Futurez  Kulkukoira

Volvo v70 commonrail nykii pari kertaa ja sitten sammuu..

• 51 Vastauksia
  • 22819 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo v70 commonrail nykii pari kertaa ja sitten sammuu..
« Vastaus #30 : 19.10.2015, 13:08:59 »
pyydä jonkun elektroniikkakorjaajan vaihtaa ajoneston piiri nykyisestä oletettavaan ehjään niin lähtee käymään.

Oletko ihan 100% varma tästä?

Eikös näissä kakkoskorisissa ole avaimen tunnistustus cem:ssä? Cem sitten vaan lähettää ecm:lle can-väylän kautta käskyn, kun avain on tunnistettu.

Poissa schuja-7

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #31 : 19.10.2015, 14:59:25 »
Virtalukon ympärillä muovinen purkki jossa piirilevy. Päässä vihreä liitin. Eikös se haistele avaimen, ja anna tietoja eteenpäin? Vai olenko aivan metsässä tämän kanssa? Mulla on myös siihen varaosaan sama osa, mutta pitäisi jollain saada tuo virtalukko vaihdettua että pääsisi toisilla avaimilla koittamaan, Vai kuinka??

Poissa paku97

• :hello:
  • Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #32 : 19.10.2015, 15:09:37 »
Jopas on harmillinen juttu. Ehkä sen moottorinohjausyksikön voisi kokeilla vaihtaa :( Joku sanoi, että sen voisi vaihtaa ilman ohjelmointia, jos on sama osanumero, mutta en tiedä onnistuuko ihan varmasti. Ajonestoon ei tarvitse koskea, koska avain juttelee CEM:n kanssa.
Mulla koitettiin toisella boxilla, hörähti käyntiin js sammui heti.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #33 : 19.10.2015, 15:23:34 »
Virtalukon ympärillä muovinen purkki jossa piirilevy. Päässä vihreä liitin. Eikös se haistele avaimen, ja anna tietoja eteenpäin?

Juuri näin, mutta se osa ei sisällä mitään yksilöityjä auton tietoja, eli sen voi vaihtaa ihan tuosta vaan. Jos auto kuitenkin käynnistyy, nin se tarkoittaa, että se osa toimii.

Jos vika olisi ajonestossa, niin mielestäni ajotietokoneessa pitäisi lukea "Käynnistys estetty" tjms. vastaavaa.

Poissa schuja-7

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #34 : 19.10.2015, 15:42:31 »
Vaihdoin moottorinohjauspurkin, virtalukon muovihilun, starttaan omalla avaimella, ei hälyjä, ei käynnisty, tosin toinen avain on autossa, miten kaukaa mahtaa ajonesto sitä lukea?? Omilla osilla lähtee käymään.. muttei toimi kunnolla..

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #35 : 19.10.2015, 16:28:27 »
Riittää, että uuden ja vanhan avaimen kahvaosat päällekkäin, niin ajoneston pitäisi lukea sitä "ylimääräistäkin" avainta.

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #36 : 19.10.2015, 16:29:29 »
Oletko ihan 100% varma tästä?

Eikös näissä kakkoskorisissa ole avaimen tunnistustus cem:ssä? Cem sitten vaan lähettää ecm:lle can-väylän kautta käskyn, kun avain on tunnistettu.

Olen 100% varma. Moottorin ecussa on ajonestopiiri (EEPROM) mikä pitää vaihtaa muuten ei homma toimi. CEM keskustelee ECM:n kanssa ja jos kaikki menee läpi annetaan käynnistyskäsky.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #37 : 19.10.2015, 16:33:40 »
Olen 100% varma. Moottorin ecussa on ajonestopiiri (EEPROM) mikä pitää vaihtaa muuten ei homma toimi. CEM keskustelee ECM:n kanssa ja jos kaikki menee läpi annetaan käynnistyskäsky.

Onpa jännää :o Siis nimenomaan näissä väyläohjatuissa D5 moottorilla varustetuissa autoissa?

