Autodiagnoosi  Carcom Oy

700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)

  • 43 Vastauksia
  • 18969 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #30 : 09.05.2013, 19:46:53 »
muistan jostain ymmärtäneeni, että ulospäin näkyvän tiivarin valmistus on loppunut. Toivottavasti muistini pettää, sillä sille olisi minullakin käyttöä  ;)

jzc

ite pistin sen tilalle tämmöstä kumista, autotarvikeliikkestä hain (kärkkäiseltä varikko-liikkeestä)
profiili on lähes sama alkuperäsen kanssa, mutta täysin kumia ettei oo semmone karvasen näköne.

¨
edit. HUOM! kokeellisen tutkimuksen mukaan tämä kuminen ei toimi... tiivistää kyllä mut luukku ei mahu aukeamaan siihen raollaan olevaan asentoon.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013, 14:30:27 kirjoittanut vippe »
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #31 : 10.05.2013, 00:20:25 »
Mitähän materiaalia lie ne nostoraudat (jotka aina murt poikki) on? VoiS hitsata kasaan...

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #32 : 12.05.2013, 11:25:01 »
eli siis luukun  ympäri menevä tiiviste(luukun ulospäin näkyvä osa) vai sitte kiskomekanismin sisältävän kaukalon ja katon väliin tuleva tiivistenauha? vai kenties molemmat? vai sitte kattoverhoilun ja luukkukaukalon välinen tiiviste? vai kiskomekanismin ja kaukalon välinen tiiviste?
Lähinnä tiiviste joka estää veden valumisen vedenpoistokourujen sisäpuolelle, eli vissiin kiskojen ja kaukalon väliin tuleva?

Ite kattoluukussa mulla on samanlaista kumitiivistettä kuin sullakin, päällisin puolin hyvin lähelle alkuperäistä profiilia, mutta silti senverta tiukka ettei luukku nouse mukisematta katon sisältä paikoilleen, vaikka on silikonilla liukastettu.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvoisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Volvo 760 kattoluukku probleema
« Vastaus #33 : 12.05.2013, 13:19:37 »
Elikkäs millä keinolla kattoverhoilu lähtee irti kattoluukun reunoista? Kattoluukku pitäisi irroittaa kun ei liiku mihinkään moottori vaan naksaa ja näyttäs pari mekanismin rautaakin olevan poikki  :-\
Volvo V70 D5  Volvo 760 2.9 V6

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvo 760 kattoluukku probleema
« Vastaus #34 : 12.05.2013, 21:22:58 »
Elikkäs millä keinolla kattoverhoilu lähtee irti kattoluukun reunoista? Kattoluukku pitäisi irroittaa kun ei liiku mihinkään moottori vaan naksaa ja näyttäs pari mekanismin rautaakin olevan poikki  :-\
Siis verhoilu luukun sisäpuolelta? Luukun takareunassa on jousikuormitteiset käpälät, saa näkyviin muistaakseni nostamalla luukun tuuletusasentoon ja raottamalla verhoilulevyä takareunasta. Sitten verhoilun saa liu'utettua katon sisään.

Jos haluaa verhoilun kokonaan pois niin vaatii katon ja kiskojen purkamisen jne.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvoisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 kattoluukku probleema
« Vastaus #35 : 12.05.2013, 21:57:15 »
Siis verhoilu luukun sisäpuolelta? Luukun takareunassa on jousikuormitteiset käpälät, saa näkyviin muistaakseni nostamalla luukun tuuletusasentoon ja raottamalla verhoilulevyä takareunasta. Sitten verhoilun saa liu'utettua katon sisään.

Jos haluaa verhoilun kokonaan pois niin vaatii katon ja kiskojen purkamisen jne.

Kokonaan pitäisi saada verhoilu ja kattoluukku pois. Verhoilu on muuten irti mutta kattoluukun kohdalta en hoksaa miten irtoaa? Onko se jossakin kiskossa kiinni? Kattoluukkua ei pysty liikuttelemaan vaan se on juminut kiinni asentoon
Volvo V70 D5  Volvo 760 2.9 V6

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #36 : 12.05.2013, 22:23:49 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=583.0

Tuolla puolivälin tienoilla on kuvalliset ohjeet vippeltä kattoluukun purkuun.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvoisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #37 : 12.05.2013, 22:35:09 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=583.0

Tuolla puolivälin tienoilla on kuvalliset ohjeet vippeltä kattoluukun purkuun.

"vielä huomautus kattoluukullisissa kattokangas on sillä listalla kiinni kattoluukun "kaukalossa".

Tuon sieltä aiemmin löysinkin mutta millä nuo listat on kiinni siellä kaukalossa? Lähteekö ihan vetämällä vai onko joillakin ruuveilla?
Volvo V70 D5  Volvo 760 2.9 V6

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #38 : 12.05.2013, 22:41:19 »
Siis se uralista jolla varsinainen kattoverhoilu kiinnittyy reiän ympärille lähtee ihan vetämällä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvoisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #39 : 13.05.2013, 15:40:24 »
Juu sitä just tarkotin. Pitääpä kokeilla vielä jos se lähtisi kun aika voimalla jo sitä revin niin ei liikkunut mihinkään.
Volvo V70 D5  Volvo 760 2.9 V6

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #40 : 13.05.2013, 15:53:59 »
Siellä voi olla joku liimanpaska tms. välissä, mutta ainakin omasta lähti ihan nätisti.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #41 : 13.05.2013, 16:04:13 »
Siellä voi olla joku liimanpaska tms. välissä, mutta ainakin omasta lähti ihan nätisti.

joo voi olla, ko se kangas on liimattu uralistan kohilta kaukaloon->tursunu yli ja liimannu listanki. ite avitin alkuun meisselillä (ja luukku oli tietty auki)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #42 : 13.12.2015, 20:17:44 »
nostellaas erittäin vanhaa topikkia.

eli saako näitä kattoluukun tiivisteitä mistään muualta uutena kuin siniseltä jos sieltäkään? mikä tiiviste siellä voisi vuotaa kun kuulemma kastellut penkin joskus? (ennen tätä hemmetin teippi silikooni yhdistelmää)
940 -97 B230fk+M90

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #43 : 19.12.2015, 13:51:52 »
vuotavia tiivisteitä:
kaukalon etureunaa kiertää solumuovi ja takareunaa paksumpi vaahtomuovi (vaahtomuovi useimmissa osittain irronnut ja kulkeutunut kaukalon sisään)

pintaluukun tiiviste vuotaa runsaasti, vanhanmallista ei saa uutena mistään, ilmeisesti loppupään mallien tiivistettä oli skandixilla, voi olla siniselläkin.

Sitten nuot tiivistemassat kaukalon ja kiskojen välissä eläneet ja päästää läpi.

tukkeutuneet vesiputket myös aiheuttaa tulvimista jolloin vettä pääsee sisälle. siinäpä ne maholliset paikat.

verhoilua pitävä uralista ei varsinaisesti mitään taida tiivistää.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Elekma  Autoracing