Ei voi muuta kuin hattua nostaa siviilirohkeudesta, selvitystyöstä ja lopputoteutuksesta. 
Aivan huikea lopputulos 
Hyvä tuo on jo, vaikkei kaikki toimikkaan.

Aikas hieno experimentti ja lopputulos!
Kielen vaihto onnistuu rahaa vastaan, mutta eco ja power näytön toimintaan saanti voi olla hankalaa. Mahtaakohan mottorinohjaukselta tulla tarvittavaa tietoa lainkaan...
Hyvin tuo nuorentaa tunnelmaa autossa, niinkuin erissä istuisi.

Ongelma tuossa on ainakin virallisesti Volvolla tuo kun tähän autoon VIN numerolla päivitettäisiin nuo ohjainyksiköt. Joten ei tämän auton VIN numerolla löytyisi tähän uuteen mittaristoon mitään, tai siis tämä oli vasta oletus kun kysyin. Koittamallahan se vasta varmistuu, mutta siksi suositteli suoraan eri firmaa.
Tässä pitäisi tietää, että onko ne kielet valmiina mittaristossa vai autossa. Koska uudemmassahan ne kaikki kielet on. Tai tässä vanhassakin tuosta näytöstä vaihdetaan kieli, mutta se ei vaihdu tähän mittaristoon.
Eco ja Power voi kans tosiaan olla melko vaikea, ilmankin kyllä pärjää.

Kielenvaihto onnistuu tuolla uudemmalla mittaristolla olevissa Volleissa keskikonsolin valikosta. Kuinka tässä tuunatussa sitten 
Eikös kielen voisi vaihtaa ainakin käyttämällä mittariston kiinni uudemmassa?
Tämä ajatus oli itselläkin jo ennekuin tuota mittaria vaihdoin, että voisiko se onnistua ihan niin helposti. Jos kielet on mittarissa itsessään sisällä ja siinä on muisti, mikä pysyy myös kun mittarin käyttää irti ja siirtää autoon, niin silloin tuo voisi jopa toimia. Ongelma vaan, että ei kellään tutulla ole uudempaa +2014 S60/V60.
Jos joku Oulun seudulta tahtoo alkaa yrittämään, niin varmasti maksan vaivanpalkat. Mittaristo irtoaa autosta noin 10-15minuutissa 
Oliko sinulla joku ODB2 juttu tuohon suunnitteilla? Hitto tuo näyttäis kyllä hyvältä.
Ei näy mittarilukema tuossa mittarissa?
Edit: Saitko Pietilä selvitettyä mitä eroja noissa eri mittareissa on? Katselin ruotsissa että dieseleissäkin on erilaisella varaosanumerolla mittaristo.
Olen siis jo tuon OBD2:n kytkenyt tähän. Ilman sen kytkemistä ei edes vaihteistolle näyttäny mikä vaihde oli päällä.
Tuo vanhempi mittaristo juttelee vain neljällä kaapelilla. Käytännössä siis plussalla/miinus ja Middle Speed can (H+L)
Tämä uudempi mittaristo juttelee kuudella kaapelilla, eli vanhaan ei tule kuin tuo 4 kaapelia liittimeen. 2 kaapelia varastetaan OBD2:sta. Ja ne mitkä varastetaan ovat High Speed can. (H+L)
Turkkilaisen kanssa mitä näistä porisin niin meinasi, ettei olisi väliä onko mittaristo bensa vai diesel. Hän oli ottanut mittariston dieselistä omaan bensaan. Oli myös ottanut autosta missä ei ole Driver Supporttia mutta, oli sitten toiminut hänen autossa. Itsellä tämä minkä nyt ostin niin oli Amerikasta. Driver Supportteja tai Webastoa ei ollut tässä, mutta ne toimii täydellisesti tässä. Tällä oli myös sama varaosakoodi kuin siinä XC70 2013:ssä. Tuon enempää en osaa varaosakoodeista sanoa, mutta tuntuis kaiken toimintojen olevan mittaristossa ja sitten auto käskee näyttää mitä pitää?
Mittarilukema näkyy. Näissä teemoissa on valittavana pyörittämällä mitä näytetään. Ensimmäinen tila on käytännössä tyhjä. Toinen tila näyttää keskikulutuksen, keskinopeuden, trippi 1 ja kilometrit. Kolmas tila näyttää hetkellisen kulutuksen, tankilla ajettavan kilometrimäärän, trippi 2 ja kilometrit.






























En tiedä voisikohan nuo huoltomuistutinkin lähtä pelaamaan kun tuo nollataan, lähtee sitten laskemaan uudestaan? Nyt näinä kuukausina se tais muutenkin tulla, Tammikuussa viimeksi huollettu noin 130 tkm kohilla, eli alkaa täyttymään määrät. Tiedä sitten jos nyt itse nollaisi tuon, mutta ilmoittaakohan sitten sitä oikeaa ajankohtaa millon auton omista tiedoista tieto tulee.

Tai sitten odottaa sinne ja nollaa siellä, niin voisi sitten jatkossa toimia ihan oikein myös tuokin.
Tuli myös huomattua, ettei adaptiivista vakkaria voi kytkeä jos DSTC on pois päältä, eli DSTC sport tila päällä. Piti ihan ohjekirjasta tarkistaa ja niin se kuuluukin olla.
Siis ymmärsinkö oikein että vedit pari piuhaa OBD -portista mittaristolle ja se alkoi toimimaan sillä? Vau, XenonLed vai mikä se firma olikaan myy tuohon käyttöön adapteria "sopivaan" hintaan mutta sille ei ole siis tarvetta.
Itseä kiinnostaa tämä nyt vain teorian tasolla kun omassa XC:ssä on digimittari jo tehtaalta 
Ymmärsit, kaksi piuhaa vedetty. Koko hommaan aikaa menee noin puolituntia jos työkalut on esillä.
Tarkoitat varmaan tuota XeMODeX. Heilläkään ei ole tuossa kyllä Suomea speksattu:
https://xemodex.com/us/product/tft-retrofit-kit-for-2013-volvo-s60-includes-a-brand-new-tft-cluster-dim/Hinta on hieman tyyriimpi tietysti. Mutta heillä taitaa toimia kaikki tuossa tuota bugia lukuunottamatta, ellei se ole korjattu. Heillä tulee kaikki tuon OBD:n kautta, mutta näyttää sitten taas vuosimalliin rajoittuvan tuo.