Carcom Oy  Elekma

vm 94 850 t5 nykii?

  • 22 Vastauksia
  • 5819 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa koljto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
vm 94 850 t5 nykii?
« : 21.07.2015, 15:21:41 »
tuli ostettua kyseinen biili ja seuraavana päivänä pieni nykiminen alle 2000rmp äityi sammuiluksi. aivan kuin ei saisi soppaa tarpeeksi. voisi johtua polttoainesuodattimesta? niin ja kojelautaan syttyi merkkivalo vihreä kolmio ? :-\

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #1 : 21.07.2015, 16:49:51 »
Lambdan merkkivalo tuo ainakin on, muuta en osaa sanoa  :idiot2:
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #2 : 21.07.2015, 17:54:04 »
Se merkkivalo ilmottaa vaan yleisesti jonkinlaisesta moottorin elektronisesta viasta. Lambdan vikaan se ei viittaa suoraa, sitkeistä uskomuksista huolimatta.

Lue siitä ihan ekana vikakoodit. Tästä ohjeet niiden lukemiseen: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0

Katotaan sitte jatkotoimenpiteet ku oot saanu koodit luettua.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa koljto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #3 : 22.07.2015, 16:05:06 »
no niin sain koodin luettua ja antoi vastaukseksi 121. tuttu autonkorjaaja tiesi katsoa että tarkoittaa ilmamassamittaria vai onko se ilmamäärämittari? voiko ja kannattaako se hakea motonetista vai pitäisikö olla alkuperäis osa? voiko tämä vaikuttaa bensan kulutukseen, kun tuntuu että hörppää enemmän menovettä?

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #4 : 22.07.2015, 16:13:39 »
Ensiksi katsoisin putket ja letkut imm:n jälkeen ettei ole vuotoja ja voi sitä koettaa puhdistaa ensin siihen tarkoitetulla srayllä, taitaa olla että ne tarvike mittarit ei oikein kaikistellen näissä toimi niitä alkuperäisiäkin saa luultavasti edullisemminkin kuin volvolta.Nyppäät sen johdon käynnissä ollessa irti tapahtuuko muutosta käynnissä/ajaessa.Vaikuttaa myös bensan syöntiin jos ei toimi oikein.  :(
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #5 : 22.07.2015, 20:50:07 »
Ilmamassamittari on tämä lankamalli mikä näissä on ja alkuperäinen tilalle eli Bosch, jos päädyt vaihtamaan. Mulla oli 740:ssä yks tarvike IMM edellisen omistajan jäljiltä, eikä se normaalilämpöisenä pysynyt käynnissä ilman että antoi vähä kaasua. Boschin IMM:llä hävis tuo ongelma.

Volvertin ohjeet oli hyvät, eli katso ensin IMM:n jälkeen olevat liitokset. Sekin saa aikaan tuon vikakoodin ellei mitattu arvo ole järkevä suhteessa kierroksiin ja kaasuläpän asentoon, eli imuvuoto.

Tässä Vadiksen info ko. vikakoodista.

V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa koljto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #6 : 22.07.2015, 22:20:58 »
kiitos vastauksista, oliko kokemusta pyyhkijä ongelmasta kun kuskinpuolen sulka irtoaa lasista yläasennossa. yritin katsella, mikä kulma on ketuillaan, mutta en saannut käsitystä kuinka se on mahdollista.

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #7 : 22.07.2015, 22:33:02 »
kuskinpuolen sulka irtoaa lasista yläasennossa. yritin katsella, mikä kulma on ketuillaan, mutta en saannut käsitystä kuinka se on mahdollista.

Kyllä vain löytyy kokemusta.
Samasta syystä olen vaihtanut kuskin pyyhkijän sulan varren. Varsi on syystä tai toisesta "väsähtänyt".
Näitä saa esim purkaamoilta. Vaihda se niin taas pelittää. Vanhan korjausta taivuttelemalla ei kannata miettiä, oman kokemuksen perusteella ajan hukkaa. Varsi taisi olla kiinni 13mm mutterilla.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #8 : 23.07.2015, 10:01:41 »
kiitos vastauksista, oliko kokemusta pyyhkijä ongelmasta kun kuskinpuolen sulka irtoaa lasista yläasennossa. yritin katsella, mikä kulma on ketuillaan, mutta en saannut käsitystä kuinka se on mahdollista.

