntoon. Turboon vaihdettiin käytetty pakosiipi ja kanteen vaihdoin tuplajouset ja tuon tallista löytyneen Enemin k15t nokan. Torstaina saatiin auto käymään. Kävi 5min ja alkoi kolisemaan. Nyppästiin sitten saman tien kansi ylös ja vähän meinasi jo vituttaa, kun näin tyhmään virheeseen särkyi. Imusarjaan oli jäänyt vielä paloja tuosta edellisestä tuhosta. Tässä vaiheessa teki mieli polttaa jo koko paska, mutta jostakin ne motivaation rippeet vielä löytyi ja tunnin päästä oli jo mäntä kädessä.


Männästä viilattiin männänrengasväli kuntoon ja hiottiin enimmät epätasaisuudet pois. Heikkilä hitsasi ja höyläsi kannen perjantaina. Tänään saatin auto taas käyntiin. Huomenna ajetaan Ylivieskan lentokentällä 1/8mailia.

Nyt sais vehkeet pysyä nipussa loppukesän.

