Eli tuo on nyt ihan moottorilähtöistä värinää? Millainen kytkinpaketti tässä on, jousitettu kuitenkin? Mikä on tilanne +80km/h vauhdissa, millä kierroksilla meteli on pahin? Turbiini auki vois varmaan ajella, mut mitenköhän lukon kanssa...
Moottori pohjasta ilmeisesti. Tulee vain auton liikkuessa, rauhottuu vähän ylemmillä kierroksilla. Kaasu pohjassa toimii kyllä kaikista parhaiten. Tasakaasulla ja moottorijarrulla aivan järjetön nopea taajuuksinen tärinä/värinä ihan kun pakoputki olis kiinteenä auton korin kanssa.

Jousitettu massalevy löytyy.
100kmh on aika paha, voin tutkia huomenna ku ajelen töihin niin kierroksia ja ääntä. Ja muutenkin kattella vähän ja pällistellä nosturilla.
Jos ääni ei häviä jostain syystä niin voin huomenissa ottaa videon jos siinä sitä kuulisi. En jaksa tuolla pihalla kontata, mutta heiluttelemalla pakoputkea ei tuntunut kolistelevan mihinkään.
Tosin jos pinjonin kulma on päin honkia se kyllä tärisyttää koko kardaania, mutta epäilen. Tässähän se kometin paska kardaani, senkin jytinät voi tulla tolla tangolla enemmän kun pitäisi.
Googlettelulla (nopea) löytänyt kaksi negatiivista, yhden kenellä ilmeisesti väärässä kulmassa pinjoni ja kolistellut (tai mitä nyt google translate ruotsia ymmärtää) ja toinen norjalainen mikä valitti jyrinää kaasulla ja moottorijarrulla. Muutenhan noita on myyty satoja, bakaxelin ja mkm:n. Luulis jonkun muunkin niistä sanovan "pää räjähtää resonanssista". Tosin ruottalaisethan on race kansaa.

Kytkinpohjassa ja kävelyvauhdista alkaa kuulumaan jumputusta mikä muuttuu resonanssiksi.
Mutta vaikea arvailla enempää tutkimatta.
Enemmän (Aika paljonkin, kun äänieristämätön nissani, apurunko pultattuna kiinteästi koriin ja jäykillä uretaanipuslillakaan pidä mitään vakiota kummallisempaa resonanssia. Rengasmelua kyllä löytyy senkin edestä) race laitteessa kyllä menisi. Menee tän auton äänieristykset ja mukavuus ihan hukkaan tuolla. Helvetin jämäkkä ja kiva se on ajaa tuolla kyllä!
