Elekma  Autoracing

V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat

  • 144 Vastauksia
  • 53656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #45 : 14.11.2015, 08:41:17 »
Juu sama ongelma ja 2.4t, pitää tosiaan se kaasuläppä putsailla. Sen verran vähän on pellin alle vilkuiltu etten edes tiedä missä se on... :D Löytykös jostain diy topiccia?

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Joo se on putsattu useammin jo. Ks aiemmat viestit. Taitaa olla mennyttä kalua.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 22:06:40 kirjoittanut Acke »
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #46 : 20.11.2015, 20:37:00 »
Päivitystä. Luettu vikakoodeja. Ei löydy uusia koodeja. Hälyttimen sireeniin ja pari ccm koodia. Puhelimen obd lukijalla tuli seuraavan kuvan tietoa

http://Http://1drv.ms/1QyECh6
(toivottavasti toimii)

Eli onko katalysaattori sökö, lambda sökö vai molemmat? Jotain muuta?

Vaiva tuntuu nyt olevan pysyvämpää sorttia, kun ei meinaa lähteä pois kun vasta 4000 rpm jälkeen...

Edit: Linkistä ku poista ylimääräistä http:tä niin menee perille
« Viimeksi muokattu: 20.11.2015, 20:38:45 kirjoittanut Pasi Jukola »
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa cmro85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #47 : 21.11.2015, 10:18:08 »
Omakohtaisia kokemuksia 10v aikana t5 omistajana.

-Volvolla vaihdettu kaasuläppäyksikkö kesti 1v ja 2kk.    Ei mennyt enää takuuseen.  Oli joku kunnostettu osa. 
 Oire.  Aaltoileva tyhjäkäynti ja meni välillä vikatilaan siten, ettei vastannut kaasuun välillä ollenkaan. 
 Vaihdettu uusi osa tilalle ja toiminut nyt yli 8 vuotta.

-Ilmamassamittari.   oire.   Ahdot kateissa.  Palasi, kun irroitti ilmamassamittarin johdon.  Tähän käy 100e  korvaava osa, eli ei tarvi 400e sijoittaa.

-Turbon ahtopaineensäädin.  oire.  Ohittaessa ei ollut vetoja.   Puhdistus riitti jarrupesuaineella.

-Lambda vika omalla testerillä.  Oire.  Alhaalla vedot pois ja palasi 4000rpm jälkeen.  Tyhjäkäynti epätasaista. 
 Volvon omalla testerillä näytti pakonokan säädintä.    Korjautu kun liitti viallisen johdon uudelleen.  joka menee syttypuolien välistä.
-Kun vikakoodit nollasi, niin auto toimi muutaman vedon ja sitten vika jäi päälle.   Johto hankasi runkoon kuorivian takia.

-Syttypuola.  oire.   Vedossa syttyi vikavalo ja ýksi sylinteri putosi pois.    Puolan vaihto riitti.
-Kylmänä sama oire myöhemmin volvo huollon jälkeen, kun kone lämpesi niin toimi oikein.  Syy volvo orkkis sytytystulpat vialliset.  Vaihdettu takuuseen uudet ja
 vika poistui.

-Vedättäessä veto aaltomaista, eli ei tasaista kiihtymistä.   Tankissa oli vahingossa 95e joka vaihtui 98e ja vika poistui.

-Tuosta ilmastoinnin nykimisestä.   Se on ominaisuus.   Ei auttanut ilmastointihuolto tai kaasuläpän vaihto.   Samallailla veto puutuu kun kompura käynnistyy.
 Kyselin tältä foorumilta aikoinaan apuja tuohon kun omalla oli ajettu 100th.    Samanlainen se on nytkin, eli ei ole muuttunut mihinkään suuntaan.   
« Viimeksi muokattu: 21.11.2015, 10:22:43 kirjoittanut cmro85 »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #48 : 21.11.2015, 11:47:40 »
Kiitos. Pitää tarkistella noita.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #49 : 03.12.2015, 11:19:55 »
tämä keskustelu tuli taas ajankohtaiseksi kun auto oli vähän aikaa jäähyllä. Elikkä tulpat vaihdettu vika koodit luettu, puolista ei sanonut mitään mutta se mitä pelkäsin niin herjää tuli kaasuläpän säätö yksikössä vika. Mutta toinen oli -614B pakopuolen nokka-akselin säätö vika tunnistettu- ja siinä arvuuteltiin poikien kanssa että tuo kaauläppä vika on voinut jäädä sinne ,kun auto sammui kesken ajon ja sytytti vika valon eikä ottanut kierroksia,kun auton laittoi käyntiin. Virrat kokonaan pois ja käyntiin vika valo ei enää palanut ja auto toimi taas "normaaliin" tapaaan.

