Ihania nämä Holset vs. Garrett väittelyt. Faktahan on se että se joka siellä oman pellin alla puhaltaa on paras aina. 
Silti kun asiassa pysytään niin Garretin ahtimet on monesti tehty liian pienellä pakopuolella ja sillä hyvät kompurat pilattu. Holsetit yleensä tuottaa sen tehon mitä luvataan. 
Nyt tuli ihan järkevä kirjoitus.
Garrettin huono puoli on yleensä liian pieni pakopuoli, tukossa ylhäällä mutta hyvää spooli.
Holsetin spooli on hiukan huonompi kuin Garrettin mutta ei mee tukkoon ylhäällä.
Homman nimi on yleensä näin, että ne jotka rakentaa käyttisauton valitsee yleensä Garrett ahtimen ja ne jotka rakentaa raceauton valitsee Holsetin.
Kun mennään asiassa syvemmälle, nokkien ja ahtimen tulee olla toisiinsa nähden sopivat eli mille kierroslukualueelle haluat huipputehon. Ahtimen heräämiseen vaikuttaa myös nokkien säädöt, koneen puristussuhteet ja sytkä. Vaikka rakentaa kaks samanlaista konetta, ne ei oo samanlaisia.
Käyttisautoon halutaan huipputehot yleensä jo 4000rpm, mutta esim. minä haluan lähemmäs 9000 rpm.
PS. Holset on kyllä vanhanaikainen mutta puolet halvempi kuin Garrett.