Näimpä, tarvii harkita vaihtokantta.
530 Kansi haettu, odottaa käsittelyä (puhdistelu, välykset, ym rasvailu ja tarkistus)
Tarviis tilailla tiivisteet, kannentiiviste, nokan stefa, venttiilikopantiiviste, pakosarjantiivisteet, vesipumpun tiiviste, imusarjantiiviste, nuo ainakin. Mietinnässä on vielä sipaseisko kannesta siivun pois, liekö mitään vaikutusta mihinkään?
Kilometrejä tullut nyt pari tuhatta ja öljyt on vielä ihan kuin uudet

Jossain välissä sain lisätä melkein litran öljyä, tosin ei se sitä ole minnekään tiputtanut eikä myöskään nyt vienyt joten taisi olla öljyvaihdon jäliltä tikun alarajassa. Tuli sillä käytyä etelänaapurissakin 600km lenkki päivässä ja hyvinhän tuokin sujui, mitä nyt tulomatkalla rupes kardaani/etupyörän ripustus tms lopottamaan puolessa välissä mutta ei kyllä ole enää kuulunut, mikä lie olisko ollut vaikutusta kun kontti täynnä ilolientä

Ainetta reissulla meni semmonen ~8,5 suurispiirtein yhteensä, kaupungiajoa sai jurrata helsingissä ja tallinnassa kuitenkin jonkin verran.
Tyhjäkäynti meinaa kuumana käynnistäessä tipahtaa pariksi sekunniksi tonne 500rpm, ei sammu kuitenkaan, meniköhän se kaasuläpän säätö liian tiukille..
Bensatankin laipan vaihdoin aiemmin, noh se vuoti vieläkin. Kattelin sit sitä niin oli jäänyt lähtöletkun liitos vuotamaan, siihen pari uutta klemmaria ja nyt pitää. Samoin oli se tankin iso mutteri jäänyt löysälle, hakkasin sen kiinni niin nyt on aika tiivis. Kovasti kun koria keinuttaa niin vielä se jostain tihkuu eli ei täyteen uskalla tankata mutta esim. 30l ainetta tankkiin niin pysähtyessä ei enää aine haise

Niin ja vaihdoin tähän viikonloppuna deekusta putkistonkin, onko se nyt sitten 2,25 vai 2,5" kuitenkin etuputkesta taaksepäin, eli katti tais unohtua välistä, pienen hitsuu muokkauksen sai tehdä väliputkeen niin parani. Eikä koputa enää pohjaankaan käynnistäessä. Vetoihin tuli kyllä ihan huomattava muutos....
Takakontin humppalaatikonkin tein uuden, käytännöllisemmän mallin mikä menee sinne hattuhyllyn alle hyvin. Tuli just jämäkkä ei tarvi sitoa kiinni kun pysyy purituksissa sopivasti.
Edelleen vaivaa etupään kolinat ja kokoajan pahenee

Raidetanko on ihan tuntuvasti jo ainakin oikealta välyksellinen, sisäpäästään. Tuntuu että jotain muutakin siellä on välyksellistä kun kun ratissakaan ei tunnu oikein mitään klappia.
Niin ja sekin vielä että oli iskarirempasta jäänyt jousien yläkumien päältä jäänyt ne peltilätkät pois

Ei ihme että oli jäykkä ohjaus ja kampes aina toiseen suuntaan

Noh tolpat auki ja pellit väliin, samalla rasvasin yläpään laakerit hyväks ja perhana että tuli hyvä ohjaus nyt kyllä kelpaa



Jatketaampa näillä sitten taas.....