Löytyy kokemusta. Sain jopa huomautuksen tästä katsastuksessa.. "Pyyhintäsektori vajaa vasen"  :P

Pyyhkimen varsi irti ja väännät sitä hieman ruuvipenkissä ja takasin kiinni. Ei kannata rahaa pistää uuteen. Se varsi vaan aikaa myöden oikenee sen verran, että se ei ota kuskin puolen yläreunasta. Hieman ku taittaa sitä niin toimii ku uus. Purkaamolta ostettu varsi tekee saman ennemmin tai myöhemmin.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #9 : 23.07.2015, 10:59:12 »
Pyyhkimen varsi irti ja väännät sitä hieman ruuvipenkissä ja takasin kiinni. Ei kannata rahaa pistää uuteen. Se varsi vaan aikaa myöden oikenee sen verran, että se ei ota kuskin puolen yläreunasta.

Voi onnistua tai sitten ei. Väsyneestä metallista et uutta saa vaikka laulaisit maamme laulun takaperin.
Todennäköisimmin saat taivutella vartta sitten 2-4vk välein  :2funny:
Taivuttelemalla se itselläkin "toimi" hetken aikaa ja sitten kyllästyin, hommasin korvaavan tilalle.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #10 : 23.07.2015, 14:14:06 »
Kahdessa edellisessä autossa tuollainen antautunut pyyhkijän varsi kesti uudestaan taivutettuna sen lopun aikaa mitä ne autot itsellä oli. Toinen oli ehkä vuoden ja toinen 2-3 vuotta. Viimeisin kestänyt sen 2kk mitä siitä nyt on aikaa kun sen taitteli.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #11 : 23.07.2015, 14:41:39 »
Ilmamassamittari on tämä lankamalli mikä näissä on ja alkuperäinen tilalle eli Bosch, jos päädyt vaihtamaan. Mulla oli 740:ssä yks tarvike IMM edellisen omistajan jäljiltä, eikä se normaalilämpöisenä pysynyt käynnissä ilman että antoi vähä kaasua. Boschin IMM:llä hävis tuo ongelma.

Volvertin ohjeet oli hyvät, eli katso ensin IMM:n jälkeen olevat liitokset. Sekin saa aikaan tuon vikakoodin ellei mitattu arvo ole järkevä suhteessa kierroksiin ja kaasuläpän asentoon, eli imuvuoto.

Tässä Vadiksen info ko. vikakoodista.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Jos saan hieman oikaista, massamittari ei ole kuumalankamallinen niinkuin takavedoissa vaan filmimallinen.
Eipä muuta.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2015, 15:14:44 kirjoittanut rocktie »

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #12 : 23.07.2015, 15:21:26 »
Aivan totta. Viimeksi ollu tuon B230F:n IMM kädessä, sekasin siihen.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #13 : 23.07.2015, 20:49:15 »
Voi onnistua tai sitten ei. Väsyneestä metallista et uutta saa vaikka laulaisit maamme laulun takaperin.
Todennäköisimmin saat taivutella vartta sitten 2-4vk välein  :2funny:
Taivuttelemalla se itselläkin "toimi" hetken aikaa ja sitten kyllästyin, hommasin korvaavan tilalle.
Itse en tyytynyt vain vääntelemään.. laitoin lisä "lukko" jousen sinne ja hioin sitä varren stopparia hiukan.


Toiminut nyt joulusta asti jolloin kyllästyin vääntelyyn joka ei toiminut.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2015, 20:52:10 kirjoittanut Xanthe_ »
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: vm 94 850 t5 nykii?
« Vastaus #14 : 23.07.2015, 21:47:14 »
Itse en tyytynyt vain vääntelemään.. laitoin lisä "lukko" jousen sinne ja hioin sitä varren stopparia hiukan.

Toiminut nyt joulusta asti jolloin kyllästyin vääntelyyn joka ei toiminut.

Kyllä sen varmaan noinkin voi saada toimiin.
Se on melko ärsyttävää, ajat sateella ja se varsi ei taaskaan yläasennossaan pysy lasissa kiinni ja tajuaa, että joutuu taas vääntelemään sitä tai muuta tekemään. Ehkä se on kiinni siitäkin mistä kohtaa vartta se väsymispiste on.

Muistaakseni purkaamolta hommasin pari vuotta takaperin, maksoin 10 euroa siitä ja siitä asti toiminut kuin vanhoina hyvinä aikoina  :)
Silloin oli yllättävän huono tarjonta purkaamoilla kuljettajan puolen varrelle. Apparin puolelle oli reilusti enemmän tarjontaa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo