Carcom Oy  Elekma

940 jäähdytysnesteen merkkivalo

  • 35 Vastauksia
  • 9209 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #15 : 05.09.2015, 20:47:43 »
Se anturi on simppeli reed-kytkin, joka maksaa n. 50centtiä. Joten kummoisesti siitä ei kannata maksaa. Samanlainen on pissapojan säiliössä taso-anturina.
http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=215
http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=7450

Jos paisarissa on koho, saa tuon toimimaan linkatuilla komponenteilla.

Itse korjasin pissapojan säiliön anturin, ihan omasta laatikostosta löytyneellä reed-kytkimellä ja viritelmä on toiminut viimeiset kuusi vuotta ilman ongelmia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #16 : 05.09.2015, 21:31:36 »
Se anturi on simppeli reed-kytkin, joka maksaa n. 50centtiä. Joten kummoisesti siitä ei kannata maksaa. Samanlainen on pissapojan säiliössä taso-anturina.
http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=215
http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=7450

Jos paisarissa on koho, saa tuon toimimaan linkatuilla komponenteilla.

Itse korjasin pissapojan säiliön anturin, ihan omasta laatikostosta löytyneellä reed-kytkimellä ja viritelmä on toiminut viimeiset kuusi vuotta ilman ongelmia.
ok.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2015, 12:14:21 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #17 : 05.09.2015, 22:33:23 »
Tuo mikanin linkiittämä jälkimmäinen bebekin reed rele ei mahdu sitten siihen alkuperäiseen anturiputkeen. Tai mahtuu tosi ohkaisten piuhojen kera, mutta magneettikoho on niin heikko, että sen magneettikenttä ei riitä vetämään tuota relettä. Toi pintaliitosmalli mahtuu paremmin ja toimii.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #18 : 05.09.2015, 23:26:17 »
Tuo mikanin linkiittämä jälkimmäinen bebekin reed rele ei mahdu sitten siihen alkuperäiseen anturiputkeen. Tai mahtuu tosi ohkaisten piuhojen kera, mutta magneettikoho on niin heikko, että sen magneettikenttä ei riitä vetämään tuota relettä. Toi pintaliitosmalli mahtuu paremmin ja toimii.

Tai hommaa sen 960 paisarin, pääsee uskomattoman paljon helpommalla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #19 : 06.09.2015, 23:53:34 »
Tai hommaa sen 960 paisarin, pääsee uskomattoman paljon helpommalla.

Miten se 960 paisari vaikuttaa anturin valintaan?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #20 : 07.09.2015, 08:37:42 »
Miten se 960 paisari vaikuttaa anturin valintaan?

..siinä on se anturi valmiina?

« Viimeksi muokattu: 07.09.2015, 09:02:31 kirjoittanut JuHaU »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #21 : 07.09.2015, 19:39:48 »
..siinä on se anturi valmiina?

Paisarissa on koho (nykyään "kaikissa" tarvike 940 malleistakin) 960 mallissa.

Anturin silti tarvitsee tilata/hommata/rakentaa paisarin pohjaan. Siellä sille paikka. Anturi siis erillinen.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #22 : 08.09.2015, 10:01:35 »
mikäki joku on vielä kiinnostunut aiheesta niin mulla on sitten tommonen kampa missä johdot kiinni,eli siitä voi ottaa irtonaruja missä valmis liitinpäässä,eli helpottaa aikalailla hommaa mittaristonpäässä (eli tökkää johdon omaan kampaan vihreenjohdon viereen ja vetää sen anturille ja toinen anturinpäässä maihin niin se on siinä!(mustan johdon otin tästä kammasta omaan autoon)

Aijaa.com

onko muuten tietoa mikä on toi vasemmalla oleva punanen varotusvalo? mun mielestä siinä ois katin kuva ja kertois jostain kuumuudesta mut en oo varma ja käyttöohjekirjaa en just nyt löydä

Aijaa.com
« Viimeksi muokattu: 08.09.2015, 13:41:37 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #23 : 08.09.2015, 14:51:41 »
Olisko :
Service reminder indicator
tuon kuva on niin paska, että siitä ei saa kunnolla selvää:
http://www.manualslib.com/manual/187861/Volvo-940.html?page=6#manual