Mutta itse kysymys kannattaako/pystyykö tuota solenoidia/säädintä ensin uuden ostoa puhdistamaan,kun ei ole luonnossa ikinä nähyt kyseistä osaa että voiko siellä säätimessä olla vaan paskaa,kun auto toimii välillä aivan normaalisti???? vai onko parempi hankkia uusi saman tien?

heittäisikö testeri toisenlaista herjaa jos vika olisi niinkin ihana että, ihan vvt pyörä olisi paskana?????
« Viimeksi muokattu: 10.02.2016, 16:04:19 kirjoittanut teukka___ »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #50 : 12.12.2015, 19:57:07 »
Luinpa vaihteeksi vikakoodeja ja nyt löytyi ECM-280A eli etummaiseen lambdaan viittaa. Olisiko vika nyt oikeasti lambdassa vai cmro85 kertomaan pakonokan säätimeen? Oireet sopisi prikulleen, mutta oireet aloittaa vaivaamisen vasta lämpimänä. Eli se taas viittaisi juuri lambdaan. Oliko cmro85 sinulla mistä kohtaa johto poikki, kun tuo vaivasi?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #51 : 17.12.2015, 15:15:29 »
Päivitystä. Tutkailin VVT-säätimen piuhat ja yhdestä kohtaa oli puristunut muovikannen väliin (suojat kun on piuhojen ympäriltä rikki) ja aivan kuin olisi ollut kuori rikki. Teippailin ja suojailin, muttei auttanut vaivaan. Taitaa olla lambdojen vaihto edessä. Osaako kukaan sanoa, mitkä lambdat tuohon kävisi? Tuntuu vaihtoehtoja löytyvän.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5137
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #52 : 17.12.2015, 20:02:15 »
Taitaa olla lambdojen vaihto edessä. Osaako kukaan sanoa, mitkä lambdat tuohon kävisi? Tuntuu vaihtoehtoja löytyvän.

Osta suosiolla orkkikset, noissa tarvike-lambdoissa tuntuu olevan ongelmia..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #53 : 13.01.2016, 12:27:48 »
Olisi aika laittaa tämä viimein kuntoon.

Kaasuläppäkoteloiden hintoja jo kyselin. Wetterillä 470 € + tiiviste 10 € + 60 € ohjelmointi.

Kokeilin tuossa vian ollessa päällä nykäistä IMM piuhan irti, niin sammui koko auto. Eikö pitäisi pysyä käynnissä kuitenkin??

Vielä epäilyttää tuo VVT-solenoidinkin, niin pitää mittailla sitä vielä...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #54 : 13.01.2016, 19:09:13 »
Vvt solenoidi 3.7 ohmia kuten pitääkin.

Vikakoodeja.

ECM-644A nokka-akseli, viallinen asento tmv.
ECM-6440 signaali hukassa (taitaa johtua, ku oli piuha irti lukiessa koodeja)

Jännite solenoidin piuhan päästä suoraan 9,1 v tai jotain. Akulta 11,1 (huono akku). Sitte ku piuhan laittaa kiinni, ja mittaa liittimen takaa, niin jännite onkin luokkaa 0,3 v?? Onko tuo nyt sitte sökö?
« Viimeksi muokattu: 13.01.2016, 19:11:23 kirjoittanut Pasi Jukola »
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #55 : 13.01.2016, 19:35:56 »
Koitapa putsata se VVT-solenoidi. ECM-644A vikakoodi viittaa siihen. Joillakin se on auttanut noihin ongelmiin, eikä edes ole toimenpiteenä kovin hankala.
Volvo S80 2003 2.4T
edellinen: Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #56 : 13.01.2016, 19:43:45 »
Koitapa putsata se VVT-solenoidi. ECM-644A vikakoodi viittaa siihen. Joillakin se on auttanut noihin ongelmiin, eikä edes ole toimenpiteenä kovin hankala.

Se on tullut parikin kertaa putsattua ja taas putsasin. Olisko se sitten loppu?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #57 : 13.01.2016, 20:41:52 »
Auto lämpimäksi ja saatiin vika päälle ja mittasin solenoidin takaa jännitettä. Näytti jotain 0,44 v?? Nykäisin käydessä piuhan irti. Ei vaikuttanut käyntiin mitenkään. Olisiko pitänyt?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #58 : 14.01.2016, 14:38:53 »
Vähän yksinpuhelua ja malttamattomuuttakin, mutta osaisiko joku kertoa minulle seuraaviin vastauksen

  - Kun IMM piuhan nykäisee irti, autohan tulisi käydä "tehdasasetuksilla"? Miksi minun auto sammuu??
  - Kun cvvt solenoidin piuhan nykäisee irti, pitäisi vvt -pyörä olla vakioarvoissaan? Minulla kun nykäisee, ei vaikuttanut mitenkään huonohkoon käyntiin. Eli vika ei olis solenoidissa? Entä ite VVT-pyörässä?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #59 : 15.01.2016, 06:25:34 »
Vähän yksinpuhelua ja malttamattomuuttakin, mutta osaisiko joku kertoa minulle seuraaviin vastauksen

  - Kun IMM piuhan nykäisee irti, autohan tulisi käydä "tehdasasetuksilla"? Miksi minun auto sammuu??
  - Kun cvvt solenoidin piuhan nykäisee irti, pitäisi vvt -pyörä olla vakioarvoissaan? Minulla kun nykäisee, ei vaikuttanut mitenkään huonohkoon käyntiin. Eli vika ei olis solenoidissa? Entä ite VVT-pyörässä?

VVT ei ole kaikissa käytössä tyhjäkäynnillä. Mutta useimmiten ongelmat ovat itse pyörässä, eikä solenoidissa. Toi vikakoodi viittaa vvt ajoitukseen ja se voi johtua myös väärin ajoitetusta pyörästä ja/tai jakohihna pielessä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo