Teetä ahtimeen painepuolelle hydrauliikkapuljussa letku.
Alkuperäinen öljynpaineanturihan on ainoastaan kytkin valoa varten joten mittaria se ei ohjaa.
Ihan hyvä huomio itseasiassa

Joo toisaalta mihin mä sitä öljyvaloa tarviin kun otan kerta mittarin ihan, joten jos se tarvike öljlypaine anturi sattuis olemaan oikealla kierteellä.. Oisko niin fiksua yhdistelmä anturia joka osais mitata ihan paineen ja lämpötilan, sais vähän niikun kaks kärpästä yhellä iskulla.
Mutta asiaan, huomenna aukeaa kaupat ja pääsee taas ostelemaan palikoita. Otan vakio pakosarjasta nyt mallinnoksen ja käyn koneistamoilla kysymässä paljonko maksaa pakosarjan laipan ja t3 laipan tekeminen, kaverin kautta saan kyllä mustaa hitsattavaa putkea, vaan minkä kokostahan se pitäis olla, varteen otettavia vaihtoehtoja ois 51mm ja 48mm halkasijalla olevat.
Samalla kun lähtee kaupoille kiertämään käyn ostamassa biltemasta hukkiksen ja sen öljynpainemittarin, samalla tietysti käyn etolasta kyselemässä sitä öljylinjojen teettämistä.
Jotain muutakin kun arpomista sain tänään kans tehtyä eli ->

Putkistolle vähän kiinnikkeitä, mallia kiristettäviä, täytyy jostain metsästää muutama uus kannatin kumi kun sen verta haperon olosia.

Ens viikonloppuna käy nokka kohti joutsaa ja sinne pitää mennä vähän rääkkäämään jokkis radalle 740 faceliftiä ja vaihtamaan putkirunkoautoon uutta moottori kanki korkanneen tilalle. Samalla tuon sieltä pari BMW purettua rosterista vaimenninta ja laitan toisen tohon loppuun ettei lähe älytön mekkala sitten. Ei siinä ääni on ihan kivaa minun mielestä mutta täytyy sääliä vähän muitakin.

Dumppi asennukset... No eise nyt ihan menny sinne sitten. Noh, toi pätkä mikä nyt on liian lyhyt tuo volvon vakio, se on ainoa pätkä mikä ahtiputkistossa EI ole vähintään 2.5" joten todennäkösesti teen siihen kans vähän pidemmän 2.5" putken johon hitsaan nipan tolle letkulähdölle.

Ahtimeen tein laipan raudasta, vähän oli pinta ruosteessa palanen mutta lamellilla kun vetäs ni lähti ruosteet kivasti. bi-metalli kuppiterällä sopiva reikä hyvän leikkuu öljyn kanssa ei tuottanu ongelmia, tosin aikaa siinä meni. Siihen ~60mm -> 3" laajeneva pala josta sitten aikanaan lähtee downpipe. Nyt tohon 3" päättyn ajattelin sijoittaa ja ostaa v-bandin niin pystyy irroittamaan dp ilman että tarvii ahtimesta irrottaa. Samoin ajattelin lambdan laittaa tohon pätkään niin ei sitäkään tarvis irrotella jos db irrottelee, tosin en tiedä onko se liian lähellä ahdinta että sulaako lamda/hajoaako lämmöstä?
Niin joo ja tälläkertaa on neuvottelut käynnissä 630cc dekoista, luulempa että tolla setillä mikä mulle nyt on tulossa tarvii jo isommat sumut mitä noi turbon vakiot.
Nythän settinä ois b204ft
-glt nokat
-To4e garretti
-Omavalmiste pakosarja
-suuttimet (xxx cc?)
-3" putkisto
-2.5" ahtoputkisto
-600x300 kiinakenno
-Vapaasti virtaava ilmansuodatin
-Bensa lastu
-Sytkä lastu aikanaan Wiina ennakoilla
Luulis noilla nyt jo se 300hv irtoavan?
-VinskiMo