Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 740 Tolkuton Pauke

  • 24 Vastauksia
  • 7541 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa toppura123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 Tolkuton Pauke
« : 23.08.2015, 13:44:56 »
Eli ostin äskettäin 740 Farkku volvon talvea ajatellen.

Eilenhän autolla ajeltiin päivä, ja yksi kytkimen kovempi käyttö aloitti tämän ongelman.

- Paukkuu / Naksuu tolkuttomasti peränluota?
- Hiljenee kun vauhti nousee yli 40km/h, mutta nykii säännöllisesti!
- Ääni on todella paha, terävä pauke + nykiminen.
- Ei kuulu vapaalla ollenkaan, ainoastaan vetopäällä.
- Pamahtaa myös kun nostaa kytkimen tiettyyn asentoon ja veto välittyy taakse.

Onko arvon porukalla ollut samanlaista ongelmaa?

Nytkö se perä porsii?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2267
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #1 : 23.08.2015, 13:56:06 »
Ei siinä oikein muuta ole kun auton alle kattelemaan mikä on menossa, ristikko, perä, ei siellä montaa osaa ole mikä paukkuu ja aiheuttaa nykimistä

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #2 : 23.08.2015, 18:02:25 »
Ei kannata hirveästi ajaa. Jos sieltä jotain paukahtaa viimeisen kerran ja hajoaa, voi esim kardaani lähteä irti perästä ja sitten vauriot on isoja.

Poissa toppura123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #3 : 23.08.2015, 18:41:53 »
Auto tutkittu. Perä rikki. Nyt jostain uusi. Olisi tarjolla 2.0 bensa perä sedanista.

Käykö se tähän mun 2.3 bensa farkkuun?
« Viimeksi muokattu: 23.08.2015, 19:10:35 kirjoittanut toppura123 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6795
  • Global alligator
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #4 : 24.08.2015, 11:41:12 »
Käy, välitys vain saattaa olla tiheämpi.
Putsaa se kuskinpuolen akseliputki perästä niin näkyy tarra missä välitykset on.

Jos ei löydy niin perälevy irti ja tekemään jakolaskua rattaita pyöriteltyä..
Veikkaan että 2.3 koneisessa on harvempi perä kuin 2.0 koneisessa. No, kiihtyyhän paremmin. :)

3.73 ja 3.54 on veikkaukset.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35537.0
« Viimeksi muokattu: 24.08.2015, 11:48:57 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2267
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #5 : 24.08.2015, 20:28:22 »
Omassa B200f+ M47 oli 3.73, ei kai tota 3.5 ole vapareissa pahemmin käytetty (700/900)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6795
  • Global alligator
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #6 : 24.08.2015, 21:13:59 »
Yhdessä 740 200E:ssä jonka omistin oli 3.54. En tiedä oliko vaihdettu mutta epäilen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa toppura123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #7 : 25.08.2015, 01:04:38 »
Huomenna haen perän sedanista. Onko kuinka iso homma vaihtaa, kun ei ole perehtynyt? Tulee siis koko akselisto.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1500
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #8 : 25.08.2015, 01:21:10 »
Huomenna haen perän sedanista. Onko kuinka iso homma vaihtaa, kun ei ole perehtynyt? Tulee siis koko akselisto.

Ei mitenkään älytön jos kaikki irtoaa suosiolla. Ihan suoraviivaista pulttaamista.
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #9 : 25.08.2015, 06:13:39 »
Omassa B200f+ M47 oli 3.73, ei kai tota 3.5 ole vapareissa pahemmin käytetty (700/900)
On näitä,nykyisessä 940-91 (B230FB)on välitys 3.5 ja edellisessä 940-92(B230FB)oli 3,73

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #10 : 25.08.2015, 06:21:29 »
Täällä 940 -93 B230FD ja 3.54

Poissa toppura123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #11 : 26.08.2015, 03:17:42 »
Perä vaihdettu. Oli se vanha aika karussa kunnossa, kun ei hampaita juuri näkynyt.

Uuden perän sisukset ei mennyt vanhaan, joten koko akselisto vaihtoon. Uuden perän kansi oli puhki, joten vanhasta otettiin kansi, mutta nopeusanturi on vääränlainen niin ei toimi nopeusmittari nyt, mistähän keksisi uuden ehjän kopan ja anturin?

Käsijarruvaijerikin tuntui olevan muka lyhempi, niin jäi nyt laittamatta se toistaiseksi.

Muutenhan tuo meni lähes bolt-on

Poissa toppura123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #12 : 26.08.2015, 15:26:42 »
Eli siis perä vaihdettu uuteen Sedanista.

Nyt käsijarruvaijerit ovat hieman llyhyemmät kuin ennen, molemmin puolin. Katsastaa pitäisi, mutta en saa kiinni vaijerinpäistä.
Onko perä nyt sitten pidempi vai?

Nopeusmittarikin siis pimeänä, kun koppa tuli vanhasta ja anturi ei yletä ottamaan signaalia.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #13 : 26.08.2015, 16:05:51 »
Eli siis perä vaihdettu uuteen Sedanista.

Nyt käsijarruvaijerit ovat hieman llyhyemmät kuin ennen, molemmin puolin. Katsastaa pitäisi, mutta en saa kiinni vaijerinpäistä.
Onko perä nyt sitten pidempi vai?

Nopeusmittarikin siis pimeänä, kun koppa tuli vanhasta ja anturi ei yletä ottamaan signaalia.

Anna käsijarruvaijeriin löysää kahvan päästä vai onko jo löysät pois?

On toki erimittasia vaijereita mut muistaakseni vaan retkuperä vs jäykkä akseli.

Toisessa perässä saattaa olla eri hammastuskin nop anturikehässä vaikka signaalin saisitkin mittarille asti. Nythän ei pelaa abs eikä ajaessa mene nopeustieto eculle ja kierrokset jää päälle.

Vie anturia lähemmäs kehää, välys on joitakin kymppejä.

Poissa toppura123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Tolkuton Pauke
« Vastaus #14 : 26.08.2015, 16:44:27 »
Hei, mä kokeilen ton löysät pois kahvalta kohta.

Tässä ei oo abs jarruja ja auto toimii normaalisti silti.

Miten saan anturia lähemmäs, ilman oikeeta koppaa mihin menee oikeanlainen anturi?

Erilaiset ne perän sisukset olivat.

 

RallyBaron  Samppasport