No tosiaan kukin tekee autoilleen mitä tykkää ja jos eegeeärrän tulppaamisesta saa hyvän mielen niin niin voi tehdä. On täälläkin asiakkaita autoineen dpf:lla ja ilman, sekä paljonkin ajettuja d5 moottorillisia volvoja. Mä en ole sitä asiakkailleni suosittelemassa koskaan. En oikein usein edes yhdistäisi tukkeutunutta dpf:aa just egr-venttiiliin. Saati sitten jumiutuneisiin ahtimen siipiin

. Ei se egr nyt ihan noin katala laite moottorissa

. Noihin karstoittumisiin ja dpf:n tukkeutumisiiin kun vaikuttavat ratkaisevasti mm. talvipakkaset, ajotapa ja ajomatkat.
Otetaan esimerkiksi omalla pihalla päivittäisessä ajossa oleva yli 563tkm ajettu volvo: Siinä on alkuperäiset suuttimet, alkuperäinen ahdin, alkuperäinen egr toimivana, mutta sentään dpf on hävitetty. Imuputket on putsattu kerran samalla kun uusittiin venttiilikoneiston osia. Lämmintä riittää ja tehot on tallella. Öljytkin pysyy moottorissa koko 30tkm vaihtovälin. Mitä etua arvioisitte ko yksilöön saatavan jos tuo egr tulpattaisiin?