Dodiih onnistumisia ja epäonnistumisia... En nyt tiedä kumpaa enemmän mutta teho laski alle 10% joten viritys on onnistunut vai miten se meni.

Aloitetaan nyt vaikka siitä että auto on kasassa ja käy. Eli ihan hirveesti ei menny pieleen vielä tässä vaiheessa.
Auto kävi ihan kivasti joo, mutta se nakutti heti käynnistyessä ja nakutus vaimeni koko ajan. Muistin yhden venttiilin painin kupin johon oli kulunut nokan muotoinen todella matala painauma, sen verran kuitenkin että sen tunsi sormella. Nyt minä ääliönä menin sit laittamaan sen ERI asentoon eli just eripäin mitä se kulumis ura oli. No se lieneen syynä nakutukseen, täytyis hommaa uus paininkuppi ja taas jakopää auki ja toinen nokka irti. VAI loppuiskohan ääni jos sen kääntäis takas siihen asentoon missä se olikin koska eise ennen pitäny tollasta ääntä.
No hauskaahan tässä on että kun lähti ajamaan ja ajo isommilla kierroksilla niin nakutus hävis kokonaan, no ajelin siinä ja vedin vähän rajumman kiihdytyksen ja pistin kytkimen pohjaan ni auto sammu, no annas olla nakutus palas, eli oiske se nyt niin tarkka öljynpaineesta? Täytyy koittaa nyt alkuun kääntää se.

Sitten toi cooleri asennus, joo ei oo ihan bolt on homma, meni monta tuntia kun pyörittelin sitä kennoa sielä ympäri ja ämpäri ja eri paikkoihin kun koitin löytää jonkun asennon missä lähdöt saa mahtumaan. Lopulta tehtiin vähän tilaa ja nyt cooleri on paikoillaan. Niin ja kyllä, ahtoputkiston tekeminenkin voi olla vaikeeta. No silikooneja ja klemmareita meni enemmän ja vähemmän että sai tuon kiinni, onneks ne on halpoja

tai sit ei.
No nyt sitten oliko tästä parin päivän hommasta mitään hyötyä?
Vetoja löytyy nyt enemmän niikun oletettavaa, seon melkein heti kun painaa kaasua niin alkaa ahdot nousta JA ennen se turbon tuoma veto loppu siinä 4k kierroksien kohdalla, vaan ei nyt, nyt se vetää kun perkele ihan sinne ylös asti

No, muutoksien jälkeen se alko lyömään täys kaasu kiihdyttäessä fuel cuttia, laskin ahdot 0.8bar ja nyt ainakin kapeakaistan mukaan pysyy seokset rikkaan puolella täys kaasulla. Kyllä, se lastu pitää hakea ensitilassa.

No sit vielä yks vika mikä tuli rempan yhteydessä, tarkotus oli saada se välikannen öljyvuoto kuriin samalla kun nokat vaihtaa, no okei, nyt ei vuoda välikannesta eikä venttiili kopasta mutta jotain meni rikki/irtos koska nyt tuo vuotaa jostain koneen takaa öljyä, PALJON, vitunmoinen öljykäry ja ihan märkä koneen takaosa, no niikun kuvakin näyttää, paineella tulee jostain koska sitä on roiskunu ihan pitkiisä virran jakajaamyöten. No kaverin kanssa kateltiin fikkarilla ja ainakin vissiin virranjakaja meni jotenkin huonosti paikalleen sieltä vuotaa, ties mistä muualta.
Täytyy ottaa työnalle tänään sen nakutuksen kokonaan pois saaminen ja ainakin asetella se virranjakajan aluslevy paremmin ja katsoa vieläkö vuotaa jostain. Ja virranjakajassa on uus o rengas. tosin se ulompi vaan, onko sielä sisäpuolellakin missä se akseli on vielä joku o renkuli sitten?
No en tiedä miten meni noin omasta mielestä, vikaa lähdettiin korjaamaan (öljyvuoto) ja sen seurauksena tuli nakutus ja isompi öljyvuoto. On tämä perkele sitä motorsporttia sit vissii...
-VinskiMo