Omakohtaisia kokemuksia 10v aikana t5 omistajana.
-Volvolla vaihdettu kaasuläppäyksikkö kesti 1v ja 2kk. Ei mennyt enää takuuseen. Oli joku kunnostettu osa.
Oire. Aaltoileva tyhjäkäynti ja meni välillä vikatilaan siten, ettei vastannut kaasuun välillä ollenkaan.
Vaihdettu uusi osa tilalle ja toiminut nyt yli 8 vuotta.
-Ilmamassamittari. oire. Ahdot kateissa. Palasi, kun irroitti ilmamassamittarin johdon. Tähän käy 100e korvaava osa, eli ei tarvi 400e sijoittaa.
-Turbon ahtopaineensäädin. oire. Ohittaessa ei ollut vetoja. Puhdistus riitti jarrupesuaineella.
-Lambda vika omalla testerillä. Oire. Alhaalla vedot pois ja palasi 4000rpm jälkeen. Tyhjäkäynti epätasaista.
Volvon omalla testerillä näytti pakonokan säädintä. Korjautu kun liitti viallisen johdon uudelleen. joka menee syttypuolien välistä.
-Kun vikakoodit nollasi, niin auto toimi muutaman vedon ja sitten vika jäi päälle. Johto hankasi runkoon kuorivian takia.
-Syttypuola. oire. Vedossa syttyi vikavalo ja ýksi sylinteri putosi pois. Puolan vaihto riitti.
-Kylmänä sama oire myöhemmin volvo huollon jälkeen, kun kone lämpesi niin toimi oikein. Syy volvo orkkis sytytystulpat vialliset. Vaihdettu takuuseen uudet ja
vika poistui.
-Vedättäessä veto aaltomaista, eli ei tasaista kiihtymistä. Tankissa oli vahingossa 95e joka vaihtui 98e ja vika poistui.
-Tuosta ilmastoinnin nykimisestä. Se on ominaisuus. Ei auttanut ilmastointihuolto tai kaasuläpän vaihto. Samallailla veto puutuu kun kompura käynnistyy.
Kyselin tältä foorumilta aikoinaan apuja tuohon kun omalla oli ajettu 100th. Samanlainen se on nytkin, eli ei ole muuttunut mihinkään suuntaan.