Kulkukoira  Proturbo

740 etupyörän tuennassa jotain häikkää ?? vai vaan kurosvikanen kummi

  • 17 Vastauksia
  • 9940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
tänään porukalla ihmeteltiin ton oman rakkineen pyöräntuentaa.. tehny renkaan puolikkaaseen sormen muotosen ja levysen uran ja toinen puolikas vaan silonen.. ehkä kudosvikaa renkas?

no itse asiaan, potkittiin sitä kumia siinä ja koko paketti heilu huomattavasti tuennassaan tai oikeestaan tärisi. toinen puoli samanlainen ja oliks se kallekyyn 940 jossa se tärisi vähemmän..

leimalla tuo on käytetty 12.4 2011 silloin ei mitään väljää ollut missään, eli onko vaan kaikki puslat tuennasta yhtä paskoja vai onko jokuaika sitten tehty pyörien suuntaus menny persiilleen. sillon käänsi 1mm haritusta ja sit takasin auraukselle. auto kulkee 100m hyvin suoraan vähän kaartaa sinä aikana vasemmalle? ja rengas kulunut siis repsikanpuolelta ulkosyrjästään


Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Laita kaveri tuijottamaan etupyöriä ja pienellä vauhdilla jarrutat, josko pyörä liikkuu etu/taka suunnassa liikaa. Isävainaan 740:ssä kuskin puoleinen pyörä liikkui varmaan viisi senttiä taaksepäin ja rengas kulunut ulkosyrjältä. Ja sekin juuri käynyt katsastuksessa silloin, eikä mainintaa siitä. Kumi siellä alatukivarren rungon päässä aivan horo.

The moose

  • Vieras
kyllä ne kumit on ihan ehjän oloset päälleppäin, ainoo mikä on murtunu on kallistuksen vakaajan pään kumit. voishan ne vaihdella jos tuo auto syystä tai toisesta mulle vielä huomisen jälkeen jää  ;)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
kyllä ne kumit on ihan ehjän oloset päälleppäin, ainoo mikä on murtunu on kallistuksen vakaajan pään kumit. voishan ne vaihdella jos tuo auto syystä tai toisesta mulle vielä huomisen jälkeen jää  ;)
Jahas... Meinaat siis kaupoilla käydä oikeesti.  ;) Saas nähä onko perjantaina volvon väri vaihtunu tummempaan.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

The moose

  • Vieras
Jahas... Meinaat siis kaupoilla käydä oikeesti.  ;) Saas nähä onko perjantaina volvon väri vaihtunu tummempaan.

niin täys tuon remontoimiseen ja onhan tuo jo 21 vuotias, tummempi on selkeesti vielä teini iässä joka sopii mulle oikeen hyvin  ;)

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
no itse asiaan, potkittiin sitä kumia siinä ja koko paketti heilu huomattavasti tuennassaan tai oikeestaan tärisi. toinen puoli samanlainen ja oliks se kallekyyn 940 jossa se tärisi vähemmän..

leimalla tuo on käytetty 12.4 2011 silloin ei mitään väljää ollut missään,

Joo, meidän volleenhan sitä verrattiin.
Yksi asia tuli mieleen. Vuosi sitten, kun meidän volvoa katsastettiin, ei inssi huomautellut mistään alustan osista.
Kuitenkin muutama päivä myöhemmin alettiin tutkia kolahtelevaa etupäätä ja huomattiin että reaktiotangon eli pitkittäisen tukivarren etummaisista puslista (motonetissa "alatukivarren keskihela") ei ollut juuri mitään jäljellä ja etupyörä pääsi liikkumaan edestakaisin.
Että josko tässäkin tapauksessa on katsastuksessa tarkasteltu vain palloniveliä eikä kumiosia tutkittu ollenkaan?
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

The moose

  • Vieras
tuossa tutkin taas potkimalla ja rekkaraudalla vääntäen.. sieltä on selkeesti menny ne puslat jotka on auton pituus suuntasesen alatukivarren päähän pultattu ja joka tulee toisesta tukivarresta läpi. malliltaan 2 osainen niinku joku kumi lautanen. uudet maksaa koivusella kokonaista 13€ sarja  8)

eli kallekyyn ehdottamat.. selitin taas vaikean kautta. katotaan josko vaihtas tai sit vaihdan autoa.

Auto ei vaihtunut ainakaan vielä  >:(
« Viimeksi muokattu: 30.06.2011, 19:56:25 kirjoittanut The moose »

The moose

  • Vieras
kummonen homma se on ottaa irti se tukivarsi?

pyörä pois molemmat pultit irti ja uutta osaa tilalle vai pitääkö tolppaa irrotella kanssa? ei äkkiseltää tuu mieleen että tarvis mut näistä tiedä.

entä aukeeko pultti tai ylipäätään mikään niistä tavallisilla käsityökaluilla, ei vielä ole akku pulttipyssyä mut kaasutoho löytyy  :pomo:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Ne alatukivarresta läpitulevat tangot ovat lienevät reaktitankoja nimeltään.

