Elekma  Autoracing

C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?

  • 12 Vastauksia
  • 4250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MLAINE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« : 15.09.2015, 23:23:41 »
Tähän voisi keräillä kysymyksiä ja vinkkejä osien yhteensopivuudesta.

Itseä kiinnostaisi ensihätiin:
-Löytyykö jostain mk1 malleista umpioiden pesimet pelkillä suuttimilla ilman pyykimiä ja käykö ne pyyhkimillisen puskurin pesimien aukkoihin / pyykimien moottorien kiinnityksiin miten hyvin? mk2 korissa noita ainakin taitaa olla, mitenhän niiden yhteensopivuus vanhempiin puskureihin?

-Etuovien kahvat, käykö coupeen nelivisen etuovista? Korjausoppaan mukaan ainakin irroittamisessta on jtn eroa 4-oviseen nähden...

-Etuovien ikkunoiden moottorit lienevät erilaiset (korjausoppaasta saa sen käsityksen), ja tuskin lienevät autokohtaisestikkaan käännettävissä puolelta toisella vaan on vas. ja oik. kätiset moottorit erikseen?

-Bensa turbojen pakoputket, alkukäyrä (katti), käykö 4-ovisista coupeen? Ja onko noissa alkukäyrissä eri kokonekokojen kesken eroja? Entä loppu putket?
« Viimeksi muokattu: 15.09.2015, 23:32:50 kirjoittanut MLAINE »

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #1 : 16.09.2015, 00:07:43 »
peilitkin on erinlaiset eli ei mee ainakaan bolt on, purkamalla saattaa saaha jotain vaihtokelpoisia osia keskenään eri kuoret oli erinlaiset ainakin.

etupenkit tietenki on erit vaikka samanlainen sisusta näyttäs olevan.

C70 2.3 T5 RN moottori-99 venttiilli oli paksuudeltaan 6mm, kun se oli samanikäisessä farkussa samalla moottorilla 7mm.

alatukivarret oli erinlaiset.


Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #2 : 16.09.2015, 06:30:54 »
Pääsääntöisesti tekniikkapuoli on sama, mutta korin osat eivät.

Alkukäyriin pätee sama sääntö kuin 850/ x70 malleihin. Riippuen turbosta ja onko neliveto vai ei. Etuvetoisiin on 3 vaihtoehtoa, 15g ahtimen kartiolähtö (yleensä 850), mitsun ahtimen laippa lähtö SUORA (näitä varmaan suurinosa) ja VINO. Vinoja on pääsääntöisesti 99->



Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #3 : 16.09.2015, 08:27:03 »
peilitkin on erinlaiset eli ei mee ainakaan bolt on, purkamalla saattaa saaha jotain vaihtokelpoisia osia keskenään eri kuoret oli erinlaiset ainakin.

etupenkit tietenki on erit vaikka samanlainen sisusta näyttäs olevan.

C70 2.3 T5 RN moottori-99 venttiilli oli paksuudeltaan 6mm, kun se oli samanikäisessä farkussa samalla moottorilla 7mm.

alatukivarret oli erinlaiset.

Turbomallin C:ssä on alatukivarsi ihan sama kuin S/V turbo/diesel malleissa, (4 pulttia apurunkoon runkoon) kääntymisen rajoitin vaan on paksumpi C:ssä. Vapareissa on se toisenlainen tukivarsi, joka on kahdella pultilla apurungossa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #4 : 16.09.2015, 08:31:14 »
Tähän voisi keräillä kysymyksiä ja vinkkejä osien yhteensopivuudesta.

Itseä kiinnostaisi ensihätiin:
-Löytyykö jostain mk1 malleista umpioiden pesimet pelkillä suuttimilla ilman pyykimiä ja käykö ne pyyhkimillisen puskurin pesimien aukkoihin / pyykimien moottorien kiinnityksiin miten hyvin? mk2 korissa noita ainakin taitaa olla, mitenhän niiden yhteensopivuus vanhempiin puskureihin?

-Etuovien kahvat, käykö coupeen nelivisen etuovista? Korjausoppaan mukaan ainakin irroittamisessta on jtn eroa 4-oviseen nähden...

-Etuovien ikkunoiden moottorit lienevät erilaiset (korjausoppaasta saa sen käsityksen), ja tuskin lienevät autokohtaisestikkaan käännettävissä puolelta toisella vaan on vas. ja oik. kätiset moottorit erikseen?

-Bensa turbojen pakoputket, alkukäyrä (katti), käykö 4-ovisista coupeen? Ja onko noissa alkukäyrissä eri kokonekokojen kesken eroja? Entä loppu putket?
Ei ole tietääkseni tuollaista versioo pyyhkimistä MK1 kopassa ollut.

Ikkunan nostimet on erilaiset, itse varsinaisesta nostimen moottorista ei ole tietoa.

Putket taitaa olla muuten ihan samat, riippuen tosin tuosta turbon lähdöstä.


Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #5 : 16.09.2015, 23:51:18 »
Turbomallin C:ssä on alatukivarsi ihan sama kuin S/V turbo/diesel malleissa, (4 pulttia apurunkoon runkoon) kääntymisen rajoitin vaan on paksumpi C:ssä. Vapareissa on se toisenlainen tukivarsi, joka on kahdella pultilla apurungossa.


eipä ollu mulla samanikäsessä ja samalla tekniikalla olevassa -99 farkussa samanlaiset varret, kuin coupessa eli kahella oli kiinni.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #6 : 17.09.2015, 07:52:55 »

eipä ollu mulla samanikäsessä ja samalla tekniikalla olevassa -99 farkussa samanlaiset varret, kuin coupessa eli kahella oli kiinni.
No nää on näitä göran malleja välillä, mitä on sattunu hyllystä käteen osumaan.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6666
  • Global alligator
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #7 : 17.09.2015, 09:58:38 »
No nää on näitä göran malleja välillä, mitä on sattunu hyllystä käteen osumaan.
Vahvistan. 850 ja alkupään 70 malleissa on myös turboissa normaaleilla puslilla olevaa 2-pulttivartta sekä tuota 4-pulttivartta mikä on aina mainittu turboihin.
Jos kaupoille lähtee, pitää katsoa kumpi siellä on. :juhau:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa MLAINE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #8 : 27.09.2015, 21:55:35 »
Pääsääntöisesti tekniikkapuoli on sama, mutta korin osat eivät.

Alkukäyriin pätee sama sääntö kuin 850/ x70 malleihin. Riippuen turbosta ja onko neliveto vai ei. Etuvetoisiin on 3 vaihtoehtoa, 15g ahtimen kartiolähtö (yleensä 850), mitsun ahtimen laippa lähtö SUORA (näitä varmaan suurinosa) ja VINO. Vinoja on pääsääntöisesti 99->

Kävin yhdestä C70 purkuautosta osia hakemassa ja 2.0T katti oli tosiaan luokkaa puolet pienempi kuin 2.3T5:sen... Onko tietoa missä kaikissa "ei coupeissa tai turbottomissa" olisi yhtä pitkä katti kuin tuossa 2.3T5:ssa?  Samassa pihassa puretussa 850:ssä näytti ainankin olevan silmämääräisesti yhtä pitkä katti...
Onko muuten siihen samaan mötikään rakennettu osa kokonaisuudesta sisältä äänenvaimentajaksi?

Turboissa ilmeisesti siis riittää että on samanlaisella lähdöllä ja silloin koko alkukäyrän pitäisi käydä myös coupeen? Onko loppuosakin sitten samanlainen C/S/V70:ssä kunhan on etuveto?

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #9 : 08.04.2018, 20:10:58 »
Kojelauta sama V/S/C keskikonsoli myös sillä eroituksella että takaosa on "jatkettu" V/S.n vastaavasta keskitunnelin päälle joka on coupessa 10cm korkeammalla.
Mutta onko etutolpat samat ? Nyt paikalla äkkiväärä coilialusta joka lentää kuikkaan justiinsa. Eibachin Pro-kit -20 mm tulossa sakuista.
Ja oletettavasti jouset ei ainakaan coilitolppiin käy
S80 Executive D5 AWD

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6237
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #10 : 10.04.2018, 10:19:12 »
C70:ssä on lyhyemmät käsijarruvaijerit kuin S/V70:ssä.


Mutta onko etutolpat samat ? Nyt paikalla äkkiväärä coilialusta joka lentää kuikkaan justiinsa. Eibachin Pro-kit -20 mm tulossa sakuista.
Ja oletettavasti jouset ei ainakaan coilitolppiin käy
Etutolpat samat kuin S/V.
Itse tilasin naurettavaan hintaan Saksasta merkittömät iskarit, kääntölaakerit ja yläpäänkumit. Kuluineen 167€ (Nämä ja tämäsetti).
Haen noilla leiman ja sitten pohdin mitä teen ton laitoksen kanssa, BC racing oli jo ostoskorissa, mutta duuni muutokset (matka venähtää 2,5x niin T5:sen järkevyys mietitytää) tulivat sotkemaan ostoksia :P

Mitähän puutteita mulla vielä onkaan leimalle, etuiskarit kunnossa, käsijarru toimii, ei enää pahemmin huohota, moottorinylätuki ehjä, väärän väriset polttimot vaihtaisi ja ehjäisi leimaus yrityksen jälkeen syttyneet abs valon uusimalla anturin :P
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #11 : 10.04.2018, 19:11:48 »
Halvat kyllä mutta sopivuus II koppaan  tekstin mukaan ... Itse puhuin 1.gen laitteista
S80 Executive D5 AWD

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6237
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: C70 - S/V70 osien yhteensopivuus?
« Vastaus #12 : 10.04.2018, 20:53:21 »
Halvat kyllä mutta sopivuus II koppaan  tekstin mukaan ... Itse puhuin 1.gen laitteista
Jep. Mutta kun laittaa auton speksien mukaan haun niin on oikeat ja oli aikakin omaan -99:siin bolt on.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron