Joo, en minäkään tiedä paraneeko auton toiminta mitenkään EGR:n puhdistamisella, jotenkin vain mieluummin rapsuttelisi tuommoisen määrän töhnää pois ja varmistelisi että egr-ventiili ei jää auki. Pitänee lomalla ottaa ko. hässäkkä tarkempaan tutkiskeluun. Tuolla
http://www.volvoclub.org.uk/tech/NewCarFeatures2006-Technical.pdf on muuten PDF jossa on sivulla 16 mm. tuo egr:n toiminta ja kuvaus, jos ketä kiinnostaa?
En muuten vieläkään ole löytänyt sitä öljynpaineanturia, päältäpäin on hiukan huono näkyvyys sinne lohkon ja öljypohjan rajamaastoon, ja alapuolella on se suojalevy tiellä. Huomasin nimittäin että öljynpaineen merkkivalo ei syty ollenkaan. Vika lienee joko itse anturissa, johdossa tahi sitten peräti polttimossa. Tuossahan on se öljynmäärän anturi öljypohjan pohjassa, ei kai sillä ole paineiden kanssa mitään tekemistä?
Olisi tuo kai jo levinnyt jos ei olisi paineita, joten en vielä ole kovin huolestunut, mutta rauhoittaisi kyllä mieltä kun tietää että tuo valo tarvittaessa syttyy, eikä öljynpaineiden laskemisesta ole ensimmäisenä oireena kolina koneesta.
Ja siihen hetkellisen kulutuksen nollaan menemiseen, laskettelin tuossa äsken pitkähkön alamäen (60 alue) moottorijarrutuksella, meni useampi sata metriä ennenkuin meni nollille hetkellinen kulutus. Jotenkin hitaasti tuo laskee, ainakin bensa-autoissa se tipahti nollille ihan välittömästi.