Omassa (ja myös kaverin) 945:ssa ne tukivarren puoleiset reaktiotangon puslat olivat totaalisen lopussa.

Eli kuvan numero 9 (reaktiotanko) ja nimenomaisesti se pusla, joka tukivarren puolella ( 8 ).



Puslan jämät olivat kivikovia, joten poistin sen jämät tukivarresta turnalla ja vasaralla, samaan tapaan kuin ruosteen poisto vasaroimalla.


Kaverin kanssa teimme homman siten, että irroitimme tukivarren korista (jotta näkee puslan kunnon) (1 pultti), pallonivelen tolpasta (2 pulttia). Ja reaktiotangon mutterin (ensimmäisenä). Sen jälkeen puslan jämien poisto tukivarresta on helppoa, kun se on irtonainen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
sikahyvä kuva. ei suomenkielisessä alfamer kirjassa oo tuommosta kuvaa.

mut juurikin reaktiotangosta kyse ja sen pääty puslissa väljää. huomenna osat viikonloppuna keula ylös tolpat pois jouset poikki, uudet puslat ja jotain muuta jos tarvitsee, ja maanantaina kulmien säätöön uudelleen. kysyn vaan et mitä maksaa kun viimeks on säädetty eikä tutkittu just noita paikkoja ollenkaan... säätöhän on nyt ihan mitä vaan. sitkun on säädetty uudet eturenkulit jostakin. ja showroomiin kuvia  :idiot2:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Korin puolelta iso pultti auki (on kireessä) ja tangon päästä pultti irti ni lähtee ihan kivasti välistä poies. Toki sitten tarttee tukivarresta romppeet kilkutella irti tukivarsi paikallaan, vaikka äkkiähän senkin irrottaa jos vakaajan yhdystanko irtoaa suosiolla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras
Korin puolelta iso pultti auki (on kireessä) ja tangon päästä pultti irti ni lähtee ihan kivasti välistä poies. Toki sitten tarttee tukivarresta romppeet kilkutella irti tukivarsi paikallaan, vaikka äkkiähän senkin irrottaa jos vakaajan yhdystanko irtoaa suosiolla.

kuinkas herra olis tampereella ja tarkalleen lielahden suunnalla olis vähän puuhasteltavaa  :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
sikahyvä kuva. ei suomenkielisessä alfamer kirjassa oo tuommosta kuvaa.

mut juurikin reaktiotangosta kyse ja sen pääty puslissa väljää. huomenna osat viikonloppuna keula ylös tolpat pois jouset poikki, uudet puslat ja jotain muuta jos tarvitsee, ja maanantaina kulmien säätöön uudelleen. kysyn vaan et mitä maksaa kun viimeks on säädetty eikä tutkittu just noita paikkoja ollenkaan... säätöhän on nyt ihan mitä vaan. sitkun on säädetty uudet eturenkulit jostakin. ja showroomiin kuvia  :idiot2:

Kyllä se suomalaisesta Alfamerin seiskanelikantin korjausoppaasta tuo kuvatus on....    ;)

Jos vaihdat nuo puslat, niin tolppia ei tarvitse irroittaa. Jos haluat madaltaa, niin vaihda oikeat jouse, äläkä vain katko niitä lyhyemmiksi.  :-\

Kaverin ja omassa ysinelikantissa kaikki muut puslat olivat hyvässä, elleivät erinomaisessa kunnossa, mutta reaktiotankojen päät olivat täysin lopussa.   :(

Omalla ajeltu vajaat 350tKm (95) ja kaverin alle 250tKm (98), joten kilometrit eivät yksin ole syynä, vaan aika.   ???


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Kyllä se suomalaisesta Alfamerin seiskanelikantin korjausoppaasta tuo kuvatus on....    ;)

Jos vaihdat nuo puslat, niin tolppia ei tarvitse irroittaa. Jos haluat madaltaa, niin vaihda oikeat jouse, äläkä vain katko niitä lyhyemmiksi.  :-\

Kaverin ja omassa ysinelikantissa kaikki muut puslat olivat hyvässä, elleivät erinomaisessa kunnossa, mutta reaktiotankojen päät olivat täysin lopussa.   :(

Omalla ajeltu vajaat 350tKm (95) ja kaverin alle 250tKm (98), joten kilometrit eivät yksin ole syynä, vaan aika.   ???

tuossa on 760 tolpat ja niissä d24 jouset jotka aion pätkästä sopivan mittaseks tuossa oli 740 omat jouset aivan liian vetelät. tuota jousen pätkäsyä on siirretty ja siirretty..
menee siinä samalla kun puuhailee joko pihassa tai jonku nurkissa ?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
kuinkas herra olis tampereella ja tarkalleen lielahden suunnalla olis vähän puuhasteltavaa  :D
Hyvin huonosti, ei useampaan viikkoon kerkiä ajattelemaankaan tuommosta kun ei kerkiä omiakaan laittamaan, ja seiska tarttis surkeesti keritä saamaan kuntoon botnialle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

KL-varaosat  Race.fi