Miksi sitten avaimet pitää koodata uudelleen, jos cem vaihdetaan ihan uuteen? Älä ymmärrä väärin, en tee kiusaa, olen vain tiedonhaluinen :)

Poissa schuja-7

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #38 : 19.10.2015, 17:55:07 »
Uutta kivaa.. kaivoin boksin ratin alta irti, ja siellä oli sellainen littana vastus jonka juuri oli "palanut"!! Osan kyljessä numero 9442190A.
Osa oli paikassa sh4. Liittykö yhtään polttoaineen syöttöön?? Joko olen selättänyt ongelman???

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #39 : 19.10.2015, 19:10:49 »
Onpa jännää :o Siis nimenomaan näissä väyläohjatuissa D5 moottorilla varustetuissa autoissa?

Miksi sitten avaimet pitää koodata uudelleen, jos cem vaihdetaan ihan uuteen? Älä ymmärrä väärin, en tee kiusaa, olen vain tiedonhaluinen :)

CEM ja ECM välillä on synkronointi ja avain noudattaa tätä synkronointia. Jos avain on väärä ei synkkaus toimi --> ei käynnistyslupaa, samoin tapahtuu jos jokin komponenteista vaihdetaan mitkä liittyy synronointiin, esim. CEM. Tuon vuoksi kaikki ajonestoon liittyvät komponentit pitää synkata uudelleen jos ne uusitaan.

Kysyä saa ja vastataan jos osataan  :)

Lisäätehoa.fi

Poissa schuja-7

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #40 : 20.10.2015, 19:31:48 »
Saako CEM:n testattua jotenkin? Vai onko kertakäyttökamaa? Jos Hommaa jostain uuden, niin sitten tulee sinisenkeikka jossa koko roska koodataan uusiksi?

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #41 : 20.10.2015, 19:36:07 »
Saako CEM:n testattua jotenkin? Vai onko kertakäyttökamaa? Jos Hommaa jostain uuden, niin sitten tulee sinisenkeikka jossa koko roska koodataan uusiksi?

Ei saa testattua ja jos uuden tai käytetyn meinaat laittaa niin sinisellä pitää koodata.

Lisäätehoa.fi

Poissa schuja-7

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #42 : 31.10.2015, 08:20:43 »
Moi taas.
Eilen kasasin tuon volvon ja laitoin käymään, että saan akkuun virtaa ja kävisin vahan ajamassa ettei jarrut ruostu..
Auto kävi 45 minuuttia, ja sammui. Ei lähtenyt millään enää käymään. Korkeapainepumpussa kiinni oleva venttiili sirkutti taas (aina kun sirkuttaa, ei lähde käymään). Kaivoin moottorin ohjausboksin irti, ei vaikutusta. Sitten aloin renkata johtoja railiputken päässä olevan venttiilin läheisyydessä. Sirkutus muuttui, ja hävisi välillä kokonaan. Aloin tutkia  johtoa tarkemmin, ja kuoressa on pieni murtuma. Tänään koitan ehtiä tutkimaan johtojen kuntoa tarkemmin. Keskustelevatko edellä mainitut venttiililit keskenään? Ja jos niin miten. Kiitos taas.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #43 : 31.10.2015, 10:26:48 »
Railiputken päässä oleva anturi on paineanturi ja pumpun kyljessä oleva mutikka on paineensäädin, eli keskustelevat varsin paljon keskenään.

Railin päässä olevia antureita on jokunen foorumilainenkin joutunut vaihtamaan, kun on ollut mystisiä sammumisongelmia.

Tarkasta nyt ne johdot kuitenkin ensin.

Poissa schuja-7

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #44 : 31.10.2015, 11:42:03 »
Johdot käyty läpi, mikään ei ollut poikki eikä lyönyt maihin. Paineanturin vaihdoin kyllä kanssa, mutta voiko olla, että liitin lämmetessään alkaa takkuamaan? Laitoin taas kokeilujen jälkeen auton käymään, ja nyt kävi 11.04 - 11.41 välisen ajan. Nyt varmaan säädin taas sirkuttaa kun menen autolle..

Carcom Oy  Elekma