Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 turbo -97 B230FTei käynnisty.

  • 10 Vastauksia
  • 2788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« : 15.06.2011, 23:39:18 »
Volvo ei suostunut aamupäivällä enää käyntiin 5 min. sammuksissa olon jälkeen, kävi ehkä 2 sekuntia ja sammui. Tarkistin että sulakkeet oli ehjät. Narun jatkeena kotipihaan ja tutkimaan, vaikutti jotenkin bensapuolen vialta joten aloin tutkimaan sieltä. Ensin bensapumpun rele irti ja kuoret auki, kaikki juotokset oli ehjän näköisiä. Sitten suutintukilta tuleva linja auki ja letku pulloon, virrat päälle-->bensaa tuli pari sekuntia-->starttaus ja bensaa tuli lisää sen verran kovalla paineella ettei sormella pystynyt estämään, eli pumppu toimii.
Sitten kaveri starttaamaan ja samalla koputtelin suuttimien ohjausrelettä ruuvarilla, ei apua. Kävin lainaamassa kaverin toimivasta 940:stä varmasti toimivan releen ja laitoin kiinni, ei toimi vieläkään.
Seuraavaksi tulppa irti ja tarkistus että kipinää tulee-->iloisesti välkkyi mutta tulpat oli aivan kuivat. Pieni loraus bensaa sylintereihin ja tulpat kiinni-->starttaus ja sehän kävi ehkä sekunnin.
Eli näyttäisi että suuttimet ei aukea startatessa.
Sitten irroitin YKK-anturin piuhan ja mittasin vastuksen, oli 180 ohmia eli vaikuttaisi ehjältä. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi kaverin anturillakin mutta ei apua.
Sitten loppui itseltäni konstit. Onko enää muita vaihtoehtoja kuin kärähtänyt moottorinohjausboksi?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #1 : 15.06.2011, 23:50:03 »
Oiskohan ajonesto päällä, kokeile toista avainta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #2 : 16.06.2011, 00:09:29 »
Kokeilin toisellakin avaimella, ei auttanut.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #3 : 16.06.2011, 00:17:54 »
Mikäli kyse on ajoneston viasta, niin seuraavaksi lähtisin virtalukon ympärillä olevasta tunnistinrenkaasta. Jos ruiskuboksi on rikki, ei koneen pitäisi lähteä käyntiinkään. Jos ajonesto on päällä, kone käy muistaakseni pari sekuntia.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #4 : 16.06.2011, 09:34:35 »
Minkälaista vikaa siitä ajonestosta osaan etsiä?
Kun tuo vika ilmeni, niin kone kävi sen pari sekuntia kahdella ekalla starttausyrityksellä, sen jälkeen ei ole luvannutkaan paitsi kun laitoin bensaa suoraan tulpanreikiin.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2011, 09:37:04 kirjoittanut siipiveikko »
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa setma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #5 : 16.06.2011, 12:12:26 »
Kokeile ny ensin ottaa akunkengät hetkeksi irti.Mulla joskus muinoin tuo auttoi!

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #6 : 16.06.2011, 12:48:50 »
Kokeilin ottaa akunkengän irti, ei auttanut. Tutkin vielä sulakerasiaa ja sulakkeita läpi, sulake 4 (jarruvalot/ajonesto) olikin palanut vaikka mielestäni katsoin eilen että ajoneston sulake oli ehjä :-[.
No, vaihdoin ehjän sulakkeen ja volvohan hyrähti käyntiin.
Tarkemmin kun tilannetta miettii niin mulla oli eilen tapahtumahetkellä peräkärri perässä ja tuo kärri on muillakin aiheuttanut välillä outoja sulakkeen palamisia (vilkut). Peruutin kärrin parkkiin ja jarrutin, jolloin luultavasti kärrissä tapahtui oikosulku joka poltti sulakkeen.
No tulipahan tutustuttua volvon sielunelämään ja käytyä mahd. ongelmakohdat läpi tulevaisuuden varalta.
Hyvä vinkki muille jos volvo hyytyy: tarkista toimiiko jarruvalot, jos ei niin sulake nro4 on palanut ja saman sulakkeen takana on ajonesto.
Kiitokset vinkeistä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #7 : 16.06.2011, 13:41:35 »
Kävin vielä mielenkiinnosta kurkkaamassa sulakerasiaan ja todellakin, ajonestolle on 2 sulaketta (4 ja 13). Tuon 13:n tarkistin eilen mutta en huomannut että myös 4 on ajoneston sulake.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #8 : 31.08.2011, 21:28:26 »
 :)Suuret kiitokset näistä em.ohjeista!!!! :hello:
Tänä iltana isä soitti että oli jäänyt tien päälle Volvolla(940 T automatiik) ja kärry perässä. No mitä sitä siinä tilanteessa muuta kuin hinuri soitto paikalle. Sen tuloaika olisi noin 1,5tuntia.. :-\ No sinä aikana mietin että mikähän olisi vikana että tietäisi silloin kun "lähetys" saapuu kotiin. No selailin haulla tätä palstaa ja tämä osio löytyi. Selasin tekstit ja sen perusteella soitin "tilannepaikalle" että; palaako jarruvalot? Ei kuulemma pala. Ajattelin hyvä juttu.. ; katso sulake nro 4. Katsoi että palanut oli ja korvasi sen sillä hetkellä ABS -sulakkeella, ja kokeili käyntiin. Hienosti kävi. :)
Soitto hinurille ettei tarvikaan tulla. Kertoi että näin näitä nykyään korjataan virtuaalisesti.. Kyllä on tilanne naurattanut illan mittaan.. :D
Hieno palsta!
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #9 : 01.09.2011, 13:03:03 »
Perskutta!

Kärrien sähköt kuntoon!     :nuhtelu

Niin ei tarvitse tienpäällä sulakkeita vaihdella!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 turbo -97 B230FTei käynnisty.
« Vastaus #10 : 05.09.2011, 17:00:41 »
Veikkaisin ruiskun lämpöanturia, sitä oon tänään tarjonnu jo vissiin kolmee vastaavaan vikaan :D

Omasta vapari-äffästä ko. anturi löytyy imusarjan alta, nelosmukin tienoolta. Sen rikkoutumisen pitäisi kyllä antaa vikakoodi, olethan lukenut ne?
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

 

Futurez  Kulkukoira