RallyBaron  Samppasport

240 Alipaine ongelmia

  • 10 Vastauksia
  • 3487 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HegeP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
240 Alipaine ongelmia
« : 27.08.2015, 21:21:42 »
Juuri tänne rekisteröidyin, kun ajattelin että täällä tiedetään näistä veteraaneista enemmänkin.  :) Ja onhan näistä asioista keskustelua täällä ollutkin, mutta ei tunnut vastausta löytyvän niistäkään.

Nyt melkeen vuoden olleesta 240 B200K -87 löytyi vikaa. Vika ilmeni kun olin säätelemässä sytytystä. Kun otin virranjakajan alipainekellolta letkun irti, tyhjäkäynti ei muuttunutkaan. (Eikö sen pitäisi ???) Kun letkun irroittaa kaasarin puolelta, imua tuntuu olevan kaasarin nastassa. Myös kaasarissa oleva paksumpi letku tuntuu olevan hengissään. (Oli hieman revennyt, mutta teippasin tiiviiksi.) Letkun olen vaihtanut kellon ja kaasarin väliltä. Imusarjassa oleva paksu letku, joka menee kaasarille, oli irti ja työnsin sen kiinni, vaikutusta ei silti ollut asiaan. (Tuntuu lähtevän paikoiltaan aika heppoisasti, lukkiutuuko jollain?)

En oikein tiedä tosta virranjakajan kellosta enempää, voiko siellä olla vuotoa? Vai onko vuoto jo imusarjassa? (Eikös alipaine luoda imusarjassa?) Vai voiko vuoto olla kaasarissa jossain?
Miten kokeilen vuotaako imusarja?

En huomannut vikaa aikasemmin. Jotenkin tuntui, että volle toimisi ihan hienosti, mutta ilmeisesti sitten tämä vika ollut kokoajan.  :o  :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #1 : 27.08.2015, 21:23:38 »
Ota letku kaasarin päästä irti, ja koita imeä. Jos sinne syntyy alipaine, on kello ehjä. Sillä siis ohjataan alipaineella säätyvää ennakkoa.
No kun halvalla sai.

Poissa HegeP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #2 : 27.08.2015, 22:29:40 »
Kyllähän sinne alipaine syntyy, eli kello on ehjä. Mahdollisuudeksi jää kaasari, kaasarin ja imusarjan välinen letku tai imusarjan tiiviste?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #3 : 28.08.2015, 06:34:25 »
Imusarjan tiiviste vuotaa usein, sekä kaasarin alta kqbnatt vaihtaa bakeliitti tiivisteineen.
No kun halvalla sai.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #4 : 28.08.2015, 22:26:25 »
Jakajan sisältä näkee, liikkuuko osat vai liikkuuko ei.
142

Poissa HegeP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #5 : 29.08.2015, 03:10:01 »
Pitää nyt kattoa imusarjan tiiviste ja kaasarin ja imusarjan välinen letku. Jos ei ole vaikutusta, niin tarkistan kaasarin tiiviyden. Kuitenkin kaasarissa tuntuu olevan imua, niin vika voisi olla helposti paikannettavissa.

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 306
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #6 : 01.09.2015, 21:29:07 »
kannattaa tarkistaa toimiiko jakajassa se alipaine säätö.eli jakajalle menevä letku irti koneen käydessä ja imet kovaa siitä pitäis käynti muuttua tai sit jakaja auki sen verra et näät jakajan pohjalle liikkuuko siellä mikään kun imet.eikös nää jakajat säädä myös kierrosten mukaan ennakkoa?eli siinäkin voi olla vikaa sen näkee ajotuslampun kanssa ja imuvuodot löytää helpoiten kun suihkit vaikka breikcleaneria mahdollisiin vuotokohtiin mutta mikä tässä nyt on niikun vika kun tosta alotus viestistä en oikein ymmärtäny?

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #7 : 03.09.2015, 16:03:43 »
Eipä se hirveesti tyhjäkäynnillä käytännössä liiku, kieroksilla. Siis ennakkoa meinasin.

Eikä se kyllä tyhjäkäynti omaan korvaan muutu ottaako letkun pois.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 16:19:35 kirjoittanut Panssarivaunu »

Poissa HegeP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #8 : 18.11.2015, 21:15:34 »
Ongelma selvisi noin 3 viikkoa sitten, mutta jos jotain nyt kiinnostaa, niin kirjottelempa sen nyt tänne.

Imusarjan tiiviste oli huonona, kaikki toimi hetken hyvin.  :D Nyt enään kaasarin ja imusarjan välinen pakeliitti. Brakecleanerilla kun suihkuttaa tiivisteeseen niin hörähtää!
Paljos tommonen tiiviste kustantaa? Jossain luki 7,5€, mutta onko vanhaa tietoa?

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #9 : 19.11.2015, 14:29:31 »
Hyvä kun laitoit vastauksen että mikä oli vialla, netti kun on pullollaan korjaustopicceja joista jätetty kertomatta mikä loppujen lopuksi oli vialla. Ne eivät kauhean hyvin palvele ketään jotka samojen ongelmien kanssa kamppailee.

Onko kaasarin bakeliitti halki? Se saattaa nimittäin olla myös vääntynyt sen verran kieroksi ylikiristämällä (saa myös rikottua kiristämällä liikaa) että valskaa vanhojen tiivisteiden välistä.
Jos se siis on muuten ehjä niin se kannattaa hioa lasilevyn päällä hienolla vesihiomapaperilla ja vedellä tasaiseksi ja tehdä uudet tiivisteet leikattavasta tiivistepaperiarkista. Sain ainakin oman kaasarin näin tiivistettyä.

Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa HegeP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Alipaine ongelmia
« Vastaus #10 : 19.11.2015, 18:31:18 »
Ajattelinkin että olisi jotain hyötyä jos kertoo tilanteen, ehkä joku eksyy tänne jolla on sama ongelma.

Tilasin uudet tiivisteet jo, volvolta tulee jostain tehtaalta, missä ikinä sitten onkin. Bakeliittilätkä taisi olla 9€ tai 8€, paperilätkät olisi ollut 10€/kpl, mutta ei kiitos!  ;D Vähän turhan kallista paperia.
Onkos noille kaasarin pulteille joku momentti olemassa?

 

Samppasport  Futurez