Mulla calixin letkulämppäri sotki kovilla pakkasilla hehkua. Ja meillä ei saa käyttää sisälämppäriä ollenkaan.
Mihinkä Tome meinasit sen asentaa? Mä laitoin siihen missä calixin oli. Voin laittaa asennuskuvia spostiin.
Kiitos, kuvat tuli perille! Sullahan se asennus on vähän eri paikassa kuin näissä:
Eräänlaisina referenssikuvina oon käyttäny myös näitä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39580.msg774093#msg774093Löytyy samasta aiheesta muitakin kuvia. Tossa vaan sattu omaan silmään hyvät ja selkeet kuvat.
Mutta mutta. Asennus tuohon sisätilan lämmittimen väliin olevaan toiseen letkuun (kumpaan) vai sitten noihin letkuihin mitkä menee lohkoon/öljynsuodattimen jalkaan?
Alla olevassa kuvassa näkyy hyvin noi sisäkennolle menevät 2 letkua, jotka ovat myös houkuttelevalla sijainnilla.

Tässä näkyy lohkolämmittimen vastus, joka muuten painaa vähän tuota letkua suodattimen jalasta.. Sitä pitää ainakin löysätä ja vähän kääntää eri asentoon, jos ei sille muuta tee.

Tässä näkyy "hyvin" sit noi kaksi suodattimen jalasta lähtevää letkua. Toisessa on tuo alumiini (?) suojaputki vielä muovin päällä.
Mihin väliin letkulämmitin? (Tulee se Calix RE480, tämän TVS:n kommentin herättämän ajatuksen pohjalta)
Itse olen sevverta skeptinen noiden pumpullisten versioiden suhteen, että näkisin normaalinkin letkulämppärin riittävänä vaihtoehtona. Tavan lohkolämppäreissä on tyyliin 400-550W tehoa, ja semmosellakin pari tuntia paahtamalla saa koneen lämpötilaa jonkun 40C nostettua ulkolämpötilaan nähden, pitäisi normioloissa olla varsin riittävä. Semmonen luonnonkiertonen systeemi ei ainakaan porsi vesipumpustansa, mutta toisaalta tarttee kohtuusuoran yhteyden lohkon vesitilaan ja eikös tässä vitoslänkyttimessä ole aivan yhtä typerä termostaattiratkaisu kun deekussakin, jolloinka luonnonkierto alavesiletkussa ei toimi?
Se riitti vallan hyvin mun tarpeisiin aiemminkin ja ardicci kuitenkin pitää laitella kuntoon jossain välissä. Tässä lienee kuitenkin oikea letkuhalkaisija, toisin kuin tt-thermossa?
Samalla spekuloin, jos jostain syystä haluan, onko mitään estettä laittaa jossain vaiheessa myös lohkolämmitin päälle? Ei tarvitse huomioida sulakkeita tai sellaisia, mutta muuten auton osalta onko mitään haittaa? Silloinhan olis n. 1000W lämmittämässä jäähdytysnestettä.