Futurez  Kulkukoira

V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat

  • 144 Vastauksia
  • 53591 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #60 : 15.01.2016, 07:36:55 »
VVT ei ole kaikissa käytössä tyhjäkäynnillä. Mutta useimmiten ongelmat ovat itse pyörässä, eikä solenoidissa. Toi vikakoodi viittaa vvt ajoitukseen ja se voi johtua myös väärin ajoitetusta pyörästä ja/tai jakohihna pielessä.

Ok. Ihmetyttää jos vika olisi jaossa, kun vaiva on ajoittainen. Ja aiemmin vian sai pois ajamalla isommilla kierroksilla... Enää ei tahdo lähteä. Toki kylmänä ei ole mitään vikaa.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #61 : 15.01.2016, 09:05:28 »
Oletko tarkistanut vvt pyörän välykset? Huomaa myös jos jakohihna kulkee toisessa laidassa hihnapyörää tai jopa vähän yli.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #62 : 15.01.2016, 09:08:29 »
Oletko tarkistanut vvt pyörän välykset? Huomaa myös jos jakohihna kulkee toisessa laidassa hihnapyörää tai jopa vähän yli.

Välyksiä en ole koittanut kuin hihna päällä... Ei saa sillä tavalla ainakaan tuntumaan välyksiä. Hihna kulkee aika lailla keskellä ja ei seilaakaan pyörän päällä...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #63 : 20.01.2016, 21:36:12 »
Vaihdoin vvt solenoidin ja noin 15 km testilenkillä ei vikaa tullut. Aiemmin tuli heti kun vähän lämpeni. Tehot pysyi koko reissun mukana eikä tyhjäkäynti humpannut yhtään. Pienen varjon vain heitti kun sytytti moottorin vikavalon tauluun ja sama vikakoodi löytyi. Olipa kiva ajaa toimivalla autolla, mut pitää nyt seurailla mitä tuo vikavalo alkoi kummitella.

http://www.partsforvolvosonline.com

Tuolta tilasin 50 € halvempi kuin sinisellä. Ja toimitus nopeaa. Suosittelen!
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #64 : 21.01.2016, 20:48:58 »
Auto toimii ok, mutta vikavalon sytyttää välillä ja välillä sammuu. Vikakoodit tänään
- ECM-644A
- ECM-6440

samoille seuduille vika viittaa, mutta auto pelaa huomattavasti paremmin.

Onkohan näissä mennyt noita nokkaakselin antureita?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #65 : 11.02.2016, 09:10:17 »
tämmöinen ohje löytyikin tänä aamuna , eilen en tiennyt uskaltaako sille virtaa antaa kun purin sen ja putsailin,kokeiltava tänään virran kanssa niin on viisaampi   :o . se jäi mietityttämään kuuluuko tuo kara olla tuossa kohdassa että, kun jousta  vetää niin vasta sitten kara sulkee täysin reiät ettei päivä paista läpi. liikkuu 2-3mm . KUva olis kiva ,kun luulen että ei kukaan ymmärrä mitä selitän   8)


 (miksun) ohjeet

Se nokka-akselin säätösolenoidi joka on siinä kannen päällä lähellä sitä pyörää voisi olla hyvä myös puhdistaa, uusi tiiviste volvolta ->  irroita solenoidi
Valmistele sopivat johdot ja liittimet, joilla saat kytkettyä solenoidille +12V jännitteen ja maan ilman oikosulun vaaraa.
Anna solenoidille sähköä ja tarkasta, että kara sielä sisällä liikkuu, älä pidä jännitettä kerrallaan kaukaa, vaan ihan vain naksuttelet
Täytä solenoidi alapuolen rei'istä jollain liuottimella ja naksuttele solenoidia +12V:llä, kaada liuotin pois ja laita uutta ja tee tätä muuta kerta, laita seuraavaksi laita jotain rasvanpoistoainetta, esim. jarrucleaneri, tinneri tms. ja puhdista loputkin moskat ja liuottimen jäänteet pois.
Puhalla paineilmalla kuivaksi
Laita öljyä sisään ja naksuttele taas muutama kerta, kaada ylimääräinen öljy pois.
Asenna solenoidi uudella tiivisteellä.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #66 : 11.02.2016, 09:21:42 »
Onkohan ongelma tämän keskustelun tyyppistä?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65117.0

Siinä on mun autoa setvitty. Aiheet yhdistetty

Omassa ei auttanut ongelmaan solenoidin putsaaminen. Tilasin uuden ja auto pelaa nyt kohtalaisen hyvin. Tosin moottorin vikavalo palaa taulussa. Toissa päivänä kurkkasin mitä konepellin alle kuuluu ja oli uuden solenoidin päässä vähän tapahtunut jotain. Koitan laittaa tähän linkit kuviin.

https://onedrive.live.com/redir?resid=58679EE4C3CDE5B0!77868&authkey=!AO0IpBxr-aI81kY&ithint=folder%2c

Ilmeisesti tuossa oli jokin vika solenoidin päässä. Selvitys käynnissä.

