Eilen sain uudet pakoventtiilit pajalle ja täytyy kyllä sanoa että venttiilivälyksen säätö oli aikaa vievä homma. Tapeissa oli muutama kymppi pituutta mistä pääsi lyhentämään sopivaksi. Pari erikoistyökalua piti myös rakentaa..
Toinen ihmettelyn aihe oli ajoituksen säätö, merkkasin jakopään ennen purkua ja käänsin vvt-rullat myötäpäivään nollaan. En vaan tullut pyörittäneeksi konetta kun olin siinä uskossa että huollossa osaavat. (Rullat ja uusi hihna siis asennettiin huollossa)
No kasausvaiheessa merkit kohdilleen ja kappas kone jumitti käsin pyöritettäessä. Kampuran ja imunokan merkit löysin mutta pakopuolella ei minkäänlaista merkkiä.
Netistä löysin onneksi nokan toisen pään hahlojen asetus ohjeen ja johan kone rupesi pyörimään. On käytetty kuumaksi ja mukavan tasaisesti toimii moottori, paremmin kuin ennen..
160€ oli venttiilit ja tiivisteet 150€. Uudet kannenpultit 30€ + öljyt ja nesteet. Vähän meni yli budjetin mutta jäihän tuossa vielä työpalkkaakin

Hiukan jäi mietityttämään että menikö venttiilit ajosta vai "korjattiinko" ne huollossa kieroon.. tämä taitaa jäädä mysteeriksi mutta pääasia että pelaa nyt.
T.Tapsa