
Lähteenä "real world consumptionille" on spritmonitor.de
Nyt kyllä yllätti, että eu-normikulutukseen ei tavanautoilijat pääse, etenkään kun painotetaan VAPAIDEN RAJOITUSTEN Saksaa
Mistä löysit tuon lähteen, en huomannut sitä jutussa?
Mutta silläkin pohjalla pitää toimittajan medianlukutaito kyseenalaistaa vahvasti. Mikä pistää ihmisen kirjoittamaan normin ylittävistä AUTOMALLEISTA, kun jutussa mainituilla autoilla muutamat ajavat normilukemilla pitkän ajan keskiarvona?
Toki jokaisen automallin käyttäjien keskiarvo ylittää normin, mutta minimiä etsien se normimittauskin tehdään, joten millä perusteella jonkun ruuhkassa tonttuilevien moottorinsa hyötysuhdeoptimista mitään ymmärtämättömien keskiarvokuskien keskikulutuksen pitäisi olla autonvalmistajan vastuulla?
Hyväkulkuiset moottoripyörät kuolevat sukupuuttoon, jos keskimääräisten ajokortin haltijoiden annetaan määrätä niiden kiihtyvyys.
Kun 740 GLE oli uusi, ja nopeusvalvontaa tehtiin Lontoon ympäristössä poimimalla moottoritieltä muita selvästi enemmän ylinopeutta ajavat. Tutkia ei ollut käytännössä lainkaan, eikä ensimmäisen 10 mailin ylityksestä ollut kukaan kiinnostunut. Nopeudet eivät olleet vapaan nopeuden valtateiden tasolla, mutta selvästi yli sen mitä Pohjanmaalla mahdun käyttämään. Samoin tungosta oli toisinaan jopa enemmän kuin Tuiran asemalla.
Lontoon ruuhkat ja moottoriteiden nopeudet kompensoivat 740 GLE:n ympärivuotisen kulutuslukeman desin tarkkuudella samaan kuin Suomen talvi. Mutta kuten sanot, tämän on vahvasti nopeudesta riippuvainen. Kun lähtötilanteena on suomalainen moottoritienopeus, kaikki sen yli nostaa kulutusta jyrkästi. Varsinkin, jos tuulen läpi ollaan tunkemassa isoa Legopalikkaa.