Nyt on ajettu ilman piuhaa paikallaan ja edelleen toimii  ??? Vanhalla ei toiminut ilman piuhaa.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 22:08:33 kirjoittanut Acke »
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #67 : 11.02.2016, 09:23:46 »
Kyllähän tämä tarina jatkuu.

Tämän näköinen oli uuden solenoidin pää toissa päivänä.

https://onedrive.live.com/redir?resid=58679EE4C3CDE5B0!77868&authkey=!AO0IpBxr-aI81kY&ithint=folder%2c

Ei liene ihme, jos vikavalo palaa. Nyt olen ajanut ilman solenoidin piuhaa ja toimii, mut vikavalo palaa.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #68 : 13.02.2016, 18:32:12 »
Ai perhana tuota on varmasti mukava selvitellä  :'( oikoseen tainnu vetää eikai muuta selitystä vai paljonkohan tuolla jännite pitäisi olla?? Jos ei sitten jotain todella mystistä mitä ainakin minun vioissa tuntuu aina olevan. Mitä tarkoitat normaalilla?? en vielä lukenut linkkiäsi, kun nyt aikaa lopulta kaydä ottamassa solenoidi cleaner upotuksesta  :) lopulta pois ja antaa virtaa sille. Täytyy kytätä keskustelua kuinka sinulle käy, toivotaan ettei vvt pyörissä olisi vikaa se on kai sitten 350e pyörä  8)

Onko sulla muuten tietoa mikä impulssianturi on mootttorin toisessa päässä melko lailla samassa kohdassa kuin tuo imupuolen solenoidi mutta siis toisessa päässä. Luulisi jotai tapahtuvan ,kun piuhan vetää irti mutta, ei vaikuta auton käyntiin millään lailla,viittikkö kokeilla mitä sinun auto siitä sanoo?

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #69 : 13.02.2016, 19:44:40 »
tuli tuosta jakopään hihnan seilaamisesta vasta nyt mieleen koittaa välyksiä vvt imu juuri juuri tuntuu ,että se liikkuu mutta ei minusta välystä. No imupuoli  :facepalm: :facepalm: 1-2mm ja koettasessa hirveen kolinan sai aikaan eli olisiko se mulla sitten se pyörä   . ei ole kokemusta millälailla tuo vvt on tehty mutta onko se nyt pakko hankkia koko pyörä vai voiko tuolle väljyydelle olla muu syy/tehtävissä jotai tekohengitystä???

nii ja väljyys on aksiaalisesti.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2016, 19:47:50 kirjoittanut teukka___ »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #70 : 13.02.2016, 21:36:55 »
Onko sulla muuten tietoa mikä impulssianturi on mootttorin toisessa päässä melko lailla samassa kohdassa kuin tuo imupuolen solenoidi mutta siis toisessa päässä. Luulisi jotai tapahtuvan ,kun piuhan vetää irti mutta, ei vaikuta auton käyntiin millään lailla,viittikkö kokeilla mitä sinun auto siitä sanoo?

Sulla on siis 2.4T malli? Mulla on vvt vain pakopuolella. Ilmeisesti noita imupuolen vvt pyöriä on mennyt herkemmin. En nyt yhtäkkiä muista mikä anturi olisi toisessa päässä. Saatko kuvan laitettua?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #71 : 14.02.2016, 10:34:08 »
2.5T malli. Otan kuvan tässä kohta puolin.

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #72 : 14.02.2016, 13:08:25 »
Löytyikin vanhoista eli tuo:      Tulipas pienet kuvat, joutuu klikkailee suuremmaksi.......





tuota kun etsii niin harvoin löytää kolme pinnisenä? ASENTOTUNNISTIN KAMPI/NOKKA se tyrkyttää ,kun tuollaista etsii, eli onko tuolle imu puolelle vielä toinen tunnistin ja liittyykö se sitten sytytykseen / tyhjäkäyntiin?

tämä on siis kolme pinninen.tuosta kun ottaa johdon irti moottori ei tiedä siitä mitään?






ja tuota tarkoitin sillä kanavien auki ololla onko normaalia??






Tältä näyttää se jakopää minusta tuo hihna on linjassa,  mutta se väljyys hirvittää ,kuinka suuri se saa olla?
tiivisteenkin voisi kyllä uusia säätimen alle. onko viieisessä kuvassa palikka mikä voi aiheuttaa ainakin "liiian korkea ahtoine" herjaa testerillä?














« Viimeksi muokattu: 14.02.2016, 23:48:16 kirjoittanut teukka___ »

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 turbo v.2005 "putputtaa"
« Vastaus #73 : 14.02.2016, 17:45:51 »
Joo mullahan ei ole tuota vvt:tä imupuolella ollenkaan. Eli ei ole tuota anturiakaan.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 tehottomuus alakierroksilla
« Vastaus #74 : 20.02.2016, 15:40:45 »
Ja nyt toimii auto ilman vikavaloa. Lähettivät uuden solenoidin ja toimii. Olisiko tämä taistelu nyt ohi?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo