No sisustan kanssahan tässä on puuhasteltu! Käytännössä kojelauta on ainoa isompi sisustan osa mikä ei vielä irti ole ollutkaan

Homma jatkui katosta paksin ja takapenkkien kautta eteen asti.
Ensin purkasin kaikki paksin verhoukset pihalle ja pöllyttelin kirput ja hämähäkinseitit paineilmalla. Sitten liuottimet perään ja tiskiharjaa päälle. Pohjatulpat auki ja letkulla vettä perään niin että tavaratilassa oli uima-allas


Sitten saikin kuivaa hallilla muutaman päivän rakennuspuhaltimen avustamana.
Löytyi myös pakollinen kuppa vas. takapyöräkotelosta

Seiskassa oli samoissa paikoissa myös, palataan tähän myöhemmin...
Kaupasta lisää sTp:n bitumifoliota, ja taas liimailemaan

Foliota on nyt siis suurinpiirtein joka puolella

Pyöräkoteloihin tempasin lisäksi 10mm vaahtomuovin liimapinnalla, sekä takakylkien sisäpintoihin samanlaisen 50mm:n, kun sitä sattu olemaan.
Pitäs sitte taas olla vähän vähemmän rämisevä takapää...
Irtonaiset verhoukset pesin liuottimella ja painepesurilla. Ihan älytön määrä taas paskaa niistäkin, vaikka päällisin puolin näyttivät siisteiltä. Kuivatus ja takasin paikalleen käänteisessä järjestyksessä.
Sitten päästiinkin jo matkustamon lattiaan. Penkit, konsolit ja lattiaverhoukset pihalle & pesuun


S*tana taas tätä ryönän määrää!


Painepesuria taas ja hyvät tuli. Vanhat kangaspenkitkin sai tässä vaiheessa jäädä eläkkeelle.
Sisustan perusteellinen siivous oli edeltävälläkin kerralla rahallisesti kannattavaa, samoin nyt

18,80mk sekä 3,55€

Lisäksi uusien penkkien kiskoista löytyi vielä 20penniä
Sama kuvio toistui suurinpiirten matkustamossakin kuin tavaratilassa; imurointi, liuotin, tiskiharja, huuhtelu, kuivatus ja bitumit päälle. Lattioille heitin vielä 10mm äänieristevillaa pari kerrosta. Astetta hiljasempi, ehkä...
Classicin puolinahkapallit pesin kangasosiltaan painehuuhtelulaitteella, ja nahkaosat kissasaippualla ja taikasienellä. Tulipa puhdasta.
Päälle sattui vielä löytymään jämäpullo Autoglymin leather care -tököttiä. Haisee muuten ihan hirveälle...

Ja sitten uudet jakkarat autoon



Koiraverkko on vielä laittamatta, kun pilarimuovit on lestadiolaismallin autosta, jossa siis vyöt paksissakin. Näinollen nuo luukut katon reunoista on väärin leikelty koiraverkon kiinnikkeitä ajatellen.
Löysin sopivasti sähkölasinnostimien roippeet tästä kulmilta, niin upgreidataanpa nekin. Johtosarjat pilareihin astihan tässäkin oli jo valmiina.
Takaovet kappaleiksi siis, ovien pesu sisältä, nostimet + ovien johtosarjat vaihtoon ja taas kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Ja kyllä taas on pramiaa!

Nappulat hipostelin kaikki valollisiksi yhdistelemällä 850:n ja 940:n katkaisimien osia. Samalla asensin vas. etuoveen 850:n autodown -releen ko. sähkölasille.


Takaovien veivinreiät paikkasin tyylikkäästi ilmastointiteipillä, kun täytyy nuo kaikki ovipahvit vaihtaa jossain vaiheessa kumminkin. Ovat sen verran huonokuntoiset ja rutussa(YLLÄTTÄEN) yläreunoistaan.
Täyspitkä paksin kahva/rekisterivalotkin löytyi osienhakureissulla, mutta palataan sen asennukseen myöhemmin.
Linja-auto toi Kouvolaan myös yhden kunnollisen(?) ahtopainemittarin.
Asennetaan, kunhan keksitään mihin

Loppukevennys:

Lasse-niminen eläin tykkää myös nykyisistä istuimista


Appiukkovainaan rojuista löytyi taas volvoaiheista tavaraa