EDIT: ei ole

tossa hieman parempia manuskoja:
http://www.volvoclubthailand.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1187902009/9#9
« Viimeksi muokattu: 08.09.2015, 14:54:51 kirjoittanut Justus »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #24 : 08.09.2015, 15:25:52 »
Tuo mikanin linkiittämä jälkimmäinen bebekin reed rele ei mahdu sitten siihen alkuperäiseen anturiputkeen. Tai mahtuu tosi ohkaisten piuhojen kera, mutta magneettikoho on niin heikko, että sen magneettikenttä ei riitä vetämään tuota relettä. Toi pintaliitosmalli mahtuu paremmin ja toimii.

Olisiko jollain mittoja tuosta paisarin reiästä?

Molemmat linkkaamani reed-kytkimet toimivat käytännössä olemattoman vahvoilla magneeteilla mutta tuolla pidemmällä reed-kytkimellä ongelmaksi voi tulla se, ettei se mahdu riittävän syvälle sinne koloon, ellei sen toista jalkaa taivuta. Taivuttamisen jouduin itsekkin tekemään pissa-pojan säiliön pohjaan laittamaani reed-kytkimeen.

Mutta ehdottomasti se pintaliitosversio, jos/kun sitä on saatavilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #25 : 08.09.2015, 15:37:41 »
Olisiko jollain mittoja tuosta paisarin reiästä?

Molemmat linkkaamani reed-kytkimet toimivat käytännössä olemattoman vahvoilla magneeteilla mutta tuolla pidemmällä reed-kytkimellä ongelmaksi voi tulla se, ettei se mahdu riittävän syvälle sinne koloon, ellei sen toista jalkaa taivuta. Taivuttamisen jouduin itsekkin tekemään pissa-pojan säiliön pohjaan laittamaani reed-kytkimeen.

Mutta ehdottomasti se pintaliitosversio, jos/kun sitä on saatavilla.

Kokeiltu on, tosin C70:ssä, en oo ihan varma, onko tuo anturi siinä täysin samoilla mitoilla kuin 900 sarjassa. Ongelma oli, että se orggis johto ei siihen anturiputkeen mahdu, kun rele on niin paksu, muutaman säikeen siihen sai väliin mahtuun, mutta ei se jaksanu vetää. Lyhensin releen liittimetkin ihan lyhyeksi, että rele meni kyllä riittävän syvälle.  Ei se toiminut, pienellä magneetilla kyllä veti, mutta ei paisarin magneetilla, ilmeisesti se magneetti on kuitenkin aika kaukana tosta releestä.
Pintaliitosmalliin mahtuu se alkuperäinen johtokin siihen väliin.

Voihan ton alkuperäisen putken toki heittää mäkeen niin sit mahtuu jo paljon suurempikin rele sinne, mutta kun ei kyseinen yksilö ainakaan jaksanut tolla setupilla vetää.

On mulla varastossa x70 pieni paisari, jossa on toi anturi, siitä saa kyl miattua, jos niitä nyt oikeasti johonkin tarvitset?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #26 : 30.09.2015, 13:38:36 »
Anturin varaosanumerokin on kai hyvä olla tallessa.

3547710
varaosa.fi sanoo: 26,00 €
skandix.de sanoo: 24,16 €


Voi testata onko omassa paisarissa kohoa, heiluttaa sitä tyhjänä niin pitäis kuulua kolina.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #27 : 03.10.2015, 13:12:49 »
Omasta sen kohon rapinan kuulee kun puristelee ylävesiletkusta. Helppo tarkistaa onko kohoa

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #28 : 04.10.2015, 09:02:04 »
Koho näkyy säiliössä kun korkin avaa. Painaa vaikka meisselillä niin näkee liikkuuko se vai onko jumiutunut.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 jäähdytysnesteen merkkivalo
« Vastaus #29 : 05.10.2015, 21:29:29 »
Koho näkyy säiliössä kun korkin avaa. Painaa vaikka meisselillä niin näkee liikkuuko se vai onko jumiutunut.

Ei ainakaan mun säiliössä näy. Se koho on sivummassa ja välillä "muoviseinä".
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo