KL-varaosat  Race.fi

B20A koneen räplättävä/rällättävä ääni

  • 6 Vastauksia
  • 4121 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Joo eli 142:sen B20A koneesta kuuluu kiihdyttäessä semmoinen räplättävä ääni. Tasakaasulla ääntä ei kuulu, mutta heti kun polkasee kaasua, niin mitä suurempi kuorma tulee koneelle, niin sen selkeämmin kuuluu. Itse kuvittelisin, että kuuluu venttiileistä, mutta välykset siinä on ainakin kohdallaan. Toistaiseksi ei ole ainakaan kulkuun vaikuttanu, mutta hyvähän ongelma olisi korjata ennenkuin vaikuttaa kulkuun. Nyt omat neuvot loppu, että mistä vikaa etsisi.

Poissa Janne H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: B20A koneen räplättävä/rällättävä ääni
« Vastaus #1 : 15.09.2015, 12:28:40 »
Itselläni pakosarjan liitoksen/tiivisteen vuotaminen sai aikaan kaasuttaessa tuhinaa ja räpätystä.
Jos ääni on metallisempi, niin vika löytyy varmasit jossain mekaanisessa osassa.
Amazon -70 zenjavolvoamazon.blogspot.com

“The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed.”
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: B20A koneen räplättävä/rällättävä ääni
« Vastaus #2 : 15.09.2015, 12:54:31 »
Itseäni harmitti aikoinaan samanlainen rallatus ääni konehuoneesta ja syyllinen löytyi jarrutehostajan takaiskuventtiilistä joka oli kulunut aikojen saatossa. En kylläkään muista kuuluiko ääni kiihdyttäessä vai pintakaasulla, mutta kannattaa sekin tarkistaa.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: B20A koneen räplättävä/rällättävä ääni
« Vastaus #3 : 15.09.2015, 14:32:46 »
Tuo pakosarjan tiiviste ainakin falskaa. Onkohan tuosta mitään toivoa saada pakosarjan pultteja katkasematta irti? Kannattaako kone käyttää lämpimäksi vai olisiko jotain hyviä vinkkejä hommaan. Mulla on vahva epäilys, että tuosta ei ole pakosarjaa irroitettu koneen kyljestä kertaakaan.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2452
Vs: B20A koneen räplättävä/rällättävä ääni
« Vastaus #4 : 15.09.2015, 16:56:09 »
Sama vika itsellä ollut aina, tai luulen ainakin että puhutaan samanlaisesta äänestä.

Tehostinta ei ole ollenkaan käytössä enää, ja kaikki ongelmat käyty läpi, tulkut siihen tulokseen että se on ominaisuus :idiot2: Kone kaiketi nakuttaa kuormituksessa vaan.

Tiivisteeseen toimii tosi hyvin (bilteman) tiivistetahna lisätiivistykseksi, ite laitan aina tiivisteiden molemmin puolin kun on kaikki laippapinnat enemmin ja vähemmin happamat tms..
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20A koneen räplättävä/rällättävä ääni
« Vastaus #5 : 15.09.2015, 20:14:07 »
Kolmesta kannesta vain yhdestä yks pinna poikennut. Kuumana irti
940 classic

Poissa Janne H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: B20A koneen räplättävä/rällättävä ääni
« Vastaus #6 : 15.09.2015, 20:39:10 »
Pulttit lähtevät vääntämällä, joko yhdessä tai kahdessa osassa. Ehkä kannattaa ennakkoon tilata vaihtopultit ja lainata kaverilta varmuudeksi välineet, joilla katkenneet pultit saa kammettua ulos koloista.

Itse vaihdoin imu/pakosarjan tiivisteen juuri kuukaisi sitten. Vika oli enemmänkin pakosarjan epätasaisessa pinnassa. Ensimmäisessä yrityksessä vuotojen tilkitsemiseski käytin jotain kuumuudessa kovettuva tahna, mutta se mureni kahden viikon aikana ympäri pääkaupunkiseutua. Nyt on vuorossa http://www.motonet.fi/fi/tuote/602353/Permatex-Ultra-Copper-tiivistesilikoni-80ml . Kyllä tuntuu hyvältä ajella hiljaisella autolla, ilman ikäviä sivuääniäl.  :)

Mutta saas nähdä kuinka kauan kestää, kyse on kuitenkin vain paikkauksesta. Ainakin itämaan tietäjät netissä kehuvat kyseisen aineen kestävyyttä.

Amazon -70 zenjavolvoamazon.blogspot.com

“The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed.”
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

 

KL-varaosat  Race.fi